Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Soyamelk til baby?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-09, 20:46   #1
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Soyamelk til baby?

Er det ulurt å gi en baby på 7-8 mnd soyamelk, eller går det bra?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:18   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Jeg har holdt mine langt unna soya blant annet på bakgrunn av denne artikkelen. Den omhandler soyabasert MME, men mye gjelder også soya generelt. Jeg ville ikke anbefalt andre å bruke soya med mindre det var tvingende nødvendig og barnet var allergisk mot alle andre alternativer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:53   #3
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Hva med rismelk?

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 22:34   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

hvorfor skulle du ønske det?
Om det er pga kumelkallergi så er ikke soyaproteiner og kumelproteiner så veldig ulike, så barnet kan bli sykt av det.
Heller ordentlig mme, av allergivennlig type.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 23:39   #5
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Det er ikke jeg som ville ønske det.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 23:48   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Soya er fint som østrogensubstitutt til kvinner i overgangsalderen, ikke som mat til babyer...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 14:09   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Havremelk funker veldig bra til såpass store babyer, har jeg hørt fra venner som har brukt det i grøt bl.a. Soya kan være veldig allergifremkallende, så det ville jeg absolutt unngått. Rismelk kan sikkert gå fint, men det er lite næring i det.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:21   #8
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Jeg har ingen erfaring med soyamelk, men jeg tenker først og fremst på hva er grunnen til at du vurderer soyamelk? Er det fordi du ikke vil gi barnet ditt kumelk? Ammer du?

Jeg mener å huske at apoteket selger et melkepulver (kanskje flere også)som ikke er basert på kumelk. Du kan jo spørre helsesøster, lege, eller farmasøytene på apoteket. Kanskje de kan hjelpe deg!

Jeg holdt barnet mitt mest mulig unna kumelk da hun var baby. Jeg ammet henne til hun var litt over ett år, og utover det drakk hun vann. Hun ble jo eksponert for kumelk i pålegg og enkelte matvarer, men vi ville holde henne unna ren melk. Dette fordi foreldrene hennes reagerer på melk. Vi har gått over til laktose redusert melk, og redusert inntaket, og det fungerer for oss. Nå som barnet vårt forlengst har passert ett år, så drikker hun vanlig melk i de mengdene hun ønsker. Hun reagerer ikke på det.

Lykke til!

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 21:23   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soyamelk til baby?

Jeg ville gitt (og har gitt) Nutramigen dersom man ikke kan gi vanlig MME.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no