Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Når det verste sjokket har gitt seg …

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-11, 20:24   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når det verste sjokket har gitt seg …

... så kommer kommentarer som er ganske hinsides.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110...etset#comments

Det er litt om at se som står på AP stands får beskjed om at skytinga på Utøya var fortjent.
Sv'ere som får beskjed om at det var deres ungdom som skulle bli skutt.

Skremmende hvilke holdninger folk har og hva de i det hele tatt klarer å si.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:25   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det verstesjokket har gitt seg...

Skremmende, er vel fornavnet på det. Og ære være den ungdommen - uansett politisk ståsted - som står på for demokratiet vårt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:26   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Det var mange MANGE sånne kommentarer etter 9/11, så direkte uventet er det ikke. At folk virkelig mener det, er skremmende.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:45   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Jeg blir så sinna! Og trist.

Jeg fulgte med på en nettdebatt der en gal dame lirte av seg de rareste konspirasjonsteorier. Og jaggu hadde hun ikke åpen profil på fb der hun lirer av seg enda mer. Men det verste er å se hvor mange som er enig med henne.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:49   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Ja det er skremmende og trist. Men det jeg blir overrasket over, er at de tør å si det ansikt til ansikt. Jeg tror dessverre det er en del som deler "bombemannen" sine synspunkter, selv om de ikke er direkte enig i virkemidlene hans.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:43   #6
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Oi ... og jeg syns en del av kommentarene understreker artikkelen på en sikkert-ikke-helt-tilsiktet måte.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 03:00   #7
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Jeg tror kanskje jeg hadde slitt med å forholde meg rolig og saklig hvis jeg hadde opplevd at junior, som skulle ha vært på øya i år, hadde fått slengt noe sånt i trynet på stand!
Clawfinger oppsummerte vel sånne mennesker med linja: "You're a lousy contribution to the human race!"
At det går an at voksne mennesker kan mene noe sånt er skremmende nok, at de har mage til å komme med sånne kommentarer til engasjert ungdom er helt ufattelig trist og provoserende.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 12:28   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg...

Jeg ble dårlig da jeg leste om dette på nettet. SU (ungdomsorganisasjonen til SV) skulle hatt sommerleir på Utøya uka etter AUF. Det er sikkert en del av de som skulle vært der som har tenkt at det like gjerne kunne vært dem som ble skutt. Og så skal de få høre at folk synes det hadde vært bedre om de faktisk ble det?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:57   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Herregud, kommentarfeltet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:32   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Kommentarfeltene har jeg startet å kutte helt ut.
Det er preget av Frp'ere som kommer med det evige gnålet om alle innvandrere.
Nå vet jeg ikke om det gjelder her da, for som sagt så har jeg kuttet ut å lese kommentarene.

Kjenner jeg er veldig enig med Kristin Halvorsen at man ikke skal kunne være så anonym der. Ikke at man skal måtte skrive under med fult navn, men at man ikke er heeelt anonym.
Tror nok folk kanskje tenker seg om en eller to ganger (det går jo an å håpe i allefall) om det ble slik at man kan finne ut hvem som har skrevet innlegget.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 15:48   #11
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Mams: Jeg skjønner godt at du kutter ut, man blir oppgitt.
På den annen side er det nok ganske mange som leser kommentarfeltet, uten å delta, som kanskje ikke har gjort seg opp en mening om hverken det ene eller det andre, og jeg tror det er viktig at "vi andre" også synes, for å være en motvekt mot all galskapen.
Sånn det ser ut på diverse kommentarfelt nå er jo hele Norge mørkeblå, ispedd mye brunt!

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:20   #12
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Sorry hvis jeg virker fordomsfull, men Frp er ikke et blått, men et brunt parti.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 15:37   #13
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er preget av Frp'ere som kommer med det evige gnålet om alle innvandrere.

Er dem ikke preget av det evige gnålet fra sosialister som klager over at dem som skriver om innvandrere må være FrP'ere???

