Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på muggost- og baconpizza

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 11:55   #1
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppskrift på muggost- og baconpizza

Denne pizza'en har vært en suksess blant voksne og barn - tenkte derfor jeg skulle dele den med flere.

Bunn
Hvetemel
Melk
25 g gjær
smeltet smør
litt salt

Fyll
ca 450 g stekt bacon - kuttes i biter
1 boks creme fraiche
muggost
100 g revet ost

Etter å ha kjevlet bunnen har jeg forhåndsstekt den i 4-5 min. Dette for at pizza ikke skal bli for bløt (av creme fraichen)hvis det er lenge til jeg skal servere den.
Legg ett lag med creme fraiche over pizza'en. Fyll på med bacon og revet ost. Personlig liker jeg pizza'en med bare litt ost. Prøv dere frem. Tilslutt tar du muggosten i biter og legger litt her og der.
Stekes i 10 min (tynn bunn) på 250 grader.

Desverre har jeg ikke måleenhetene på bunnen. Stort sett pleier jeg bare å helle opp i uten å måle - men dere har sikkert en bunnoppskrift fra før av dere kan ta. De er jo så like. Her er det nemlig fyllet som er spesielt.. Pizza'en er kjempegod og har slått godt an i bursdagsselskap med sære barn som "ikke liker kjøttpizza"

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 30-10-09 kl 12:10.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:58   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på mugg- og bacon pizza

Mmm minner om løkpizzaen jeg pleier å lage. Og her elsker både jeg og seksåringen muggost, så denne slår nok absolutt an! Vesla kommer til å like denne, for hun ELSKER muggost og liker ikke løk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 12:05   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på mugg- og bacon pizza

Dette höres supergodt ut. Skal jammen pröve den ut en dag. Takk!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no