Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 00:47   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Venninna mi steker pannekakene på lavere varme, og gjennomsteker dem fra ene siden. Uten å snu dem, altså. Det fungerer det, selv om pannekakene visuelt sett ikke blir like fine.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:50   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Når man skal steke pannekaker er induksjon brilliant altså. Jeg kjører fulle mugger før jeg heller oppi røra, da blir den skikkelig - eh.. skrukkete eller hva man skal kalle det. Før jeg snur over på andre siden kjører jeg ned temperaturen, hvis ikke blir side nr. 2 brent. Og så er det bare å fyre opp igjen.

Induksjon ja. Mannen nektet å kjøpe induksjon da vi bygget om kjøkkenet. Det er 2 år siden og jeg har enda ikke tilgitt ham, nå du tro. GAAH. Men jeg er blitt lovet induksjon nå når vi kjøper hus. Det var det eller skilsmisse.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Venninna mi steker pannekakene på lavere varme, og gjennomsteker dem fra ene siden. Uten å snu dem, altså. Det fungerer det, selv om pannekakene visuelt sett ikke blir like fine.

Hmm. Kanskje det går an å ha lokk på da? Jeg bruker av og til det når jeg steker lapper eller tykke pannekaker. Jeg snur dem altså, men de blir fortere faste på oversiden og lettere å snu.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:51   #23
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg kan ikke å steke pannekakerjeg. Det blir panne-RØRE.
Og sånne tjukke er ikke noe godt. Derfor spiser vi kun pannekaker hjemme hos mamma

Kanskje en idè å følge med i denne tråden?

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:52   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Hva med sånne pannekake-jern? Er de noe tess? Da slipper man jo å tenke på snuing i det hele tatt. Nå lager jeg vel pannekaker en gang i skuddåret, så jeg gidder nok ikke å kjøpe noe sånt, men allikevel ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:57   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva med sånne pannekake-jern? Er de noe tess? Da slipper man jo å tenke på snuing i det hele tatt. Nå lager jeg vel pannekaker en gang i skuddåret, så jeg gidder nok ikke å kjøpe noe sånt, men allikevel ...

Min mor hadde pannekakejern, og mine øyne er det ikke noe tess, nei. Man får overhodet ikke stekt pannekakene like godt som i panne, og spesielt tynne blir de hvertfall ikke. Tar man lite røre i så stekes de uansett ikke ordentlig på oversiden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:07   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg brukes en sånn lang litt bøyelig stekespade når jeg lager pannekaker.
Da går det greit å snu pannekaker, jeg lager stort sett altid tynne pannekaker.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:25   #27
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg har pannekakejern og jeg nekter å steke pannekaker uten!

Da kan jeg nemlig steke ved bordet mens vi spiser også, så får alle rykende ferske pannekaker rett fra jernet! Lurer på om middagen i morgen er spikret? :lurer:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 07:36   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Ikke noe problem å lage tynne pannekaker. Bruker ett egg pr. person minimum i røra, og det er easypeasy å snu dem. Lang stekespade er et must.

  Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 07:42   #29
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg har funnet ut at nok smør og ikke for høy varme er cluet. Da får jeg fine pannekaker.
Ja, og så har jeg smør i røra, så jeg smører panna bare de par-tre første gangene.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 07:44   #30
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg har funnet ut at nok smør og ikke for høy varme er cluet. Da får jeg fine pannekaker.
Ja, og så har jeg smør i røra, så jeg smører panna bare de par-tre første gangene.

Jepp, men ganske høy varme har jeg, men må ha nok smør i ja, i tillegg til litt i panna innimellom.

  Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 07:47   #31
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg prøvde forresten pannekakemixen fra Regal her om dagen, og den var utrolig vrien å steke.
Takke meg til hjemmelaget røre.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:56   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Du må ha i olje eller smeltet smør i røra. Da er de lett å snu. Jeg bruker en billig skitpanne med altfor høye kanter når jeg lager pannekaker, men de blir tynne og fine uansett - men må som sagt ha fett i røra.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:20   #33
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Mye egg og mye smør, da blir de tynne og fine.

Minsten tåler ikke egg så pannekakene hans må stekes i vaffeljernet, ellers blir de bare fillebiter.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:58   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Som FPs største smøroholiker, vet dere vel at jeg aldri lager noe uten. Så fettet er nok ikke noe problem. Jeg tror nok heller det er eggene, for jeg leste en pannekakeoppskrift her inne der jeg så at brukeren skrev at man bare trengte ETT egg i den røra hun la ut, så da tok jeg ikke i mer enn det.

Neste gang har jeg i mye mer egg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:10   #35
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg lager med tre egg, og ca. 6 dl melk. Melet tar jeg bare til konsistensen er passe. Det blir nok til oss tre (og gjerne en rest til kveldsmat), og 12-åringen min har ingen problemer med å steke tynne, fine pannekaker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:23   #36
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Pannekaker er ikke godt. Så skal de spises sender jeg ungene til svigermor eller mamma

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:19   #37
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg steker tynne pannekaker, bruker smør i røra og har på smørklatt for hver pannekake som skal stekes. Steker den på ganske høy varme, og snur den ikke før røra har "stivnet" på oversiden... rister litt på panne for å sikre at det ikke sitter fast noe sted - så voila - ikke noe problem å snu.

Kanskje de blir lette å snu fordi min lille familie skal ha små, tynne, fettete pannekaker og jeg dermed bruker liten stekepanne. Står vel sikkert halvannen time og steker... så de får jaggu være fornøyde, for jeg spiser nemlig ikke pannekaker selv - så det.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 00:37   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Det er eggene som binder røren, så man kan ikke lage tynne pannekaker på 1 egg. Da kan man ikke ha mer røre enn til 2-3 pannekaker.

Det var Smukka som sa det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 01:42   #39
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Her er min tynne pannekake-oppskrift:

-5,5dl mel
-1 ts salt
Blandes i en bolle.
-1 liter melk
Ha i ca halvparten av melka. Rør klumpfritt. Ha i resten av melka.

Klekk i 8 egg og rør dem ut. La røren stå i 15 min, og stek.
Denne bruker jeg hver gang jeg steker, og for meg er den idiotsikker :P

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 09:16   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Det smaker ikke omelett med 8 egg? Jeg må prøve i helgen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no