Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brød beregnet på barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 13:28   #41
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg baker så godt som alt vi spiser av brød selv. Jeg har helt ærlig ikke satt meg inn i hvor grovt det er, og om det inneholder mindre fiber enn det burde. Baker på grovbakstmel (og noen ganger rugmel) og har i linfrø, solsikkefrø, sesamfrø, kruskakli og hvetekim. Mulig jeg burde hatt opp i andre ting også?

Ungene her spiser grovt brød med frø og hele korn uten å mukke. De har derimot nektet å spise loff og kneip, til svigerfamiliens samlede vantro.

Sånn "barnebrød" har jeg aldri kjøpt, tror jeg. Kjøper vanligvis havrebrød de gangene vi kjøper ferdige brød. Jeg ser etter hvor grovt det er før jeg kjøper, og leser alltids innholdsfortegnelsen (har allergiske barn), men fiberinnhold har jeg ikke tenkt så mye på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:43   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi kjøper brød som er veldig grovt og det går ned på høykant hos mine barn, så vi har ingen planer om å bytte strategi.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:45   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi spiser noen av de brødene, sammen med havrebrød og Ingers rugbrød. Summen blir et sunt nok kosthold.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:50   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg vurderer disse 'barnebrødene' på lik linje med andre brød. Tidligere var dette 'Super-brødet' fra Coop med i en sånn 3 for 39-kampanje. Da var det det beste av det de hadde i den kampanjen, så da spiste vi mye av det.

Vi spiser nesten bare kjøpebrød. Kjøper 6 og 6 på Obs, ferdig oppskjærte rett i fryseren. Både fordi det er billigere og fordi det er kjekt å ha brød til en hver tid.

Sist uke gikk vi tomme, og da hadde jeg et hjemmebakt vi dro fram. Uten at hun visste at det var hjemmebakt, så kom det helt uoppfordret: Mamma- dette brødet vil jeg ikke ha flere ganger.

Vi kjøper alltid minst 3/4 på den rundingen foran på brødposen. Ungene spiser i tillegg en del grove knekkebrød og havregryn, så jeg er ikke så bekymret for det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 14:13   #45
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Her og må melet i brødene være finmalt, hele korn er bannlyst.

Vi bruker mye havrebrød siden det er enklest å få tak i. Ellers er egentlig bygg-brød en favoritt, men dessverre er det sjelden vi får tak i det på butikken her.
Begge er relativt lyse men ekstra grove i følge brødhjulet. (Full pott.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:08   #46
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Her går det i det groveste grovbrødet på Rema. 94% fullkorn mener jeg det er. Godt er det også!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:52   #47
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg siterer meg selv, bare. Er det ingen som har smakt brødene jeg nevner? Bare litt nysgjerrig.

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vi har begynt å kjøpe disse brødene.

http://www.suntgodt.com/

De er laget på spiret korn, økologisk - god og saftig smak og deilige å tygge. De er ikke favorittbrødene til barna, men nå har de blitt vant til dem, og klager ikke.

De bakes, og fryses ned helt ferske. Så let etter dem i fryseboksen. De koster rundt kr 32, og fås bl.a på Meny.
Jeg liker best solsikkerbrødet og speltbrødet. De har også glutenfritt brød.
Sjekk nettsiden for mer info.

Ellers er det noen fantastisk gode brød fra Den Gode Baker!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:32   #48
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg siterer meg selv, bare. Er det ingen som har smakt brødene jeg nevner? Bare litt nysgjerrig.


Vi bruker dem, fordi de er veldig grove og inneholder få karbohydrater per skive. (pga diabetikeren). Jeg syns de smaker godt, og som hos deg så er det ikke favoritt hos barna, men det går da ned.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 14:46   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Gutta her spiser det brødet vi kjøper. De bryr seg ikke om frø i brødet heldigvis. Loff spiser vi svært sjelden.
Kjøper som regel brød fra KIWI og ender med brød fra Bakers, havrebrødet og det med spelt.
Det hender at vi kjøper Birkebeinerbrød og ser at det kommer skikkelig dårlig ut, da får vi kutte ut det da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 15:24   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

I barnehagen serverer de Josefine-brød. Det var godt å se at det ikke kom så verst ut i testen. Det er nemlig i barnehagen at ungene mine spiser desidert mest brød.

Mine unger har aldri klaget på hele korn i brødet, og vi har lært dem opp til at det bare er brød med 3 eller 4 "kakestykker" på grovhetsskalaen som er gangbart hjemme hos oss. Snuppa går på butikken på egenhånd. Sist gang hadde de ikke det brødet vi pleier å kjøpe, og jeg var ganske fornøyd da hun kom hjem og hadde valgt et 3/4-brød helt selv. Godt var det også (og med hele linfrø).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 17:41   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Fy fillern så selvstendig og flink datteren din er, Tjorven.
Håper bare ikke det blir et problem for deg om noen år....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:45   #52
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg syns forresten dette brødet er saftig og godt, og holder seg ferskt lenge. Men jeg har ikke funnet det i butikkene her jeg nå bor. Fant de oftere før.
Det vant også en test i fjor: http://www.handelsbladetfk.no/id/19190

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 08:23   #53
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I barnehagen serverer de Josefine-brød. Det var godt å se at det ikke kom så verst ut i testen. Det er nemlig i barnehagen at ungene mine spiser desidert mest brød.

Mine unger har aldri klaget på hele korn i brødet, og vi har lært dem opp til at det bare er brød med 3 eller 4 "kakestykker" på grovhetsskalaen som er gangbart hjemme hos oss. Snuppa går på butikken på egenhånd. Sist gang hadde de ikke det brødet vi pleier å kjøpe, og jeg var ganske fornøyd da hun kom hjem og hadde valgt et 3/4-brød helt selv. Godt var det også (og med hele linfrø).

Så flott

Vetle kan gjerne ta med seg frokostblanding, men velge med nøkkelhull - brød skal ha 3 eller 4 på skalaen.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 20:55   #54
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg syns forresten dette brødet er saftig og godt, og holder seg ferskt lenge. Men jeg har ikke funnet det i butikkene her jeg nå bor. Fant de oftere før.
Det vant også en test i fjor: http://www.handelsbladetfk.no/id/19190

Det er godt!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 21:08   #55
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Altså, jeg har stått i butikken og finlest brødposer for å finne brød uten hele korn. Og det er neimen ikke lett! Det er MYE helkorn, linfrø, solsikkefrø og annet "rask". Da er det enkelt å ta det brødet det står "uten hele korn" på!

Så her har det gått mye i kaptein sabeltann, dog ikke den i plastpose. Nå har jeg funnet "naturlig sunt" med havre, det er grovere og uten helkorn.

Men nå ser Snuppa ut til å akseptere Ingers Superrug, så da kan vi begynne å spise samme sunne og gode brød

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no