Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvorfor ikke juice til barn?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-10, 14:28   #21
Gurli
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 39
Gurli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Vi begrenser juice inntaket pga , det inneholder like mye sukker som brus.
Spiser heller frukt isteden.


Sist redigert av Gurli : 12-05-10 kl 14:53.
Gurli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 15:12   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Vi gir ikke ubegrensete mengder juice, det er mye syre og sukker, så vi tynner ut og gir bare av og til.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 16:20   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Jeg tenker behovet for begrensning henger tett sammen med hvor stort inntak ungene legger seg på om de får fri tilgang. Vi begrenser ikke juicen, men har det ikke hver dag heller, det går av seg selv. Jeg mener det er enorm forskjell på brus og juice, selv om juice inneholder fruktsukker, så jeg sammenlikner ikke de to tingene.

Forøvrig er jeg helt enig med apan, jeg får neller av unger som "ikke liker vann" og bare må ha saft eller juice. Vann er tørstedrikken her i huset, det har aldri falt meg inn å tilby hverken melk, juice eller noe annet om barn sier de er tørste.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 03:57   #24
Lynett
Aktiv
 
Lynett sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 128
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Jeg vanner den ut han vet jo ikke om annet, så det syns han er topp.

Drikker vann også, men litt smak i ny og ne må han få syns jeg, eller han vil ha det.

__________________
Gutteplutten født 08
Lillerusket ventes Oktober 2010..
Lynett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 08:54   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Ikke ubegrensede mengder juice her. Det henger igjen fra ungene var små og jeg ikke ville at de skulle ha for mye sukker og syrer og nå er de mellom åtte og fjorten og tror at det ser slik det er. Så ingen grunn til å legge om rutinene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 09:16   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ikke tilsatt sukker betyr IKKE sukkerfri. Langt derifra. Det er jo masser av fruktsukker i, noe som er like ille for tennene, saerlig sammen med syre som det ogsaa er i frukt.

Jeg blir litt grinete når juice fremstilt som noe usunt på linje med brus.

Vi drikker juice til frokost, så venter vi litt og pusser tennene etterpå. Noen barn er ikke spesielt glade i verken frukt eller grønt, og får derfor juice som et alternativ.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 10:26   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor ikke juice til barn?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir litt grinete når juice fremstilt som noe usunt på linje med brus.

Vi drikker juice til frokost, så venter vi litt og pusser tennene etterpå. Noen barn er ikke spesielt glade i verken frukt eller grønt, og får derfor juice som et alternativ.

Jeg nevnte ikke brus med ett eneste ord.

Mitt poeng var at juice ikke er et vannalternativ, f.eks. Mange tror at juice er bare sunt, saann er det ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no