Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

"Vi" er gravide

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 21:32   #41
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du dum eller forstår du ikke norsk?

Er dum og forstår ikke norsk. Det er derfor jeg skriver norsk, og lurer på om du virkelig vil fremstå som stokk dum dersom du virkelig helt seriøst tror at folk bruker donor dersom de omtaler en graviditet i entall???

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:34   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Jeg synes det er et søtt, om kanskje grammatikalsk feil, uttrykk for å gjøre klart for omverdenen at et par er sammen om graviditeten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:34   #43
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så lenge et svangerskap forårsaker hans kvalme, er han vel like mye plaget av kvalme pga et svangerskap.

Han er plaget av kvalme indirekte fremprovosert av et svangerskap, det er ikke det samme som svangerskapskvalme.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:36   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Han er plaget av kvalme indirekte fremprovosert av et svangerskap, det er ikke det samme som svangerskapskvalme.

Hvorfor ikke?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:37   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide



Sitronen er i DET hjørnet i dag, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:41   #46
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Er dum og forstår ikke norsk. Det er derfor jeg skriver norsk, og lurer på om du virkelig vil fremstå som stokk dum dersom du virkelig helt seriøst tror at folk bruker donor dersom de omtaler en graviditet i entall???

Det er da tydelig at det er du som er idioten her. Jeg sier hva jeg mener, men du evner tydelig ikke å forstå det, slik du spør og graver om og om igjen. Tydelig tilbakestående er du.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:45   #47
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er da tydelig at det er du som er idioten her. Jeg sier hva jeg mener, men du evner tydelig ikke å forstå det, slik du spør og graver om og om igjen. Tydelig tilbakestående er du.


Hadde noen spurt meg om jeg hadde brukt donor for å bli gravid dersom jeg sa at JEG var gravid, så hadde jeg virkelig ikke trodd mine egne ører. Så da tror jeg det er du som hadde blitt sett på som tilbakestående..

Det slår meg at hver gang du ikke har noe å komme med, så begynner du å slenge dritt. Værså god. Det føles sikkert bedre å komme med dritt når du ikke har noe bedre å skrive

Så da mener du altså at du tror alle som sier de har blitt gravide i "jeg" form har brukt donor. Hjelpes. Slår det deg aldri hvor enkelt det er å få donor? At flertallet da bruker donor, og ikke har noen partner?? Du kan jammen ikke ha det lett.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:47   #48
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er da tydelig at det er du som er idioten her. Jeg sier hva jeg mener, men du evner tydelig ikke å forstå det, slik du spør og graver om og om igjen. Tydelig tilbakestående er du.

Og du har forresten ikke sagt det i klartekst. Du driver og går rundt grøten hele tiden. Derfor jeg spør om igjen og om igjen. Og fordi jeg er tilbakestående og ganske idiot.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 21:47   #49
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor ikke?

Fordi svangerskapskvalme er trigget av et hormon. Mannens eventuelle kvalme er trigget psykologisk.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:20   #50
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

"Vi prøver å bli gravid(e)" = OK (It takes two)
"Vi er gravid(e) = Feil, feil, FEIL

Signerer Kif. Så enkelt kan det sies - hører dere??!!

Jeg steilte litt når de ferskeste jordmødrene konsekvent snakket om"fødeparet" istedet for den fødende.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:38   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Det forundrer meg litt at noen klarer å framkalle så sterke følelser for en slik uskyldig setning som alle med litt godvilje forstår.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:54   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg har ikke inntrykk av at folk sier det for å være morsomme. Jeg tror det er med tanke på likestilling.
Jeg liker ikke frasen.

Jeg er feminist på min hals, og jeg har sagt "Vi er gravide" flere ganger, men utelukkende i ironisk/humoristisk betydning. Jeg har virkelig ikke mye behov for å trekke likestilling inn i graviditetsspørsmål.

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Jaha så da forventer du virkelig det når du hører noen si at "jeg prøver nå å bli gravid"?? Mener du virkelig det?? At de prøver på egenhånd med donor?

Jeg ville ha stusset dersom noen sa "Jeg prøver å bli gravid". Jeg ville (dersom damen var i et fast forhold) naturligvis anta at det var paret som forsøkte å lage barn, men jeg kunne nok ha funnet på å svare "Så hyggelig! Har du informert mannen din om det?".

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg steilte litt når de ferskeste jordmødrene konsekvent snakket om"fødeparet" istedet for den fødende.

Urk! :signerer meg selv fra det første avsnittet:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:54   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det forundrer meg litt at noen klarer å framkalle så sterke følelser for en slik uskyldig setning som alle med litt godvilje forstår.

Du vet hvilket underforum du skriver i, gjør du ikke?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:37   #54
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville ha stusset dersom noen sa "Jeg prøver å bli gravid". Jeg ville (dersom damen var i et fast forhold) naturligvis anta at det var paret som forsøkte å lage barn, men jeg kunne nok ha funnet på å svare "Så hyggelig! Har du informert mannen din om det?".

Jeg ville også ha stusset over å høre "Vi prøver å bli gravide". Det høres helt snålt ut. Ville heller ha sagt "Vi prøver å få barn".

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 09:18   #55
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Greit nok å si det med en spøk, men når man virkelig nekter å godta at andre kan si "jeg prøver å bli gravid", da er det ganske ille syns jeg.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 09:28   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Jeg er gravid, jeg er på tjukka. Når det er snakk om selve barnet er det mer naturlig å si vi venter barn, vi venter en liten til ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:09   #57
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De gangene det har vært tilfellet har jeg sagt: "Jeg er gravid" eller "Vi skal ha barn".

"Vi er gravide" klinger ikke særlig naturlig for meg.

Som om jeg skulle sagt det selv. Mannen synes det høres teit ut at man sier "vi er gravide", derfor har det aldri falt seg naturlig å si det her heller.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:41   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du vet hvilket underforum du skriver i, gjør du ikke?

Jeg glemte det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:52   #59
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Det er fortsatt bare kvinnen som er gravid. :kverulerer:

Ja, er det egentlig det? Det spørs vel om man definerer gravid som en medisinsk eller sosial tilstand. Medisinsk er det selvsagt bare kvinnen som kan være gravid, men sosialt er graviditeten ventetiden før paret skal bli foreldre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 11:05   #60
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Vi" er gravide

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Fordi svangerskapskvalme er trigget av et hormon. Mannens eventuelle kvalme er trigget psykologisk.

Venter på et klokt svar til denne..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no