Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 14:20   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Etter å ha forsøkt meg med tre omganger med dropskoking så innser jeg at dette får jeg bare ikke til. Dropsene smaker bare ikke godt! Blææææ!

Men hva i h* skal jeg gjøre med de over to kiloene jeg har med druesukker? Noen gode forslag til julegodteri eller annet hvor man bruker mye druesukker? Gjerne med oppskrift.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:22   #2
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Jeg gikk inn i tråden for å foreslå drops. Sorrrrryyyyy!

Men hva blir galt med dropsene? Smaker de brent eller er det bare for lite "godsmak" på dem?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 15:44   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Det var i alle fall rett person som svarte.

Når det gjelder spørsmålet ditt, så syns jeg de smakte brent og ikke hadde noen skikkelig smak. I tillegg klarte siste omgang å både smake brent og bli småseig. Sistnevnte er jo et tegn på at man har hatt for lav temperatur, ikke sant?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 17:27   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Sprit?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:29   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Sprit?

Sånn hvis man ser bort fra det rent praktiske om at det er ulovlig ... Er det ikke vanlig sukker man da skal bruke?

Med tanke på antall svar i tråden, så kan det se ut til at jeg bare må til med dropskoking nok en gang? I tilfelle:

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:37   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Jeg kan komme og bli med deg på dropskokinga.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:43   #7
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Sånn hvis man ser bort fra det rent praktiske om at det er ulovlig ... Er det ikke vanlig sukker man da skal bruke?

Med tanke på antall svar i tråden, så kan det se ut til at jeg bare må til med dropskoking nok en gang? I tilfelle:

Vet ikke hvilken type sukker som skal til.

Jeg googlet druesukker og oppskrift og fant en oppskrift på brownies, kanskje det frister mere enn drops?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:48   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Men altså, hvor mye drops skulle du lage? Jeg trodde man brukte 2/3 vanlig sukker til 1/3 druesukker?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:05   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Takk for tilbudet, fibi, men den eneste tingen jeg var virkelig glad for underveis, var at jeg var alene og kunne bannes så mye jeg ville.

Saint: Du har riktig blandingsforhold, ja. Ingredienser ble kjøpt inn i et hattefokk for et år siden eller så, og akkurat der og da hadde jeg fått det for meg at "dextrose" var en type sukkeralkohol som man kunne bruke istedenfor sukker. Jadda.

Jeg tenkte jeg skulle lage supergode drops for å gi bort i julegave. Men det er mulig det må bli brownies.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:11   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Sånn hvis man ser bort fra det rent praktiske om at det er ulovlig ... Er det ikke vanlig sukker man da skal bruke?

Med tanke på antall svar i tråden, så kan det se ut til at jeg bare må til med dropskoking nok en gang? I tilfelle:

Så vidt jeg husker, har druesukker noen fordeler i gjæringsprosessen og skal kunne gi bedre kvalitet på sluttproduktet. Brukes også av dem som lager eget øl....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 20:21   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Du kan jo bare bruke det som du bruker sukker. Det smaker ikke like søtt da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 21:41   #12
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Øl var en god tanke, mrc, men med tanke på at det tok meg over et år å få tatt første omgang med drops, så tør jeg ikke tenke på hvor mange år det ville tatt før jeg fikk satt øl. Og med tanke på utgiftene, så er det sikkert billigere å kaste fruktsukkeret rett i søpla.

Er bakeegenskapene for fruktsukker samme som for vanlig sukker?

Jeg vurderer mer og mer å kjøpe inn noen kilo sukker, noen nye smaker og deretter bruke lørdagen til å koke nok drops til at i hvert fall én omgang blir god.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 03:09   #13
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Druesukker/fruktsukker er et monosakkarid, som smaker en del søtere enn sukrose, som er et disakkarid. Du kan bruke druesukker som søtning i det meste, men bruk mindre av det enn hva du ville brukt av farin.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:37   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Øl var en god tanke, mrc, men med tanke på at det tok meg over et år å få tatt første omgang med drops, så tør jeg ikke tenke på hvor mange år det ville tatt før jeg fikk satt øl. Og med tanke på utgiftene, så er det sikkert billigere å kaste fruktsukkeret rett i søpla.

Er bakeegenskapene for fruktsukker samme som for vanlig sukker?

Jeg vurderer mer og mer å kjøpe inn noen kilo sukker, noen nye smaker og deretter bruke lørdagen til å koke nok drops til at i hvert fall én omgang blir god.

Jeg ville prøvd igjen, og vært nøye med smakstilsetning og temperatur. Synes ikke drops var det vanskeligste å lage.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 11:12   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 2,3 kg druesukker - hva lager jeg?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Druesukker/fruktsukker er et monosakkarid, som smaker en del søtere enn sukrose, som er et disakkarid. Du kan bruke druesukker som søtning i det meste, men bruk mindre av det enn hva du ville brukt av farin.

Er du sikker på det? Druesukker er det samme som glukose som ikke er like søtt som sukrose. Fruktsukker er det samme som fruktose som er søtere. Sukrose består forøvrig av 50/50 fruktose og glukose.
Det sier internettet ihvertfall.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no