Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 13:42   #401
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg har ikke sett programmet, men så en del av gårsdagens episode, og den var jo rent vakker! Menn som har valgt, eller det har blitt sånn når man skal ha råd til å ha mor hjemme (?), å jobbe mye og ta liten del hjemme. Og som får bli kjent med ungene sine på en helt ny måte når det plutselig er de som må ta dem på butikken og handle nye truser, finne ut hvilke klær de liker, prate med guttungen som er sint på seg selv for å ha gjort i buksa, finne ut hvilken bursdagskake jenta vil ha, og ta på seg prosjektet med å bygge prinsesseslottskake og sjørøverskute - og oppleve lykken hos barnet som får AKKURAT sånn kake som bestilt.

Man vet jo gjerne ikke hva man går glipp av før man faktisk opplever det, og disse mennene har fått oppleve hva de har gått glipp av. Det er fint å se.

Og så viser de at det faktisk ikke bare er kvinner som "får" noe ved likestilling. Menn får også noe. Masse. De får virkelig tid og samvær med ungene sine. Ikke bare gjennom å leke og legge, men gjennom den kontakten og kunnskapen du får ved å bidra på alle de andre tingene også. Bake yndlingskaka. Vite hva som er yndlingskjolen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:50   #402
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg ble rent imponert over konditorpappaen, jeg! Han hadde aldri bakt før, og kløna til førsteforsøket på smørkrem temmelig grundig (smelta smør ), men jammen ble det ikke to utrolig flotte kaker utav det! Nesten rørende, synes jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:52   #403
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg ble rent imponert over konditorpappaen, jeg! Han hadde aldri bakt før, og kløna til førsteforsøket på smørkrem temmelig grundig (smelta smør ), men jammen ble det ikke to utrolig flotte kaker utav det! Nesten rørende, synes jeg.

Ja, han imponerte med bakekunstene sine!!

Ble forresten litt imponert over hele holdningen hans i går. Tror han har fått øynene opp for hva kona har å gjøre når hun er hjemme, og at det slettes ikke er barebare.
Tror hun kan vente seg mer hjelp av ektefellen i fremtiden etter dette.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:53   #404
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Der er det "hjelp"-ordet igjen...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:55   #405
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg ble rent imponert over konditorpappaen, jeg! Han hadde aldri bakt før, og kløna til førsteforsøket på smørkrem temmelig grundig (smelta smør ), men jammen ble det ikke to utrolig flotte kaker utav det! Nesten rørende, synes jeg.

Jeg ble også veldig imponert! Jeg får ikke til sånne flotte kaker.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:55   #406
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg ble rent imponert over konditorpappaen, jeg! Han hadde aldri bakt før, og kløna til førsteforsøket på smørkrem temmelig grundig (smelta smør ), men jammen ble det ikke to utrolig flotte kaker utav det! Nesten rørende, synes jeg.

Ja, det var så åpenbart at han ikke hadde gjort det før - og resultet ble utrolig bra. At han i det hele tatt tok fatt på det prosjektet er jeg imponert over. Og glad mine barn hadde lagt seg, for det er ikke sånne kaker her i gården. Kanskje fordi det stort sett er mor som baker.

Han står jo i fare for å bli permanent konditor i den familien etter dette.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 14:27   #407
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Der er det "hjelp"-ordet igjen...

Jeg er så enig med deg. Hva er det der med at fedrene skal hjelpe til hjemme? Er det ikke en like stor selvfølge at fedrene bidrar til praktiske ting, og ikke minst får muligheten til å oppleve barna sine på den måten du beskriver i det forrige innlegget ditt?

Jeg gleder meg på mannens vegne til han har pappapermen sin, til han får være med barna uten at jeg blander meg, eller rettere sagt styrer skuta, og han bare får følelsen av at han hjelper til.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 14:31   #408
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg syns hele programmet er pinlig. Vise at mennene duger??? :rister på hodet:
Er nødvendigvis de mammaene som dro Supermødre?
De setter seg selv i høysetet, himler over mennene sine. De skal være glad de ikke blir forlatt for godt av mennene sine med den attituden der.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 14:42   #409
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg ble rent imponert over konditorpappaen, jeg! Han hadde aldri bakt før, og kløna til førsteforsøket på smørkrem temmelig grundig (smelta smør ), men jammen ble det ikke to utrolig flotte kaker utav det! Nesten rørende, synes jeg.

