Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste cookie dough oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 16:21   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Din beste cookie dough oppskrift?

Vil du dele?

Jeg synes det høres sååå genialt ut å lage deig, legge den i fryseren, ta den opp, skjære skiver og steke - vips, nystekte deilige cookies

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:25   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Denne fra Trines matblogg. Men husk å droppe rosinene.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:33   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Og bruk vaniljeekstrakt (ikke essens!) i stedet for vaniljesukker. Det blir mye bedre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:38   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Disse er veldig gode http://trinesmatblogg.no/2011/10/05/...koladebiter-2/
Jeg pleier å putte opp i nøtter og/eller tørket frukt, alt ettersom hva jeg har lyst på.

Denne bruker jeg for vanlige cookies:

250g smør
2,5dl brunt sukker
1,8dl hvitt sukker
2 egg
1ts vaniljeekstrakt
5dl hvetemel
1ts bakepulver
1ts salt
3-4 dl sjokoladebiter eller andre godsaker

Varm ovnen til 160 grader
Rør smør og sukker mykt og luftig. Rør inn eggene. Ha i resten av ingrediensene bortsett fra sjokoladebiter o.l., bland godt. Rør til slutt inn sjokoladen/karamellen/nøttene.
Bak i midten av ovnen i 8-10 minutter for små cookies, 15-17 minutter for store

Disse har jeg laget i mange varianter og det er flere som har spurt etter oppskrift. Det er f.eks. veldig godt med fudge sammen med sjokolade, jeg har brukt både butterscotch chips og delt opp sånn fudge fra smågodthylle i små biter. Og så klart nøtter i ulike varianter. Har også laget dem med mintsjokolade chips, de ble ganske julete.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:44   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?



Har dere forsøkt å fryse deigen?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:47   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Oppskriften på "verdens dyreste cookies" fra Neiman Marcus (som jeg og andre har lagt ut her før) er veldig god, og funker fint å fryse både som deig og ferdige kaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:50   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.



Har dere forsøkt å fryse deigen?

Jeg gjør det med all cookiedeig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 17:02   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Oppskriften på "verdens dyreste cookies" fra Neiman Marcus (som jeg og andre har lagt ut her før) er veldig god, og funker fint å fryse både som deig og ferdige kaker.

Takk. Her fant jeg en tråd

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg gjør det med all cookiedeig.

Nice

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 17:22   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Jeg bruker en oppskrift på Sugar Cookies som er helt yummy, og tilsetter sjokoladebiter.

1 1/2 cup butter, softened
2 cups white sugar
4 eggs
1 teaspoon Vanilla extract (har jeg ikke annet så bruker jeg vaniljesukker, men da nesten 2 ts. Blir godt det også.)
5 cups all-purpose flour
2 teaspoons baking powder
1 teaspoon salt

Miks sammen smør og sukker til hvitt. Rør inn egg og vanilje. Rør så inn mel, salt og bakepulver. (rør så inn sjokoladebiter om du vil ha det.) Dekk til (legg den i plastfolie) og legg i kjøleskapet MINST en time (gjerne over natta også).
Stek på 200 grader i 6-8 min

Deigen er så god at ofte havner mesteparten i magen før steking.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 17:27   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.



Har dere forsøkt å fryse deigen?

Jepp

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 18:11   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste cookie dough oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.



Har dere forsøkt å fryse deigen?

Ja, jeg har frosset begge disse deigene. Jeg har en cookie scoop som jeg bruker for å få akkurat like store kjeks og da pleier jeg å lage porsjoner av kjeksdeig med denne som jeg fryser ned. Da kan jeg ta opp akkurat så mange kjeks som jeg vil steke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no