Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Godt på grillen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 14:00   #1
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Godt på grillen

Ja, hva anbefaler du av spesialiteter på grillen? Selv om det er st.hans idag, kan vi vel grille andre ting en bare de "trauste pølsene"

Vi skal ha litt folk på besøk og har valgt oss ut litt forskjellig vi skal ha på grillen, så kan folk plukke det de vil smake på.

-Kyllingfilet, snittet på langs og fyllt med norvegia og fersk basilikum, filetbacon rundt og pakket inn i aluminiumsfolie på grillen. Blir salt nok av baconet, men dryss litt pepper på om ønsket.

-Ferdige kalkungrillspyd fra rema1000

-Grillspyd med squash, cherrytomat, paprika, sopp og appelsinmarinert svinefilet

-Marinert biff (bruker nøytral olje og tilsetter litt diverse krydder, paprikakrydder som hovedvekt. Blir sikkert litt cayennepepper òg ihvertfall

-Grønnsakspakker i folie

-Saltbakte amandinepoteter

-Foccatia dersom babyen er samarbeidsvillig

Gleder meg til mat!

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:15   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godt på grillen

Laks i folie, sammen med de grønnsakene du liker, salt, pepper, smør og noen dråper sitronsaft - evt en skive sitron. Dette er kjempegodt syns jeg.

Ellers er jeg ikke så veldig avansert, så jeg abbonerer på tråden for å plukke opp litt tips.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:55   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt på grillen

Vi har fast grillspyd på St.Hans, men jeg synes kjøtt og grønnsaker har ulikt grillbehov, så jeg pleier ha bare kjøtt på spydene, og grønnsakene har jeg i en pakke av alu.folie som grilles ved siden av. Årest utgave er svinekotelett i biter (for vi hadde koteletter i går) kyllingfilet og ytrefilet av storfel i biter på spydene, og løk, sopp, paprika, sukkererter og brokkoli i alu.folie. (Siden jeg selv er mer glad i kald salat skal jeg lage til litt av det i tillegg.) Siden vi skal på borettslagets fellesarrangement er min ordinære løsning med ris til slik mat litt tungsvindt, så det blir baguetter i stedet. Det er jeg egentlig vant til fra St. Hans fordi mine foreldre pleier dra til et sted det tar en halvtimes tid å kjøre til, da er det heller ikke hensiktsmessig å ta med kokt ris...

Pølser har vi også, men da mest i form av "et par ventepølser". Ekte St.Hanspølser er uansett ikke grillet på grill, de er spiddet på bål!

Ved hjemmegrilling ville jeg gjerne lagt halve poteter med olje og krydder på, rett på grillen, evt er også potetbiter med salt og pepper i alu-foliepakke et godt tilbehør.

Vi griller mye hele sommeren, såfremt været tillater det, så mine "spesialiteter" er egentlig hverdagsgrilling, i form av mat som er enkel å tilberede og egner seg for grilling en onsdag ettermiddag mellom barnehagehenting og barnetv selv om man egentlig trodde det var vær for innemat, men registrerer at været faktsik tillater grilling.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no