Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-07, 21:17   #81
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Men matfett og margarin som det er i Cacas-smørkremen, det høres liksom ikke direkte fristende ut? Går det ikke an å lage disse kakene med en annen krem, og bruke smør? Eller er det avgjørende for konsistensen med det matfettet?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:19   #82
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Åå skikkelig flotte kaker! Fikk lyst på kake nå!

Azi er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:29   #83
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Ostekaken (den rosa) har jeg laget til barnedåp.

Ser jeg kanskje burde bli flinkere til å ta bilder av kakene, glemmer det jeg.

__________________

Sist redigert av Misteri : 28-08-07 kl 20:11.
Misteri er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:35   #84
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men matfett og margarin som det er i Cacas-smørkremen, det høres liksom ikke direkte fristende ut? Går det ikke an å lage disse kakene med en annen krem, og bruke smør? Eller er det avgjørende for konsistensen med det matfettet?

Jeg pleier å bruke meierismør og matfett i kremen. Den smaker egentlig bare søtt fordi det er så skrekkelig mye melis i den, men matfettet gjør at den blir stivere og mer holdbar. Det er så tynt lag med krem i forhold til kaken at jeg synes ærlig talt ikke at det er noe problem, det er jo litt mer enn melisglasur, men ikke så mye.

Jeg liker ikke Delfiakake som det jo er mye matfett i, men denne kremen gjør meg ikke noe å spise. Du burde prøve å lage en porsjon en gang, så finner du ut om det er noe du kan bruke eller ikke. Den er i hvert fall god å jobbe med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 23:19   #85
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men matfett og margarin som det er i Cacas-smørkremen, det høres liksom ikke direkte fristende ut? Går det ikke an å lage disse kakene med en annen krem, og bruke smør? Eller er det avgjørende for konsistensen med det matfettet?

Jeg synes matfett-kremen er fæl, og bruker den bare hvis jeg må ha et helt hvitt grunnlag.

Gul smørkrem med bare smør (ikke margarin, Gud forby), er fin til Pikachu-kake.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 27-07-08, 22:55   #86
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Dytter litt på denne hvis noen har flere å vise fram. Elsker å se på (og spise) kaker!

Apple er ikke aktiv  
Gammel 27-07-08, 23:00   #87
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Poden ville ha sjørøverskute til 3 års dagen - og det fikk han. Strålende fornøyd gutt.





Skytte er ikke aktiv  
Gammel 27-07-08, 23:22   #88
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Da kan jeg jo bidra med kaken som ble produsert for et år siden, da storebror ble 4. Et godt eksempel på at ting som ser for jævlig ut faktisk kan smake ganske godt.

Sjørøverskuta Den Sprukne Holk:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg disaster.jpg (25,1 KB, 209 visninger)
 
Gammel 28-07-08, 16:47   #89
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Sjørøverskuter er jo fantastisk! Prøvde meg på en til barnehagen, men fytti for en jobb! Hele skuta raste sammen, men jeg fikk reddet den i siste liten.

Flotte kaker!

Apple er ikke aktiv  
Gammel 28-07-08, 17:22   #90
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Her er blekksprutkaken til guttungens treårsdag. Det er sjokoladekake som armer, og marsipankake med vaniljekrem og bringebær til hode.



Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 28-07-08, 19:56   #91
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)



Bestemor laget 1 års kake.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 28-07-08, 20:11   #92
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Her er blekksprutkaken til guttungens treårsdag. Det er sjokoladekake som armer, og marsipankake med vaniljekrem og bringebær til hode.



Fantastisk kake!
Jeg er veldig glad for at jeg slipper å ta med kake i barnehagen mer, men på en annen side er det veldig gøy å pynte dem.

 
Gammel 28-07-08, 20:56   #93
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Dæven! Hvordan har du skjært ut armene?

Apple er ikke aktiv  
Gammel 28-07-08, 21:56   #94
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Armene ble skjært ut på frihånd, kein problem. En diger langpanne, og skjær ivei!

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 29-07-08, 21:58   #95
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Armene ble skjært ut på frihånd, kein problem. En diger langpanne, og skjær ivei!

EN langpanne bare??

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 29-07-08, 22:01   #96
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

EN langpanne bare??

Jepp. Dobbel deig da, så den var høy. Men skar dem slik at rubbel og bit ble brukt.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 29-07-08, 22:24   #97
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Her var det mange fine kaker! Jeg bidrar gjerne med Cars bilbanekaken som jeg laget til min sönns 5 aars dag. Jeg bör vel si at jeg har kopiert en kake som jeg fant bilde av paa nett, men min er selvsagt finere.


Sist redigert av liefje : 17-10-08 kl 10:55.
liefje er ikke aktiv  
Gammel 30-07-08, 03:04   #98
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Her var det mange fine kaker! Jeg bidrar gjerne med Cars bilbanekaken som jeg laget til min sönns 5 aars dag. Jeg bör vel si at jeg har kopiert en kake som jeg fant bilde av paa nett, men min er selvsagt finere.

Å den var kjempestilig, kan du fortelle hvordan du har fått til dette?

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 30-07-08, 11:09   #99
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Å den var kjempestilig, kan du fortelle hvordan du har fått til dette?

Klart jeg kan. Det var kjempelett.

1. Lag sjokoladekake i stor langpanne. Si fra om du trenger oppskrift, men du kan bruke hvilken som helst, saaklart.
2. Lag smörkrem med sjokolade mens kaken staar i ovnen (igjen si fra om du trenger oppskrift) og ha denne paa hele kaken mens kaken fortsatt er varm slik at den smöres lett utover og blir blank
3. Avkjöl kaken
4. Gresset: Farg kokosmasse grönn ved aa ha den i plastpose og tilsette litt og litt grönn konditorfarge og riste innimellom. Jeg klippet ut bilbane i matpapir og la den over kaken slik at det ikke kom kokosmasse paa selve banen da jeg drysset den paa.
5. Tegn paa bilbanen vha. melis/sitronsaftblanding. Jeg hadde litt gul farge i til aa tegne de stripene i midten
6. Vask noen Cars lekebiler og sett dem paa kaken
7. Pynt videre etter eget önske. Jeg fant saanne flagg i en butikk og lagde i tillegg tribune hvor jeg kopierte inn noen Cars biler og smaabilder av bursdagsgjestene, klippet ut og festet med saanne lange grillspydstokker. Selve tribunen fant jeg et bilde av ved aa google litt.

Server og nyt anerkjennelsen fra smaa gjester.

Jeg maa kanskje legge til at det er en diger kake og at barna helst vil spise bare selve bilbanen og ikke grönn kokosgusje, men det var nok bilbane til 8 barn, saa det var ikke noe problem.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 03-08-08, 22:56   #100
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Får vel legge inn noen av mine også:

Nunnus kake på 3 års dagen

Mindre heldig i mine øyne, men godt mottatt av sabeltanngutten min.

Bassens romfarer, som jeg også laget som brannmann til barnehagen


Nunnus fotballkake 4 års dagen, kjempegrei å pynte, men tok en evighet å steke.

Ruska sin 2års kake

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no