Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den perfekte sjokoladekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-19, 09:50   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Den perfekte sjokoladekake

Jeg er desperat etter den perfekte sjokoladekaken, og tenker mye på hvordan den kan komponeres.
Nå er jeg snart i mål med planleggingen, men trenger innspill fra dere før jeg tester den i praksis.

Bunnen blir en tradisjonell bunn i rundform. Bruke vanlig kesam og litt kesam bringebær for saftighet og ekstra smak.

Fyll nummer en:
Hele bringebær.
Sjokoladesmørkrem.
Men hvordan lager man en sjokoladesmørkrem som ikke blir for mektig, som ikke smaker for mye smør og som ikke blir for «mørk» i smaken. Oppskrift?

Fyll nummer to:
Salt karamell.
Noen som vet om det funket å blande karamellen med noe for at den skal minne mer om kakefyll? Eller skal jeg bare ringle den ut alene mellom lagene?

Glasur:
Sjokoladeganasje. Det har jeg ikke laget før. Noen tips?

Kan dette bli godt, eller blir det for mye av det gode?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no