Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 15:59   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

På jobb, og vi hadde en gammeldags TV på hjul like ved. Så også det andre flyet kræsje rett inn i det andre tårnet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:59   #42
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Nettopp kommet hjem fra jobb, og skrudde på TV'en på den lille hybelen min. Satt alene og tenkte at verden var i ferd med å gå av hengslene. Deretter lang tlf samtale med Andamannen. Husker den gufne følelsen av å se fly nr to real time inn - helt uvirkelig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:59   #43
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg fikk vite det av ei venninne som jeg møtte på café. Lå på stuegulvet og leste til eksamen hele dagen, før jeg gikk for å møte henne. Så scenene på TVer i butikkvindu, og ellers ikke før jeg kom hjem på kvelden.

Det var jo helt sjokkerende å se på. Uvirkelig og ekkelt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:00   #44
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på vei hjem fra jobb mener jeg. Rakk akkurat å høre at noe hadde skjedd før jeg gikk ut døra.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:04   #45
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Var på kurs på dagen, fikk sjokk når jeg kom hjem og skrudde på tv-en. Vi ble sittende resten av kvelden med tv-en på og skiftet mellom norske og utenlandske kanaler.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:06   #46
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg hadde akkurat hentet ungene på skole og barnehage og hadde satt på tv før middag,husker jeg. Jeg trodde det var en reprise av noe som hadde skjedd noen år før,tok tid før det gikk opp for meg at det virkelig skjedde et terrorangrep,for jeg mener det var et angrep på World Trade Center en gang tidligere. Så på tv resten av den kvelden.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:12   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på kongress i Glasgow, og vi fikk først bare løse rykter og usammenhengende info. Det var nesten umulig å få tak i en TV eller en PC tilkoblet nettet, men til slutt fant vi en på en liten sportsbar det vi satt sammen med bekymrede amerikanere som forgjeves forsøkte å få tak i sine nærmeste på lånte telefoner. Dette var på den tiden det var helt andre nettverk i USA og Europa.

Vi hadde ansvaret for et følge på 20 personer, så vi var i tillegg også bekymret for hvordan vi skulle få folk hjem; det var snakk om tog til Calais og busser derfra. Heldigvis åpnet flyplassene igjen innen vi skulle dra, det var verre for amerikanerne.

Jeg var jo også utenlands 22.7., og husker jeg tenkte på hvor mye nærmere vi kommer informasjonsflyten med smartphones og wi-fi over alt. Man blir helt junkie når man ikke er hjemme når slikt skjer.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:18   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Hjemme, var sånn hjemmestudent (interiør), og satt ved stuebordet og tegnet millimetertegninger med tv-en på i bakgrunnen. Satt sammen med min far resten av dagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:19   #49
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb, skulle hjem, men måtte bare sjekke nyhetene på pcen på biblioteket på jobb (der var før vi fikk Internett på jobb-pcen). Satt i sjokk og så at der andre flyet traff, kjørte hjem til mannen, som var i permisjon med minstemann (eller i alle fall hjemme med henne. Sykt barn?), og fikk ham til å skru på tv. Sammen satt vi foran tv i timesvis etterpå.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:23   #50
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg hørte om et fly som hadde krasjet i WTC på nyhetene i bilen på vei hjem fra jobb og tenkte at det var da trasig, så stullet jeg med hus og liten sønn frem til barne-tv, og da det var over sa kanalverten at nå var det lurt at barna gikk et annet sted enn foran TV eller noe sånt, så jeg sendte guttungen opp til faren som lå og leste, og da fikk jeg realitetene midt i fleisen, og ble sittende og se nyheter resten av kvelden. Uvirkelig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:24   #51
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

På sætra til tanta mi. Hadde permisjon med mellomste da, som var nesten året. Jeg har en del slekt i NY, så jeg var i kontakt med mine foreldre, som heldigvis fort fant ut at alle hadde det etter forholdene bra. Et søskenbarn hadde vært rimelig nær.

På kvelden da jeg skulle pusse tenner så jeg at billetten min fra besøket i et av tårnene den sommeren lå i toalettmappa. Vi hadde vært der nøyaktig to mnd før, 11.7. Veldig spesielt fortsatt å se bildene av oss med to barn i paraplytriller smilende på toppen...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:25   #52
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg satt på kontoret og forberedte disputas, nettavisene gikk ned og til slutt gikk jeg hjem og ble sittende foran nyhetssendinger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:28   #53
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb som termvakt på en av datasalene på universitetet i Tromsø (nightfall, for de som har vært innom der ). Jeg hørte om angrepet fra en kompis som spilte counterstrike som i sin tur hadde hørt det fra noen av de han spilte sammen med.

Husker at resten av dagen gikk ut på finne ut om hva som skjedde, alt av nettaviser gikk ned og vi hadde ikke tv tilgjengelig.

Sprø dag.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:37   #54
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Sat på jobb og skulle berre innom nokre nettaviser da første tårn var truffe. Ropte på dei næraste kollegaane, og vi vart ståande å prate. Reiste heim fra jobb og slo på tven, da kom flyet traff tårn nr.2. Resten av den dagen vart vi jo sittande å sjå på tv. Husker det godt.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:42   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på forelesning, og kom intetanende tilbake til studenthjemmet der jeg bodde. Jeg gikk til resepsjonsområdet siden jeg visste kjæresten min var der på jobb, og ble møtt av cnn på storskjerm, eller rettere sagt, på lerretet vi pleide ha filmvisning på. Jeg så på det uten å helt skjønne hva det dreide seg om, jeg trodde det var reprise av en bombing noen år før, men fikk vite hva det dreide seg om, i det jeg så det andre flyet på direkten. Vi glodde tv resten av dagen, og jeg var veldig takknemlig for at jeg hadde en trygg og god armkrok å søke inn i. (Jeg og mannen hadde tiårsjubileum i sommer)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:40   #56
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg jobbet på en skole og i siste time for dagen var jeg og elevene på datarommet. Surfet innom VGnett, og da hadde det første flyet kræsjet. Dro hjem og så resten av forferdelsen på CNN, ble sittende utover kvelden da, ja...

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:43   #57
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på skolen, og fikk ikke noe med meg før på kvelden. Jeg jobbet i delikatessen i en dagligvarebutikk og svigermor kom innom for å spørre om alt var OK med mamma (som jobbet i Huston på det tidspunktet). Jeg ble skikkelig stressa, løp opp på pauserommet for å ringe mamma, og satt klistret til tv hele natta etter at jeg kom hjem.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:45   #58
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg satt på et hotellrom på Cuba med meget løs mage.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:46   #59
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var hjemme i kollektivet jeg bodde i da en av venninnen mine kom og vekket meg (jeg hadde feber og sov) for å fortelle hva som hadde skjedd. Vi satt lamslåtte foran tvn etterpå. Husker at vi gikk bort til den amerikanske ambassaden som bare var noen minutter unna for å tenne lys.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:49   #60
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Da var jeg og mannen ute og spiste på en restaurant i Icmeler i Tyrkia.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no