Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 21:23   #381
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

De kunne jo i det minste sendt disse kvinnene på sjøen for å fiske samtidig da, for å se hvordan de håndterte det, hvis det er slik at dette samfunnet er veldig kjønnsdelt.

Ikke sant!

Om mennene jobber på havet, så er det jo ikke deres skyld at de kanskje ikke kjenner til rutinene i hjemmet.
Reklamen blir jo rent misvisende, man får intrykk av at dette er en gjeng idiotmenn som gir f i å hjelpe kona, istedet for det som er tilfellet, at de rett og slett ikke er en del av familien, men en inntektskilde som kommer hjem i helgene....

Serien kunne jeg tatt seriøst om kvinnene samtidig tok over jobben til mennene, så det ikke handler om å drite ut menn eller se menns evne til å tilpasse seg, men MENNESKERS evne til tilpasning..

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:25   #382
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Sladre litt. Våre verste leieboere ever, er med i serien.

Det er nesten sånn at jeg tipper hvem det er. Får angst av det ene mennesket der.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:32   #383
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Det er nesten sånn at jeg tipper hvem det er. Får angst av det ene mennesket der.

Pakkekalenderdama?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:47   #384
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Pakkekalenderdama?

Jepp!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:58   #385
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Kanskje noen av de fra Husøy er her inne?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:06   #386
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Hm. Det er jo en ledig kar der også. Han på 32 år som bor gratis og får gratis mat. Han må riktignok spise oppvarmet fra fryseren nå som han er alene med faren sin, men det det retter seg jo når mor kommer hjem.

Joika? Sitron? aC?

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:09   #387
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Dere tror jeg er desperat, dere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:21   #388
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dere tror jeg er desperat, dere.

Var ikke du blant de selverklærte desperate?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:24   #389
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hm. Det er jo en ledig kar der også. Han på 32 år som bor gratis og får gratis mat. Han må riktignok spise oppvarmet fra fryseren nå som han er alene med faren sin, men det det retter seg jo når mor kommer hjem.

Joika? Sitron? aC?

Er han pøkbar da?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:31   #390
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Var ikke du blant de selverklærte desperate?

Nope.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:09   #391
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Her i huset er det jeg som tar 90% av husvasken. Jeg er ikke fornøyd med det, og har tatt det opp med min bedre halvdel mange ganger. Men noen menn bare klarer ikke den biten.

Mener du det helt oppriktig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 08:11   #392
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hm. Det er jo en ledig kar der også. Han på 32 år som bor gratis og får gratis mat. Han må riktignok spise oppvarmet fra fryseren nå som han er alene med faren sin, men det det retter seg jo når mor kommer hjem.

Joika? Sitron? aC?


Litt av en kar!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 19:20   #393
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mener du det helt oppriktig?

At jeg tar 90% av husvasken ja

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:06   #394
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

At jeg tar 90% av husvasken ja

Ja, det er jo greit nok, men mener du oppriktig at "noen menn bare klarer ikke den biten"?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:55   #395
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Min mann har vasket opp i dag.
Og det etter at han hadde laget middag!

:holder godt fast på ham:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:59   #396
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Min mann har vasket opp i dag.
Og det etter at han hadde laget middag!

:holder godt fast på ham:

Da jeg la meg i går kveld var det skiftet på senga.
Det er nesten toppen av lykke!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 16:12   #397
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er han pøkbar da?

Nei, det tror jeg ikke er prøvd ut.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 16:13   #398
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Nei, det tror jeg ikke er prøvd ut.


Ikke si han er upult!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:39   #399
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Min mann lager ofte middag, han rydder oftest opp etter middagen. (mesteparten, av en eller annen grunn glemmer han alltid å tørke av bordet + litt småpusk, men jeg er lykkelig, han vasker kasserollene) Han støvsuger helt av seg selv og vaskemaskinen måtte han lære seg med når jeg havnet noen mnd på sykehuset, siden har han brukt den jevnlig.

Han legger nytt tak og skifter drenering. Han kan rive vegger og bygge de opp igjen noen cm bortenfor hvis jeg ønsker å flytte en vegg. Jeg er ikke redd for å la mannen og barna være alene hjemme, selv om mor sliter med separasjonsangst. (ikke så ille som moren i "da damene dro" da, men...)

Noen ting tar jeg alene da, på samme måte som han tar noen ting alene.
Skulle ønske han vasket dassen frivillig, men hvis jeg må velge?
Jeg vasker heller dassen enn kasseroller. :rar:

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 21:12   #400
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Sjarmerende uttalelse på han unge gutten som skar opp grønnsaker i dag. Han hadde gjort mer denne uken enn hele sitt liv. Så begynte venninna og ramse opp alt hun hadde gjort, så svarer han: men du er jo kvinnfolk, kvinnfolk ska jol gjøre slikt arbeid. Så langt var likestillingen der, liksom.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no