Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 08:50   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Storesøster skal feire bursdag om en ukes tid. Planen er å ha juleverksted med alle jentene i klassen og vi skal servere grøt.

Ellers har jeg planlagt at jeg skal lage litt julekaker, har planer om å lage pepperkakedeig i dag. Og så tenkte jeg å lage brownies ala dette


Men har lyst til å lage cupcakes også. Jeg har papirformer med julemotiv og så har jeg en liten kjevle som lager motiv.

Siden en av gjestene har nøtteallergi tenkte jeg at det gikk an å ha lokk i marshmallowfondant. Men hvilken oppskrift bør jeg velge som funker med dette? Kanskje noe som ikke er for søtt, sånn at det balanserer litt i forhold til fondanten?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 10:08   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Ingen tips, men tar gjerne mot invitasjon!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 17:57   #3
meemz
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
meemz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Hva med sitron cupcake med en god frosting å fondant på toppen

meemz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 18:00   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Jeg lager disse hver jul, de er veldig gode og morsomme å se på. Men kanskje litt for like browniesene, på en måte?

Candycane cupcakes

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 22:39   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Takk for tips! Planen er iallefall å ha noe annet enn sjokolade, siden jeg skal servere brownies. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva. Det er jo kanskje ikke så viktig, de fleste 9 åringer syns jo det er godt så lenge det er søtt. Er litt usikker på mint, siden jeg selv har et par barn og en far som ikke kan fordra den smaken. Men bursdagsbarnet liker det jo da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:43   #6
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

En god variant er helt ordinær muffins røre (egg og sukker= eggedosis + mel+ bakepulver) og så heller du oppi 2 begre youghurt. Vår favoritt er pasjonsfrukt. Saftige som bare det!

Alternativt er å putte oppi hvit sjokolade og bringebær - veldig godt det også.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 17:24   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

Sitron muffins med fondant hvor man har oppi en del sitron, da smaker fondanten ganske friskt og godt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 23:45   #8
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags cupcakes skal jeg bake?

De browniesene var kule, nå lurer jeg på om jeg skulle bedt inn til juleselskap bare for å få mulighet til å servere slike altså!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no