Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva lager du av rips og solbær?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-19, 10:32   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Jeg har fryst en del hele solbær og brukt i smoothie - sunt og godt!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 10:42   #22
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns tilsatt pektin gir skikkelig ekkel, emmen smak og foretrekker gelatin. Før kokte jeg syltetøy helt uten, men av en eller annen grunn begynte jeg med ulike former syltepulver og syns syltetøyet ble helt ødelagt. Det er tydeligvis bare jeg som smaker det da, så resten av familien er happy.

Så nå i år er det tilbake til langtidskokt syltetøy og gele med gelatin siden jeg har høstet sent.

Jeg synes også alle disse syltepulvergreiene gir en ubehagelig smak, så jeg bruker det verken i saft eller syltetøy. Gelatin har jeg ikke prøvd, så jeg kan ha det i bakhånd hvis geleen ikke blir stiv uten.

Jeg håper jeg rekker å plukke resten av bæra i løpet av helgen. Jeg laget 4 liter saft i går av rips og litt solbær jeg fant igjen i fryseren.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 10:44   #23
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg har fryst en del hele solbær og brukt i smoothie - sunt og godt!

Lurt, det kan jeg jo også gjøre, jeg har smoothieglade barn.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 10:51   #24
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Lurt, det kan jeg jo også gjøre, jeg har smoothieglade barn.

Banan, solbær, appelsinjuice og vaniljeyoughurt ble en slager hos oss :-) Frisk og sommerlig C-vitaminboost

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:05   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns tilsatt pektin gir skikkelig ekkel, emmen smak og foretrekker gelatin. Før kokte jeg syltetøy helt uten, men av en eller annen grunn begynte jeg med ulike former syltepulver og syns syltetøyet ble helt ødelagt. Det er tydeligvis bare jeg som smaker det da, så resten av familien er happy.

.

Jeg er enig, men synes du ferdigkjøpt syltesukker gir samme smak? Jeg synes ikke det, men mulig det er psykisk. Jeg liker nemlig veldig godt å bruke syltesukker etter at jeg oppdaget det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:50   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Jeg elsker solbær så jeg spiser de fra busken og rett i munnen. Har ikke en veldig diger busk da. Rips har jeg i år ikke plukket, men kanskje jeg skal ta inn resten og koke litt saft.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 11:55   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er enig, men synes du ferdigkjøpt syltesukker gir samme smak? Jeg synes ikke det, men mulig det er psykisk. Jeg liker nemlig veldig godt å bruke syltesukker etter at jeg oppdaget det.

Syltesukker har jeg ikke testet, faktisk. Jeg har en oppskrift på langtidskokt syltetøy som uansett er veldig god. Det tar litt tid, men blir veldig godt. Jeg burker ikke gelatin i syltetøy altså, bare om jeg skal lage gele av veldig modne bær.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 12:13   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Saft er det alle liker best hjemme hos oss.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 14:09   #29
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Jeg pleier å tilsette sitronsaft som pektinkilde. Gir også frisk smak.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-19, 22:44   #30
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lager du av rips og solbær?

Rips spises som dessert med vaniljesaus på! Min favorittdessert! Solbær er aller best å spise fra busken og nestbest som saft!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no