Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brød beregnet på barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-11, 18:35   #21
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi baker brød selv, både fordi vi da får det skikkelig grovt og fordi vi liker det best. Løser synlige-havregryn/solsikkefrø-utfordringen med å kjøre de i stavmikseren først. Etter at jeg lærte meg hellebrød går det utrolig kjapt å lage brød (vel, steketiden er lang, men så lenge jeg slipper å kna meg gul og blå samt skrape deig fra benken er det greit :lat: ).

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 18:39   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi spiser MYE Istid-brød. Dvs. ungene gjør.
Det er tydeligvis godt og det holder seg lengre enn annet brød.

For meg er det viktigste at det går ned, og da kan det ikke inneholde "frø" om Knotten skal spise det.
Knøtteliten spiser hva som helst. Enn så lenge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 18:44   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For en snodig test? Det er jo ikke samsvar mellom den tabloide ingressen og det de faktisk skriver i selve testen? Hvis man kun leser ingressen får man inntrykk av at det er loff med sirup i grovbrødposer, mens i testen får man inntrykk av at flere av brødene er rett så gode alternativer både mhp grovhetsgrad og innhold av fettsyrer. Kaloriinnhold synes jeg ikke er et tema når man snakker om brødskiver til unger.

Og hvorfor kjøper man barnebrød? Jo, fordi de smaker greit, ikke er så aller verst sunne og UTEN HELE KORN. Det siste er nemlig gift.

Sier meg bare fullstendig enig med Katta. Merkelig artikkel.

Jeg har forresten funnet et "hjembakt" som Pip spiser, Møllerens Matpakkebrød. Ingen hele korn i det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 18:45   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Sier meg bare fullstendig enig med Katta. Merkelig artikkel.

Jeg har forresten funnet et "hjembakt" som Pip spiser, Møllerens Matpakkebrød. Ingen hele korn i det.

Og det er grovt nok? *trenger tips*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 18:54   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Her er en test av grovbrød:

http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle640155.ece

Vi kjøper Coop sitt havrebrød.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:25   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi har en diabetiker i huset og for han er det viktig med brød med mye fiber, for at blodsukkerstigningen skal bli mest mulig jevn. Vi leser derfor på alle brødposer. Det jeg stusser over er denne merkingen med en runding som sier noe om hvor grovt brødet er. Noen setter full runding på et brød med 5 % fiber, mens andre har 3/4 full runding på det samme. lurer på om det finnes noen regler på hva de skal merkes med jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:50   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har en diabetiker i huset og for han er det viktig med brød med mye fiber, for at blodsukkerstigningen skal bli mest mulig jevn. Vi leser derfor på alle brødposer. Det jeg stusser over er denne merkingen med en runding som sier noe om hvor grovt brødet er. Noen setter full runding på et brød med 5 % fiber, mens andre har 3/4 full runding på det samme. lurer på om det finnes noen regler på hva de skal merkes med jeg.

den rundingen går bare på hvor stor andel fullkorn det er, dermed vil fiberinnholdet variere med kornslag og andre tilsetninger.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:55   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Og hvorfor kjøper man barnebrød? Jo, fordi de smaker greit, ikke er så aller verst sunne og UTEN HELE KORN. Det siste er nemlig gift.

Det finnes flere av sorten, ja, godt å høre.

Ellers er jeg enig med deg at kalorier i brød er et ikke-tema til småttiser som skal vokse, spesielt om man har sånne stengler som for eksempel seksåringen min stort sett ser ut til å bruke mer enn han får i seg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:06   #29
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er en test av grovbrød:

http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle640155.ece

Vi kjøper Coop sitt havrebrød.

Vi kjøper endel Vita hjertego, naturlig sunt (havre eller spelt) - men også andre brød. Trenger ikke kjøpe barnebrød for at Vetle skal spise heldigvis. Han spiser nok mer av noe enn andre, så jeg bare varierer og nok mat får han i seg, det er jo ikke noe mål å få i barna mest mulig brød hvis alternativet er å kjøpe mer usunt brød, det viktigste er jo at de spiser det de trenger og ikke mer enn det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:08   #30
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Vi baker brød selv, både fordi vi da får det skikkelig grovt og fordi vi liker det best. Løser synlige-havregryn/solsikkefrø-utfordringen med å kjøre de i stavmikseren først. Etter at jeg lærte meg hellebrød går det utrolig kjapt å lage brød (vel, steketiden er lang, men så lenge jeg slipper å kna meg gul og blå samt skrape deig fra benken er det greit :lat: ).

