Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du iPad?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-10, 23:43   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du iPad?

Skal du ha? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har en i heimen, men den tilhører (mest) poden. Mitt innskudd var betydelig mindre enn hans, men nok til at jeg får låne den av og til.
Kul, dyr dings, som jeg egentlig kan fint lite om og må lese meg opp på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:44   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du iPad?

Jeg har ærlig talt ikke skjønt vitsen med dem, og jeg er normalt ganske villig til å finne fram kortet når det gjelder Apple-produkter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:46   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du iPad?

Vi har i huset, men jeg har fortsatt ikke prøvd den. Mannen, derimot, elsker den over alt på jord.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:51   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du iPad?

Jeg ønsker meg lesebrett, men er generelt ikke så glad i Apples lukkede systemer som alltid er de dyreste. Har sett litt på dette istedet. Men venter enda på at det kommer skikkelige norske e-bøker og tidskrifter til nedlastning.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:52   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Jepp. 3G slik at det kan surfes overalt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:55   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jepp. 3G slik at det kan surfes overalt.

Da surfer du på mobilregning, ja? Sånn som jeg gjør med iPhon-en min?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:59   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Ikke mobil-SIM-kort. Du må tegne et eget datatrafikkabonnement og får eget SIM-kort til dette. Disse abonnementene finnes i alle prisklasser og du trenger ingen binding. Egentlig må man ha et nytt SIMkortformat som heter microSIM, men det går fint å klippe til et vanlig ett bare man er nøyaktig. BTDT.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:05   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du iPad?

Niks. Hva i all verden skal jeg med det?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:06   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke mobil-SIM-kort. Du må tegne et eget datatrafikkabonnement og får eget SIM-kort til dette. Disse abonnementene finnes i alle prisklasser og du trenger ingen binding. Egentlig må man ha et nytt SIMkortformat som heter microSIM, men det går fint å klippe til et vanlig ett bare man er nøyaktig. BTDT.

Ah - alt jeg lærer på dette forumet!

Hvor kjøper jeg et slikt SIM-kort?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:21   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du iPad?

Nope, og det står heller ikke øverst på ønskelisten.

Svoger har så jeg har testet den litt. Kul sak, men ikke noe jeg føler jeg har noe stort behov for.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:27   #11
Teoretica
Aktiv
 
Teoretica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 225
Teoretica er litt kul
Standard

Sv: Har du iPad?

Jeg har lånt en iPad et par ukers tid for å teste litt (i forbindelse med jobb).
Kul sak, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal bruke den til i hverdagen.
Slik jeg ser det, er Ipad-en skapt for sånne merkelige vesener som elsker all verdens tekniske duppedingser uansett om de kan brukes til noe fornuftig eller ei (les: menn).

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:34   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du iPad?

Ja, jeg kjøpte med fra USA i april. Den blir brukt hyppig av både store og små her hjemme, til spill, surfing og lesing av e-bøker. Mannen har forøvrig en sånn fiffig greie på iPhone'n sin som sender signal til iPad'en slik at vi kan komme på nett med den også der det ikke er trådløs nettilgang.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:36   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Nei. Du bare måtte gni det inn, ja?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:41   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du iPad?

Oh yes - vi har to, bragt til oss rykende ferske fra USA i starten av mai.

Vi var selv en tur over nå i juli, og da hadde vi med to til, en til hver av våre mødre som også har fått helt dilla.

Jeg bruker nesten bare iPad-en nå; til surfing, musikk, kabal og lydbok mm.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 01:01   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei. Du bare måtte gni det inn, ja?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 01:15   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Helten klarte å karre til seg en i Munchen, men jeg ser ikke helt poenget med den. Det er jo bare en kjempestor ipod touch. Jada, den har mulighet for tastatur og sånn, men det er så knotete å bruke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 01:43   #17
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvor kjøper jeg et slikt SIM-kort?

Alle mobilforhandlere feks. Jeg har Netcom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 01:48   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du iPad?

Takk, Missa.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 04:00   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du iPad?

Jeg ser ikke noe behov for min egen del. Da ser jeg langt mer hensikt i å ha en liten og lett pc med lang batteritid og integrert 3G, i tillegg til at man alltid drar med seg smarttelefonen.

En liten pc kan jeg bruke til "hva som helst", mens iPad-en blir en del mer begrenset. Joda, det finnes en del morsomme apps, men uten at det nødvendigvis blir veldig nyttig ellre ikke kan erstattes med en applikasjon på pc-en, eller noe man har på smarttelefonen.

For e-bøker synes jeg enheter med aktiv skjerm blir ubrukelige. Passive skjermer er langt mindre "slitsomt" å lese på. Nå er egentlig film og tv-serier viktigere å kunne spille av i det formatet som passer meg...

Og, jeg liker ikke den lukkede plattformen og hvordan Apple klarere og klarere opptrer ovenfor markedet. For de som har ment at Microsoft var lukkede løsninger og utnyttet sin markedssituasjon, så bør man vel se på Apple som langt langt verre - og selskapet fortsetter å vokse. Med tanke på hva bl.a. EU gjorde ovenfor Microsoft, synes jeg det er rart at man ikke har grepet fatt i "Apple-problemet" før det vokser seg enda større...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 09:50   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du iPad?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg ser ikke noe behov for min egen del. Da ser jeg langt mer hensikt i å ha en liten og lett pc med lang batteritid og integrert 3G, i tillegg til at man alltid drar med seg smarttelefonen.

En liten pc kan jeg bruke til "hva som helst", mens iPad-en blir en del mer begrenset. Joda, det finnes en del morsomme apps, men uten at det nødvendigvis blir veldig nyttig ellre ikke kan erstattes med en applikasjon på pc-en, eller noe man har på smarttelefonen.

For e-bøker synes jeg enheter med aktiv skjerm blir ubrukelige. Passive skjermer er langt mindre "slitsomt" å lese på. Nå er egentlig film og tv-serier viktigere å kunne spille av i det formatet som passer meg...

Og, jeg liker ikke den lukkede plattformen og hvordan Apple klarere og klarere opptrer ovenfor markedet. For de som har ment at Microsoft var lukkede løsninger og utnyttet sin markedssituasjon, så bør man vel se på Apple som langt langt verre - og selskapet fortsetter å vokse. Med tanke på hva bl.a. EU gjorde ovenfor Microsoft, synes jeg det er rart at man ikke har grepet fatt i "Apple-problemet" før det vokser seg enda større...

Signerer.

Jeg bor selvsagt da med en som har dette greie-spetakkelet øverst på ønskelista.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no