Jeg ble vanvittig imponert. Jeg hadde tenkt til å bake de to kakene til snuppas bursdag, men fikk det ikke til. Og jeg har bakt MYE før. Nå skal det sies at mannen havnet på sykehus tre dager før snuppas bursdag i år, så i tillegg til to helt små barn (som gjør det motsatte av å hjelpe til) og stadige besøk på sykehuset så ga jeg det ikke et ordentlig forsøk. Men jeg er nesegrus av beundring for ham som faktisk klarte det!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:40   #410
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg er også helt utrolig imponert av han kake-pappaen der. Jeg hadde aldri, aldri greid å lage en sånn (langt mindre to!) kake. Jeg tror ikke engang jeg hadde giddet å prøve.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 00:29   #411
Lenemor-til-to
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 6
Lenemor-til-to har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

lett underholdning, men skremende at mennene kan SÅ lite om hus, hjem og unger!
hadde min mann vært så inkompetent, ville jeg aldri ha slått meg til ro med han.

en mann i mine øyne, hjelper til like mye hjemme og med unger som en mamma gjør.
det skal ikke være forskjell!

Lenemor-til-to er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 00:30   #412
Lenemor-til-to
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 6
Lenemor-til-to har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er også helt utrolig imponert av han kake-pappaen der. Jeg hadde aldri, aldri greid å lage en sånn (langt mindre to!) kake. Jeg tror ikke engang jeg hadde giddet å prøve.



han imponerte (og sjarmerte) meg glatt der!

Lenemor-til-to er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 00:30   #413
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Lenemor-til-to, her.

lett underholdning, men skremende at mennene kan SÅ lite om hus, hjem og unger!
hadde min mann vært så inkompetent, ville jeg aldri ha slått meg til ro med han.

en mann i mine øyne, hjelper til like mye hjemme og med unger som en mamma gjør.
det skal ikke være forskjell!

Litt vanskelig hvis mannen bare er hjemme på natta omtrent.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 07:07   #414
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Nei, og det er vel det mange av oss syns er trist og rart. At mange ofrer fars mulighet til å være pappa, for at man skal ha råd til at mor skal være hjemme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:39   #415
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, og det er vel det mange av oss syns er trist og rart. At mange ofrer fars mulighet til å være pappa, for at man skal ha råd til at mor skal være hjemme.

Det er jo egentlig ikke på den måten her da. Far er fisker, mor jobber i barnehage. Far er mye borte, mor steller hjemme i tillegg til jobb. (Jeg skjønner livet deres, ikke at jeg lever det samme. Min mann tar del hjemme, men han har en jobb som tilsier at han kan det. Heldige oss.)

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:46   #416
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Det er jo egentlig ikke på den måten her da. Far er fisker, mor jobber i barnehage. Far er mye borte, mor steller hjemme i tillegg til jobb. (Jeg skjønner livet deres, ikke at jeg lever det samme. Min mann tar del hjemme, men han har en jobb som tilsier at han kan det. Heldige oss.)

Det er jo ganske klart snakk om prioriteringer. Jeg har valgt å finne en mann som kan være tilstede for barna sine. Selv om han har en ganske så ålreit jobb.

Mannen koser seg med denne serien. Det hender jo at jeg sukker og stønner litt over hans bidrag i heimen, men når vi ser på den serien så ser jeg jo hvor mye han faktisk gjør sammenlignet med en del andre. Han vet hvilke klær ungene liker og han kan sette på vaskemaskinen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:40   #417
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Kjenner jeg blir småirritert på hun som "går over" og sjekker all rydding og sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:41   #418
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjenner jeg blir småirritert på hun som "går over" og sjekker all rydding og sånn.

Ja enig.
Hun leter etter feil og er sutrete og negativ syns jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:44   #419
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjenner jeg blir småirritert på hun som "går over" og sjekker all rydding og sånn.

Ja, akkurat det der kjente jeg også på nå ...ble litt provosert nesten; det er da pokka ikke lekene på en hylle eller én "jumper" i feil skuff som betyr noe!!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:53   #420
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Ble rørt jeg og satt og snufsa litt da han lille gutten gråt så fælt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no