Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg havnet i denne køen i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-08, 23:27   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg havnet i denne køen i dag

Det har vært en kollisjon mellom to biler der den ene har snurret rundt. Én person har stukket fra stedet, opplyser operasjonsleder Leif Berglund ved Sør-Trøndelag politidistrikt. Den andre bilen har også forlatt stedet.

Det er mistanke om kappkjøring.
Veien var stengt laaangt fra ulykkesstedet.

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1151546.ece

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:37   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Vel, det er litt for mange tøffe gutter i Trondheimstrafikken. Jeg er ikke sjokkert over at noe som dette har hendt.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:39   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Å hjelpes.

Teit med kappkjøring ja, men tenker på han som løp blodig fra åstedet. Håper han ikke er hardt skadet og går i sjokk. Kanskje han var i sjokk?

Mye rart på veiene ja.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 02:53   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Blulykker er bestandig trist, men noe så tvers igjennom dumt som kappkjøring er jo bare tragisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 19:43   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Åh, stakkars deg. Kø er ille, spesielt når det er så unødvendig som dette! (Ligner for øvrig den køen jeg sitter i hver ettermiddag på vei hjem, akkurat der )

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:16   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Beata: Ja, jeg tenker på deg hver gang jeg suser i motsatt retning.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:14   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Vi havnet også i samme køen - vi kom dit rett etter at det smalt (stod vel 8-10 biler foran oss). Helt utrolig at han som satt i bilen var i stand til å stikke av - bilen var fullstendig vraket både foran og bak. Skulle ikke tro at det var mulig å overleve en sånn smell ut i fra skadene på bilen. Temmelig småkaotisk i starten - det er jo veldig trafikkert der det skjedde og det ble litt styr med flytting av biler for å få fram ambulaser og brannbil. Skremmende å komme så tett innpå en ulykke

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 12:57   #8
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Helt utrolig at han som satt i bilen var i stand til å stikke av - bilen var fullstendig vraket både foran og bak. Skulle ikke tro at det var mulig å overleve en sånn smell ut i fra skadene på bilen.

Biler i dag er laget slik at de skal "krølle" seg og dermed fange opp kinetisk energi, for på den måten å minske sjansene for at føreren blir skadet.
Eller sagt med andre ord: det er bedre at bilen blir skvusjet enn at føreren blir det.
Det er derfor biler ser så vanvittig ødelagt ut etter kollisjoner.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 14:09   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg havnet i denne køen i dag

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Biler i dag er laget slik at de skal "krølle" seg og dermed fange opp kinetisk energi, for på den måten å minske sjansene for at føreren blir skadet.
Eller sagt med andre ord: det er bedre at bilen blir skvusjet enn at føreren blir det.
Det er derfor biler ser så vanvittig ødelagt ut etter kollisjoner.

Det man gjerne kan se på eldre biler, er at skadene kanskje ikke ser så store ut, samtidig som motor blir skjøvet mot dashbord, som igjen skyves inn i fører. Så det stemmer, biler er designet for å bli ødelagte....

En bivirkning av dette er at det i dag skal langt mindre til for at en bil må kondemneres etter en ganske liten ulykke. Hadde en kompis som krasjet i vel kanskje 30 kilometer i timen, og kunne kjøre fra stedet i bilen - pga. skader i bilens sikkerhetsstruktur ble den imidlertid bilen kondemnert.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no