Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 19:48   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er cacasfarger vel?

Jeg synes ikke at disse kakene smaker godt. Smørkremen er ganske fæl og kakene blir ofte tørre. Men ungene elsker de!

Jeg har ofte delt kakene i to lag, og lagt inn et lag med fyll. Da blir det ikke så tørre. Bamsekaken til Mathias sin ettårsdag ble ikke så høy, så den ble ikke så tørr. Den ble oppspist (hadde andre kaker i tillegg) og det var bare to barn i bursdagen, resten voksne.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 11-03-07, 19:49   #62
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Gusjet er en smørkrem som er fargesatt med Wiltonfarge ("cacas"farge). De får du også kjøpt på Jernia.

Hvit smørkrem

50 g margarin
50 g Flott matfett
300 g melis
1 1/2 ts vaniljesukker
3 ss appelsinjuice

Denne porsjonen var nok til alt det røde på vår bil og så laget mannen en miniporsjon for de andre detaljene.

Flott? Øh flott . Hvor kjøper man Flott matfett?

Ellers takk for info. Tror en tur innom Jernia må til. Ser grusomt lite godt ut, men til en barnebursdag vil den nok slå an.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 11-03-07, 19:50   #63
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Flott matfett er f.eks. Delfiafett.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv  
Gammel 11-03-07, 20:21   #64
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Her er mine (kjedelige)

Til snuppas 1 års dag:



Til storebror sin 6 års dag:


Til storebror sin 4 års dag:


Må bare skrive at vi pleier å være ca 30 personer i bursdagene og da blir det EI stor bløtkake... som dere ser...

Her var det MANGE flotte kaker som dere andre har bakt, dere er jo bare råflinke.. Jeg ligger ikke i den klassen der nei... men gode kaker kan jeg bake

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 15:32   #65
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Og her er bilde av kaken som er sendt med til barnehagen idag!
Sukkerfri, Sitron


Oppskrift?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 20:57   #66
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Å, det ser så veldig gøy ut, men jeg er så grønn på dette.

Dere som lager marsipankake; kjøper dere ferdig marsipanlokk,eller blander dere farge og kjevler selv? Er det ikke vaskelig å få det så fint på? Og til slutt; hva fyller dere den med?

Apple er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:00   #67
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Jeg blander i farge og kjevler selv. Kjevlingen gjøres lett ved å legge plastfolie over og under marsipanen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:23   #68
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg blander i farge og kjevler selv. Kjevlingen gjøres lett ved å legge plastfolie over og under marsipanen.

Men er det ikke mye jobb med blanding av farge i så mye marsipan?

Apple er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:25   #69
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Jeg kjevler også selv. De ferdige lokkene er små og tørre.

Det er ikke vanskelig. Jeg bruker ikke plastfolie, bare mel. Børster melet av så godt som mulig før jeg legger marsipanen rundt kjevlet og ruller den ut over kaken. Så er det bare å glatte til med hendene. Overgangen mellom kake og fat blir aldri pen, så der er det greit med krempynt eller tvinnede marsipanpølser. Eller et bånd som jeg knytter i en sløyfe.

Jeg bruker billig Rema-marsipan, den er lettere å kjevle jevnt enn f.eks. Odense, som har mer mandler.

Under den rosa marsipanen er det stort sett bløtkake med krem som jeg har blandet med bringebærsyltetøy, og bananskiver eller ananas.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:29   #70
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Jeg bruker også landlord-marsipan fra Rema1000 - mye bedre å kjevle.. Selv bruker jeg underlaget fra Tupperware - helt maks

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:32   #71
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Fy farao så urettferdig at dere er så flinke!!!!!!!!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:33   #72
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Jeg er helt imponert jeg Jeg baker lite selv, og de blir heller ikke halvparten så flott som de kakene jeg her har sett

Her er et par linker til tips og inspirasjon:

http://home.c2i.net/tmengelsen/barnekak.htm

http://www.detsoteliv.no/

Pelikan er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 21:42   #73
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Det er mannen som er konditoren her i huset, så nå har jeg vist ham denne tråden slik at han skulle få inspirasjon.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv  
Gammel 12-03-07, 22:59   #74
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av perper, her.


Her er et par linker til tips og inspirasjon:

http://home.c2i.net/tmengelsen/barnekak.htm



Avatar er ikke aktiv  
Gammel 13-03-07, 19:25   #75
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.






RÅKUL!
Men synd å spise da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 20-04-07, 21:56   #76
Christiane
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1
Christiane har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagskaker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sitron:

Jeg har pyntet bursdagskakene til Lillegutt med motiver han har vært spesielt opptatt av. Rundt 2-årsdagen så han veldig mye på den kjente filmen "Yeyow Meen":



Høsten før han fylte 3 var han ekstremt opptatt av fugler - leste fuglebøker, så på bilder og så dokumentarer om fugler på DVD. Han hadde egentlig bestilt en kake dekorert med en Archaeopteryx (urfuglen, den aller første kjente fugl med fjær), men var godt fornøyd med en lundefugl i stedet:





Og til 4-årsdagen skulle han absolutt ha en grønn drage:



Hei, kan du være så snill å gi meg meg oppskriften på den lundefugl-kaken? hidden--dragon@hotmail.com

tusen takk

Christiane er ikke aktiv  
Gammel 21-04-07, 00:09   #77
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker

Opprinnelig lagt inn av Christiane, her.

Hei, kan du være så snill å gi meg meg oppskriften på den lundefugl-kaken? hidden--dragon@hotmail.com

tusen takk

Jeg har ikke noen oppskrift. Jeg lagde en langpannesjokoladekake, og så søkte jeg opp en tegning (clipart) av en lundefugl (puffin) på Google og skrev den ut i A4-format, og så brukte jeg den som mal og risset inn omrisset på kaka med en tannpirker, skar den ut med kniv, og fylte i med smørkrem og glasur i passe farger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:01   #78
Cilius
På flyttefot
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Innlegg: 143
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Dere er sinnsykt flinke!

__________________
Lillemor født august 2004 og Rampetrollet født juni 2011
Cilius er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:07   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Kjempeflinke er dere! - Akkurat nå er jeg litt glad for at vi skal i konfirmasjon på bursdagen til prinsen - og vi sikkert nok hopper glatt over feiring..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 24-04-07, 21:14   #80
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Utrolig fine kaker. Nå sitter jeg her med vann i munnen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no