Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-18, 16:07   #141
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har ryddet i alle uteklærne våre, de var fordelt på gangen og et gjesterom, så jeg kan ikke skryte på meg å ha ryddet et helt rom, men i det minste to rom ganske bra.

Selve ryddingen gikk superkjapt, men det er skikkelig pes med alt som ikke skal inn igjen. En god del er puttet i nærmeste klescontainer, men klær i god stand har jeg lagt ut på Finn, enten på gis bort eller selges. Og det har blitt så mye oppfølging! Masse meldinger fra folk, men noen besvares ikke, og noe har ikke blitt hentet. Det å gi bort ting tar tid, altså! Nå er jeg snart kvitt barneklærne, men dameklær er det liten interesse for.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-18, 22:41   #142
Cunniva
Nybegynner
 
Cunniva sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2018
Innlegg: 7
Cunniva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med! Jeg starter med yttergang og garderobe/lager!😊

Cunniva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-18, 23:15   #143
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg holder på selv om det går sakte. Et annet rom har blitt ryddet i mellomtiden. Jeg er ganske fornøyd selv om jeg ikke er i mål.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 12:42   #144
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Neste ing nå er at jeg må til Ikea for å kjøpe oppbevaringsgreir til å ha i noen av skuffene. Jeg har sjekket nettsiden og funnet noen alternativer. Da blir det mye ryddigere Jeg fikk fjernet en to kartonger som stod under trappen som jeg trodde var mannens. Det var jammen meg mine ting som stod der og som har stått der en måned eller så. En eske var med diverse plastting som jeg skulle kaste og som er for store for resirkulering.

Kan jeg levere svenske bøker noe sted mer enn til loppmarkeder? De har så vanskelige tider for innlevering (dvs jeg må huske det). Svenska kyrkan vil bare ha svenske bøker som har svenske forfattere så det er ikke noe alternativ.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 13:14   #145
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Fretex?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 13:17   #146
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fretex?

Ja, det går kanskje! Fant dette nå:

Sitat:

Fretex setter stor pris på å motta bøker, musikk, filmer og leker. Dette kan du levere i en av våre butikker. Flere Fretexbutikker har store medie- og barneavdelinger. Bøker som ikke blir solgt i butikken går til papirgjenvinning eller blir "forvandlet" til nye notisbøker. Innmaten tas ut og nye ark settes inn. Noen av våre butikker har på grunn av plassmangel begrenset kapasitet til å ta imot bøker.

Dette står også om det er andre som har andre ting:

Sitat:

Tekstiler og klær (både hele og fine, og ødelagte og slitte)Fretex tar imot klær og sko
I Fretexboksene, i Fretexposen på Posten og i alle Lindex-butikker kan du donere klær, sko, belter, gardiner, sengetøy og alt annet av tekstiler og tilbehør. Du kan også levere klær i Fretexbutikkene. Fretex gjenbruker så mye som mulig. Det som ikke kan brukes mer, går til materialgjenvinning (for eksempel redesign eller pussefiller) eller energigjenvinning. Tekstilene må være tørre fordi våte tekstiler ikke kan benyttes til gjenbruk eller gjenvinning.

Bøker, CD-er, filmer, leker, bager og kofferter
Fretex setter stor pris på å motta bøker, musikk, filmer og leker. Dette kan du levere i en av våre butikker. Flere Fretexbutikker har store medie- og barneavdelinger. Bøker som ikke blir solgt i butikken går til papirgjenvinning eller blir "forvandlet" til nye notisbøker. Innmaten tas ut og nye ark settes inn. Noen av våre butikker har på grunn av plassmangel begrenset kapasitet til å ta imot bøker.

Kopper, kar, servise, pyntegjenstander, interiørartikler, sportsutstyr og småmøbler.
Fretex tar gjerne imot dette, og håper du har mulighet til å komme til en av våre butikker for å levere.