Har du lagt ut noen oppskrift?

Jeg sliter litt med å finne en god "barnebrød" oppskrift - mest fordi det ikke blir på langt nær like saftig og sammensatt men alikevel luftig som kjøpebrød. Han spiser gjerne grovt, men ikke for mye hele korn eller "rare" ting i brødet.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:24   #31
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi har begynt å kjøpe disse brødene.

http://www.suntgodt.com/

De er laget på spiret korn, økologisk - god og saftig smak og deilige å tygge.
De er ikke favorittbrødene til barna, men nå har de blitt vant til dem, og klager ikke.

De bakes, og fryses ned helt ferske. Så let etter dem i fryseboksen. De koster rundt kr 32, og fås bl.a på Meny.
Jeg liker best solsikkerbrødet og speltbrødet. De har også glutenfritt brød.
Sjekk nettsiden for mer info.

Ellers er det noen fantastisk gode brød fra Den Gode Baker!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:32   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

den rundingen går bare på hvor stor andel fullkorn det er, dermed vil fiberinnholdet variere med kornslag og andre tilsetninger.

Jeg har bare sett på rundingen og vært forøyd med det. Jeg har ikke tenkt på å sjekke fiberinnholdet også. Jeg mener å huske at både Josefine- og Istid-brødet har 3/4 fyllt runding. Det betyr minst 75% fullkorn og det er jeg fornøyd med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:34   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Vi kjøper oftes Istidbrødet når vi er på Rema. Det er 3 av 4 "kakestykker" i kakediagrammet på grovhet. Hele kor er jo fææælt, i følge barna.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:37   #34
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg tror det er mange som tenker at de må være enda bedre enn andre brød da de er for barn. Og det er lureri spør du meg.

Næsj, tror du at det er automatikk i det? Sjokoladepålegg er jo markedsført mot barn?

Vi baker brød selv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:38   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hele kor er jo fææælt, i følge barna.

Jeg synes også det høres bedre ut når de deler opp i enkeltstemmer, det blir jo fort surt når alle synger sammen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:41   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

N-en min på tataturet har fått seg en Istidbrødsmule, tror jeg. Den sitter litt fast.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:53   #37
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Næsj, tror du at det er automatikk i det? Sjokoladepålegg er jo markedsført mot barn?

Vi baker brød selv.

Ikke automatikk i det, men tror tross det at det er en god del som tenker, brød for barn, det må jo bare være sunt det Tror ikke det er like lettsolgt med sjokoladepålegg grunnet at de fleste, håper jeg, ikke tenker, wow, et sjokoladepålegg rettet mot barn, det må jo bare være sunt det. Satt på spissen.

Vi baker brød selv, bortsett fra de brødene iPaden kjøper til oss fra bamsen, og der bruker jeg miksmastern til å knuse de grove kornen. Så det går Ann å få grove brød uten hele korn. Så det så

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 00:14   #38
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Her er det Kompisbrød for alle penga. Snuppa blir misfornøyd om det er noe annet Hun burde fått markedsføringsprisen fr Bakers, for hun har fått halv klassen på Kopisbrød-galeien Og etter å ha lest den testen, så tror jeg vi fortsetter med Kompisbrød med rimelig god samvittighet Det oppfyller det altoverskyggende kravet om ingen hele korn, er rimelig grovt (selv om det åpenbart finnes bedre alternativer) og det smaker faktisk godt.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 00:19   #39
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Jeg baker brød selv. Innimellom får de Polar havre i matboksen

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 13:22   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød beregnet på barn

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er en test av grovbrød:

http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle640155.ece

Vi kjøper Coop sitt havrebrød.

jeg elsker mesterbakerens rugbrød... tenk at det bare fikk 2

jeg ønsker meg brødbakemaskin til jul.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no