Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-19, 10:09   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Når ungene får for eksempel pizzasnurrer i matpakken, tar dere rett fra frysen og lar den tine i matbokser da?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 10:13   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Når ungene får for eksempel pizzasnurrer i matpakken, tar dere rett fra frysen og lar den tine i matbokser da?

Ja, med mindre de skal spise veldig tidlig eller gå på tur i minusgrader.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 10:18   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Takk for kjapt svar My. Da tror jeg at jeg prøver det. Er på jakt etter noe å putte i matboksen deres, som ikke må fikses samme morgen. Nå får de pasta med skinke. (De spiser ikke skiver...sender jeg med det kommer det full matboks hjem igjen.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 10:50   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Jeg kan finne på å tine i micro så det blir godt varme, det er ikke så mange timer fra matpakkeordning til matpause synes jeg og det ligger liksom godt isolert inni den boksen nedi den sekken inni den lommen. Så for at de ikke skal være harde i midten sender jeg dem heller med varme, så er de godt temperert når de spiser. Ikke ideelt med tanke på matsikkerhet sikkert, men ingen har blitt syke enda

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 10:51   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Jeg eksperimenterte litt i går. jeg lagde gjærdeig som til fylte horn, og lot den forheve. Så kuttet jeg opp en pakke grillpølser, og eltet inn pølser, en spiseskje pizzakrydder og 3/4 pakke revet ost. Brukte nevene til å fylle opp godt smurte muffinsformer, drysset over resten av osten og etterhevet på vanlig vis. Stekte i ovnen på 190 grader i 15 minutter. Dette ble helt supre pizzamuffins! Og mye mindre jobb enn å lage pizzasnurrer eller horn.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 11:07   #26
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg eksperimenterte litt i går. jeg lagde gjærdeig som til fylte horn, og lot den forheve. Så kuttet jeg opp en pakke grillpølser, og eltet inn pølser, en spiseskje pizzakrydder og 3/4 pakke revet ost. Brukte nevene til å fylle opp godt smurte muffinsformer, drysset over resten av osten og etterhevet på vanlig vis. Stekte i ovnen på 190 grader i 15 minutter. Dette ble helt supre pizzamuffins! Og mye mindre jobb enn å lage pizzasnurrer eller horn.

Åh denne idéen stjeler jeg!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 11:10   #27
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Matpakkemuffins slo ikke an her, men skal gi det en sjanse til med oppskrifter herfra.
Jeg pleier å lage grove vafler til mine to kresenfiser på 2 og 9, med mye egg og grovt mel syns jeg det er et greit matpakke- og mellommåltidsalternativ, og det blir spist, i motsetning til brødmat som de ofte ikke gidder å ta seg bryet med..
Lager klar røren på kvelden, og med raskt dobbeljern tar det ikke mange minuttene å ha noen plater klare til matpakken el mellommåltid. Går an å fryse vaffelrøre hvis man vi lage klart en større mengde og dele opp i porsjoner.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 11:23   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Jeg leste opp alle disse mellommåltidsalternativene for den vrange tenåringen som absolutt trenger ha med en matpakke nr. 2 de dagene hun har ekstra fag etter normal skoletid, men sier tvert nei til enda flere brødskiver. Hun forkastet absolutt alle, men godtok til slutt å få med en boks edamamebønner med litt salt på. /

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 12:41   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Når ungene får for eksempel pizzasnurrer i matpakken, tar dere rett fra frysen og lar den tine i matbokser da?

Legger i matbokser i kjøleskapet kvelden før.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 12:47   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Hos oss har snart-13-åringen begynt å bake tacolefser og lage wraps til sin og brorens matpakke. Veldig enkelt og lettvint, mener hun selv. De fylles med smøreost, paprika og agurk i staver, og kjøttpålegg eller f.eks. kyllingmiddagsrester.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 13:31   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Det er egentlig mer viktig som enkelt måltid etter barnehagen, enn matpakke. Jentungen trives godt med den doble brødskiva med servelat eller kaviar, og bikkja trives godt med å få restene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 13:56   #32
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er egentlig mer viktig som enkelt måltid etter barnehagen, enn matpakke. Jentungen trives godt med den doble brødskiva med servelat eller kaviar, og bikkja trives godt med å få restene.

Vi må få oss bikkje.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 20:01   #33
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Her har fylte horn med ost og krydderskinke vært mest populært. Blir spist opp på noen dager så ligger bare i kjøleskapet.
Bananpannekaker av egg, havregryn og *husker ikke* funker bra, kan varmes i brødristeren.
Rett i koppen fungerer også.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 20:51   #34
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Jeg kjøper frosne pizzasnurrer på rema. Minstemann elsker dem.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 21:02   #35
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Liker hun/de smoothie, da? Det kan jo være både sunt nok og mettende nok til et minimåltid. Sette blenderen med ferdig smoothie i kjøleskapet, og blende noen sekunder for å få den fresh igjen?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 21:22   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Nå lagde jeg 26 pizzaboller her. De fikk smake dem nystekte og gleder seg til matpakken framover. Så jeg håper de liker dem kalde også! (De får to grove pizzaboller og en boks kokte avkjølte grønnsaker hver).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-19, 21:55   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Det er ikke helt det du spør om, men jeg vil likevel dele disse:
https://www.lindastuhaug.no/2016/04/...-bananmuffins/
De har slått an som mellommåltid innimellom her. Jeg bruker ikke kunstig søtning da. Husker ikke om jeg gikk litt ned i sukkermengden. Det er selvsagt ikke som en omelett, men funker som en avveksling, lillesøster har dem med som mellommåltid av og til da det må være glutenfritt (jeg lagde da disse uten spelt) og ikke alt holder seg så godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-19, 10:44   #38
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Oppskrift på matmuffins til matpakker og etter-skole-quickbite?

Her går det i bananmuffins, gjerne
med blåbærbiola.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no