Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nøttekakene hos Godt Brød

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 17:42   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nøttekakene hos Godt Brød

Noen som har oppskrift på noe liknende? De er så sykt gode, og ingen av mine oppskrifter likner på dem.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 15:10   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Jeg synes nøttekaker hørtes kjempegodt ut, men er ikke sikker på hvilke du mener. Prøver å se på godt brød sine sider, men finner ikke noe. Er det kjeks? Eller brød, boller?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:17   #3
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Det heter kanskje egentlig nøttetopper?
Disse har samme ingredienser, bortsett fra at det er brukt farin i steden for rørsukker:
http://matoppskrift.org/n%C3%B8ttetopper/

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:20   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Det heter kanskje egentlig nøttetopper?
Disse har samme ingredienser, bortsett fra at det er brukt farin i steden for rørsukker:
http://matoppskrift.org/n%C3%B8ttetopper/

Ja disse tenkte jeg på om det kunne være. Tror de heter nøtteroser her.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:27   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Åh...nøtteroser har jeg lyst til å lage. Men hvordan får man sånne fine topper der man ser detaljene fra sprøyteposespissen? Altså ala de man får kjøpt i frysedisken. Syns mange av de jeg ser på bilder i oppskrifter og på blogger flyter litt ut nemlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:59   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Jeg kaller se egentlig nøttetopper, men på godt brød kalles de visst nøttekaker ja.
De er fantastisk gode og er mye grovere enn de jeg lager, og smaker liksom bare nøtter med litt søtt og litt fukt, enn de sprøe greiene jeg får til.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 17:01   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Ser for meg at de hos godt brød kjører nøttene i blender og ikke i kvern. De er ganske grove. Og kanskje de ikke pisker eggehvitene så mye?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 17:28   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøttekakene hos Godt Brød

Jeg lager mine med melis og uten kanel. Og lurer på om jeg bruker hele egg også, ikke bare eggehviten, men her ble jeg usikker.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no