Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Når får barna mobiltelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hvor gammelt var ditt barn da det fikk mobiltelefon?
Under skolealder 2 1,54%
6 år 8 6,15%
7 år 17 13,08%
8 år 28 21,54%
9 år 20 15,38%
10 år eller eldre 28 21,54%
Har ikke fått, spesifiser grunn i tråden 31 23,85%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 10:15   #121
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Min minste ligner jo snuppa di. Han fikk til seksårsdagen sin - det var før han begynte på skolen.

Han var stolt som bare det og brukte den fra første dag. Han var den første i familien som skjønte hvordan han skulle sette opp bakgrunnen med bevegelige animasjoner, og det var ikke en eneste feature på den telefonen som ikke var utforsket og i bruk. Han kunne fint fått enda tidligere også.

Dessuten hadde han den i tre år før han fikk ny nå. Han mistet den aldri, ødela den ikke og tok godt vare på den.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 10:22   #122
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jeg skulle i hvert fall ønske at naboguttene på 8 og 11 kunne få mobil snart. De ringer til stadighet på hos oss og må låne telefon for å ringe etter foreldrene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 11:16   #123
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Gutta mine har en på deling, som de fikk i høst. Den er litt erstatning for fasttlf, slik at de får ringt meg når de kommer hjem fra skolen (er alene hjemme en halvtimes tid etter skolen). I tilegg sender jeg den med dem hvis de skal på farten uten helt å vite hvor. Er ikke akkurat kjent for å passe klokka disse to, så da synes jeg det er greit. Men de har altså ikke fri tilgang til den. Og de har kun nr mitt, mannens og bestemor sitt nr på den så langt.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 11:33   #124
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Mine tre har fått til jul i andre klasse, altså 7 år. De har aldri hatt noe problem med å beherske den teknologien. Ingen av de har ødelagt eller mistet mobilen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 11:43   #125
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg skulle i hvert fall ønske at naboguttene på 8 og 11 kunne få mobil snart. De ringer til stadighet på hos oss og må låne telefon for å ringe etter foreldrene.

Ja, jeg synes det er et godt poeng. Hvis man ser at barna til stadighet ringer fra andres telefon, da bør man kjøpe en til dem selv. Det er jo ikke gratis og til stadighet dele ut samtaler her og der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 13:03   #126
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Frøkna er sju og hun har ikke fått ennå. Ikke har hun spurt etter det heller. Vi har ikke pratet om at hun skal få det ved en bestemt alder, men når hun ikke lengre kan være på SFO og må gå hjem alene så tipper jeg vi vil synes det er greit å kunne få tak i henne.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:50   #127
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Etter å ha fått over tjue tulle-telefoner fra en eller annen unge med uregistrert mobilnummer hele helgen gjennom, så er svaret mitt at mobil kan en vente med til en er voksen.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 00:26   #128
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Største fikk mobil når hun sluttet på sfo litt etter at hun var 8 år. Minste er 6 år og får ikke mobil på en stund ennå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 01:40   #129
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Gutten fikk når han var sju år pga. at han var noen timer alene hjemme fra han var ferdig på skolen til jeg kom hjem fra skolen.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:09   #130
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Junior fikk sin når han var 7 år - ene og alene fordi jeg skal kunne få tak i han når han er på farten med kamerater o.l. Det er den enkleste av de enkle telefonene som er og oppdrive på markedet. Han ønsker seg veldig en ny og litt mer fancy telefon, men jeg mener den han har nå gjør nytten i noen år til - og nytten er at han er tilgjengelig for meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:48   #131
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Min eldste på snart 8 maser om mobil i perioder, så glemmer hun det en stund. Jeg tror hun får en til høsten. Da får hun sambos gamle (jeg har nemlig en plan om at han skal kjøpe den nye iPhone 4 som jeg kan bytte med min iPhone3GS...)

Hun trenger den vel strengt tatt ikke, men det er jo kjekt å ha så får vi lettere tak i henne når hun er ute. Sambo ville at hun skulle få når hun begynte på skolen, siden hun tok (rute)buss hjem, men det gikk fint uten også - jeg holdt igjen litt der. Tror det er ca 1/3 av klassen hennes som har (2 klasse)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no