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 21:32   #14
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Er dem ikke preget av det evige gnålet fra sosialister som klager over at dem som skriver om innvandrere må være FrP'ere???

Nei, de er ikke det.
Kommentarfeltet er, i overveldende grad, preget av FrPere og folk enda lenger ut til høyre, det er ihvertfall det kommentarene gir inntrykk av.
At noen svarer på idiotiske påstander om at innvandrere har skylda for absolutt alt som er galt her i landet synes jeg er bra, godt at noen orker å prøve å demme opp for idiotien.
Alt fra trygdeordninger til vegstandard, og gjerne været her i landet, hadde vært bedre bare vi stemmer FrP, får kastet ut alle innvandrere og betaler mindre skatt. Det er, etter min mening, en kort oppsummering av kommentarfelt på nyheter rundt omkring.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 23:26   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Sir Limpalot summerer veldig bra min oppfatning av kommentarene som kommer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 00:09   #16
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

De kommentarene hadde ikke kommet hadde dem ikke hatt motdebatanter fra den andre ytre fløyen....
Nå skal det sies at jeg sitter SJELDENT å leser flere enn noen ytterst få kommentarer fordi jeg finner det oftest ekstremt lite givende.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 01:53   #17
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

De kommentarene hadde ikke kommet hadde dem ikke hatt motdebatanter fra den andre ytre fløyen....

HVA?
Så alle som svarer på sånne idiot-kommentarer, inkludert meg, tilhører da automatisk en ytre venstrefløy?
Disse kommentarene får jo ofte stå uimotsagt, nettopp fordi folk ikke orker å svare på det samme tullet gang på gang.
Pøs gjerne på med eksempler på ekstreme meldinger fra ytre venstre i kommentarfelt rundtomkring, vær så snill, for jeg finner dem nemlig ikke.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 00:04   #18
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Jeg setter ting på spissen og generaliserer.....

Som jeg skreiv så bruker jeg særdeles lite tid på å lese kommentarfeltene, men jeg har lest nok av dem til at jeg vet at det både er det ene og det andre som skriver der...
Og det er sikkert mange midt-i-mellom også....

Jeg er forøvrig en av dem som ikke gidder å skrive til disse "idiotene" som du sikter til fordi det er kul umulig å nå frem til dem...
"don't feed the troll"....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 00:51   #19
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Og jeg sier det igjen:

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Mams: Jeg skjønner godt at du kutter ut, man blir oppgitt.
På den annen side er det nok ganske mange som leser kommentarfeltet, uten å delta, som kanskje ikke har gjort seg opp en mening om hverken det ene eller det andre, og jeg tror det er viktig at "vi andre" også synes, for å være en motvekt mot all galskapen.
Sånn det ser ut på diverse kommentarfelt nå er jo hele Norge mørkeblå, ispedd mye brunt!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 07:22   #20
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det verste sjokket har gitt seg …

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Er dem ikke preget av det evige gnålet fra sosialister som klager over at dem som skriver om innvandrere må være FrP'ere???

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

De kommentarene hadde ikke kommet hadde dem ikke hatt motdebatanter fra den andre ytre fløyen....

At det var? Hvilket forum sikter du til? Det stemmer ekstremt daarlig med mitt inntrykk fra VGs, Dagbladets og Aftenpostens kommentarfelt. Der er det tilsynelatende 10 som sutrer over innvandrere og sosialistfaenskapen for hver motstemme.
Er det bare "sosialister" som bryr seg naar folk slenger dritt, eller gaar du automatisk ut fra at de som bryr seg er sosialister?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Nå skal det sies at jeg sitter SJELDENT å leser flere enn noen ytterst få kommentarer fordi jeg finner det oftest ekstremt lite givende.

Det derimot er jeg helt enig i, og like skyldig. Men, som Sir Limpalot paapekte, det er paa tide og brette opp ermene -ikke for aa overbevise trollpakket men saa de usikre som bare er med i diskusjonen ikke skal bli maatte dra lasset alene og bli med idiotene i dragsuget.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no