Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kålrabistappehjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 12:26   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Sitronen og rosmarinen er bare for å dempe/ trekke ut svovelsmaken av kålroten. For denne kokken i linken har et poeng i at det ER en spesiell metalltisk svovelaktig smak av kålerabien. Den egentlige smaken kommer tydeligere fram hvis man legger kålrabien i sitronvann en stund før. Det er ikke for å få sitronsmak i stappen.

Forøvrig er jo denne stappen så tradisjonell som den kan bli.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 12:45   #82
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Han likar kun mat der ein har lagt vekt på å halde det så smaklaust som mulig

  Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 12:50   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Haha, Syrin, men alvorlig talt, du kan da ikke lage smakløs mat med vilje for å tekkes din far?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:42   #84
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, Syrin, men alvorlig talt, du kan da ikke lage smakløs mat med vilje for å tekkes din far?

Så snill og tilretteleggende er ikke jeg ihvertfall. Jeg hadde servert kun denne deilige kålrabistappen som ikke smaker av noe som helst "rart", og sagt: Nam, var ikke denne ekstra god?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:46   #85
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Nå lurte jeg på hva jeg hadde med denne tråden å gjøre....så var det visst jeg som startet den.

Jeg gikk for vaniljestangversjonen, og fikk GOD tilbakemelding på den.
Så god at jeg vurderer den til årets nyttårsmiddag med de samme gjestene. Eller kanskje jeg skal gå for Hyacinth sin versjon denne gangen?
Nextlife sin tradisjonelle versjon frister også kjenner jeg....godt det er en stund til enda, så jeg kan teste litt forskjellig ut på forhånd.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 18:14   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Min "versjon" er ikke noe annerledes enn andre, som sagt. Man fjerner bare bitterstoffene fra kålroten og rister pepperen. Det kan nok fint kombineres med vanilje.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 18:55   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Herregud, nå fikk jeg dødslyst på kålrabistappe. Jeg kan seriøst spise det uten tilbehør. Det er så sabla godt. I år til julemiddagen skal jeg teste ut Hyacinth sin, den med sitron, rosmarin og søtpotet. Jeg testet den ut med søtpotet tidligere, og det var magisk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:48   #88
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Opprinnelig lagt inn av Fleur€, her.

I følge Hellstrøm så burde kålrotstappe bestå av tre ting:
Kålrot, kålrot og kålrot.

Muskat! Det blir definitivt ikke det samme uten muskat.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 21:18   #89
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Herregud, nå fikk jeg dødslyst på kålrabistappe. Jeg kan seriøst spise det uten tilbehør. Det er så sabla godt. I år til julemiddagen skal jeg teste ut Hyacinth sin, den med sitron, rosmarin og søtpotet. Jeg testet den ut med søtpotet tidligere, og det var magisk!

Åh, det kan jeg også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 21:41   #90
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Herregud, nå fikk jeg dødslyst på kålrabistappe. Jeg kan seriøst spise det uten tilbehør. Det er så sabla godt. I år til julemiddagen skal jeg teste ut Hyacinth sin, den med sitron, rosmarin og søtpotet. Jeg testet den ut med søtpotet tidligere, og det var magisk!

Jeg leste denne på formiddagen i dag, og har gått og vært fysen på kålrabistappe i hele dag!

Og det får jeg ikke laget før i hvertfall onsdag. Men hva skal jeg ha til?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:04   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Vi hadde kålrabistappe i går faktisk. Førjulsmiddag. Julepølser, stappe, brun saus, poteter, grønnsaker og tyttebær. Himmelrike!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:28   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kålrabistappehjelp

Takket være denne tråden har jeg invitert noen på julemiddag hos meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no