Møbler og annet innbo
Fretex har tjenester for å hente møbler. Kapasiteten til å hente er begrenset, men ta gjerne kontakt med oss.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-18, 15:33   #147
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

For oss som har oppmerksomhetsspenn som et ekorn, vil jeg anbefale podcasten "Ask a house cleaner" til korte økter med rydding.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 08:26   #148
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Det ser ikke ut til at jeg får gjort så mye nå i november, men jeg har i hvert fall en plan.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 22:37   #149
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hvordan organiserer dere viktige papirer, kvitteringer, bruksanvisninger osv?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 22:56   #150
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Det lurer jeg på også. Jeg samler viktige papirer i permer. Bruksanvisninger for seg og så må jeg huske å kaste dem når tingene ikke er der lenger. Jeg trenger et system.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:02   #151
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det lurer jeg på også. Jeg samler viktige papirer i permer. Bruksanvisninger for seg og så må jeg huske å kaste dem når tingene ikke er der lenger. Jeg trenger et system.

Har og en perm, omsider, og i høst fikk jeg somlet meg til å finne frem fødselspapirer, dåpsattester, skilsmissepapirer mm som er i den.

Har kjøpt en stor, litt fin eske på Ikea hvor jeg har kvitteringer, bruksanvisninger osv men det er ikke godt nok synes jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:11   #152
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

De kvitteringene er en hodepine. Hvis jeg samler alt i en ekse, slik jeg gjør, så blir det bare kaos og blanding mellom gammelt og nytt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-18, 23:43   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Kvitteringer stapper jeg i en sånn papp-boks, en dokumentholder. De nyeste blir sånn roughly liggende ytterst. Det er sjelden man trenger dem, og når jeg en sjelden gang må lete gjennom, så benytter jeg sjansen til å sortere dem jeg går gjennom i kategorier i plastmapper, og kaster gamle (mer enn 5 år). Type "elektro", "byggevarer", "sport", "klær", sov. Mappene tilbake i boksen. Lettere å lete neste gang.

Boksen står i skapet i gangen, sånn at det er lett å stappe nedi med en gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 07:11   #154
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan organiserer dere viktige papirer, kvitteringer, bruksanvisninger osv?

Bruksanvisninger prøver jeg å sette nær maskinen de gjelder, oftest nærmeste skap. I tillegg prøver jeg å være kritisk til hvilke jeg sparer på, og er det sånne "10 språk i en lefse" så klipper jeg gjerne ut det jeg ikke trenger.

Kvitteringer stapper jeg ned i en boks fra ikea. Det er få kvitteringer jeg trenger å ta vare på, og det skjer ytterst sjelden at jeg trenger dem, så da bruker jeg heller tiden på å lete hvis behovet oppstår.

I tillegg har jeg egne bokser for bil, hus og katt, der jeg samler dokumenter som må spares på. Der er det også svært sjelden det kommer noe nytt nå. Verden begynner faktisk å bli mer digital!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 08:29   #155
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Mannen har begynt å scanne alle viktig kvitteringer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 09:31   #156
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan organiserer dere viktige papirer, kvitteringer, bruksanvisninger osv?

Kvitteringer er jeg dårlig på. Papirer som absolutt må oppbevares originalt ligger i en ringperm, men alt som kan scannes og kastes har jeg bare elektronisk.

Bruksansvisninger kaster jeg hvis de er tilgjengelige på nett, laster opp ned til Google drive i stedet. Har fortsatt ikke vært borti noe som ikke har elektronisk versjon tilgjenglig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 10:56   #157
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Her må jeg hive meg med! Jeg tok ungenes lekerom i oktober, i november står yttergangen på planen. Deretter står soverommet vårt for tur; vi trenger å gå grundig gjennom klærne våre, inkludert ungenes, før vi setter i gang med oppussing ila. våren (håper jeg). Vi er bortreist nesten hele desember, så de¨n ryddingen får bli i januar.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 11:29   #158
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan organiserer dere viktige papirer, kvitteringer, bruksanvisninger osv?

Jeg har 3 bokser i skapet inne hos ungene. Der har jeg en for bruksanvisninger for elektriske duppedingser og en for andre ting. Den tredje tror jeg har IKEA dingser som er ekstra og bruksanvisninger. Velkommen til mitt IKEA hjem.

Så har jeg permer med ulik inndeling. En med NAV korrespondanse, en til selvangivelser etc. Ungene har sine egne hvor jeg setter inn det som hører til de.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 11:47   #159
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Bruksanvisninger har jeg forresten begynt å kaste. Man finner de aller fleste på nett uansett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-18, 22:08   #160
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

I dag tok jeg med en bunke gamle papir og makulerte på jobb.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no