Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Når får barna mobiltelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hvor gammelt var ditt barn da det fikk mobiltelefon?
Under skolealder 2 1,54%
6 år 8 6,15%
7 år 17 13,08%
8 år 28 21,54%
9 år 20 15,38%
10 år eller eldre 28 21,54%
Har ikke fått, spesifiser grunn i tråden 31 23,85%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 09:11   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når får barna mobiltelefon?

Så har det startet; maset om mobiltelefon.

Snuppa er 5 år, og mener at det er helt livsnødvendig med en mobiltelefon. Jeg er uenig, men klarer ikke helt å bestemme meg for når barn "trenger" mobiltelefon.

Det jeg lurer på er altså; Hvor gammelt var ditt barn da det fikk mobiltelefon?

Jeg lager en poll, men svar gjerne i tråden hva de bruker mobilen til og hvor mye den brukes.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:13   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Mine er (straks) 8 og 5 og har ikke enda. Det blir kanskje nå i juni til 8-årsdagen, men er ikke sikkert. Tipper at det blir til jul eller 9-årsdagen dersom det ikke blir nå. 5-åringen min trenger ikke mobiltelefon.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:14   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Knotten har ikke nevnt det med et eneste ord, til tross for at nabojenta (ett år eldre) har. Jeg skal dog takle den helt fin-fint, nabojenta har av en veldig god grunn. (Hun er diabetiker og fikk telefon ved skolestart slik at hun kan ringe om hun blir dårlig etc.)
Foreløpig er planen at han kan få når han blir 10 år eller noe slikt. Han trenger overhodet ikke mobiltelefon.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:15   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jeg er ikke særlig negativ til å følge med i tiden og skjønner ikke helt denne motstanden mot mobiltelefoner til barn. Men 5 år var litt vel ungt da, ser ikke for meg at de trenger det så tidlig. Jeg tenker at når de begynner å fare ute alene i mange timer om gangen eller andre ting gjør at det er gunstig at ungene får tak i deg eller omvendt, så er det kanskje tid for en mobiltelefon. Seksåringen min er ute alene (med venner da) hele dagene på fritiden, men vi vet jo sånn ca. hvor hun er og hvis ikke har vi jo nr til alle foreldre her, så det har ikke vært noe problem enda. Men jeg forbereder meg på at det kan bli fornuftig å skaffe henne en telefon neste år, vi får se.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:16   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Begge har fått når de rundet 6 års alderen.
Eldste på 12 har vel egentlig ikke begynt å bruke sin aktivt før nå det siste året.
Minsten bruker sin aldri. Bare når vi påtvinger han den når han er ute på tokt mer enn 100 meter fra hjemmet, og skla være ute en stund.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:18   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke særlig negativ til å følge med i tiden og skjønner ikke helt denne motstanden mot mobiltelefoner til barn. Men 5 år var litt vel ungt da, ser ikke for meg at de trenger det så tidlig.

Jeg er heller ikke motstander av mobiltelefon til barn. Jeg bare synes snuppa er for liten akkurat nå. Hun kan jo ikke lese skikkelig engang, og da skjønner jeg ikke helt hvordan hun har tenkt til å bruke den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:20   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Ja, enig med deg, jeg mente helt sånn generelt. Jeg har lest noen tråder som denne og det virker som om mange mener mobiltelefoner til barn er djevelens verk omtrent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:21   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Ingen av ungene i barnehagen har mobiltelefon, såvidt jeg vet - så nix mas her. Er det barn i barnehagen til Snuppa som har mobiltelefon - eller har hun plukket det opp fra andre steder? Kan hun ringe med mobiltelefon?

Jeg har ingen prinsipielle meninger og tenker at jeg vil synes det er fint at ungene kan komme i kontakt med meg når de bli eldre, så etter skolestart ville jeg vurdert det - men så lenge han går i barnehagen så ville det ikke vært aktuelt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:27   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ingen av ungene i barnehagen har mobiltelefon, såvidt jeg vet - så nix mas her. Er det barn i barnehagen til Snuppa som har mobiltelefon - eller har hun plukket det opp fra andre steder? Kan hun ringe med mobiltelefon?

Det er ingen av vennene hennes som har mobiltelefon, så jeg vet ikke helt hvor hun får det fra. Hun bare forteller meg at dette er en "må ha"-ting og at man "må ha" det akkurat nå. Jeg tror mest at hun ønsker seg det fordi det er en voksen ting å eie.

Hun kan ikke ringe pr dags dato, men hun tar sånne tekniske duppedingser veldig fort og klarer å lære seg bokstavbilder (altså skjønne forskjell på mamma, pappa og bestefar), så i teorien kunne hun nok klart å betjene en mobil. I tillegg ville hun nok tatt en del bilder med den.

Hun leker ute alene, men ikke lenger unna enn at jeg kan åpne vinduet å rope henne inn. Så jeg ser ikke poenget riktig ennå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:30   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Min 8-årings motivasjon for mobil er ikke den samme som min.

Han vil ha den for å spille på. Til det har vi jo andre dingser i hus. Han har også eget digitalkamera.

Jeg vil at han skal ha for at han skal få tak i meg og ikke mist vil jeg få tak i han. Spørsmålet er jo så om han er moden nok til å skru den på på vei hjem fra skolen. Det tror jeg faktisk ikke han kommer til å huske på ennå (Untatt av første uken kanskje). Det er jo ikke lov å ha den på i skole/ SFO tiden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:32   #11
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jentungen (fyller ni i juli) fikk nå for et par måneder siden. De aller fleste i klassen har, og hun har mast og ønsket det seg i et par år nå. Jeg hadde egentlig en plan om å vente til 9-( eller aller helst 10-)årsdagen hennes. Det er veldig kjekt nå som hun har begynt å gå litt til og fra skolen, og har fått større radius å bevege seg på.

Guttungen på fem ønsker seg også, men det er kun for at storesøster har fått. Min femåring har ikke behov for mobil enda, og vil ikke få før han har begynt på skolen.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:32   #12
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Her er det vanligst å få mobil til 10-årsdagen, men en del får også før. Vi bor "på bøgda".
Eldste og ei venninne har bursdag seint på året og de var de to siste som ikke hadde mobil, så de fikk til skolestart i 5.klasse.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:33   #13
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

5 åringen min er langt fra å skulle få en mobil, det blir ikke vurdert en gang. Ved 10 års alderen muligens.

Jeg kan lite om dette og har ingen henvisninger, men kommer alikavel med noe av mine tanker rundt mobilens påvirkning. Hva vet man egentlig om mobilstrålingens påvirkning av f.eks hjernens utvikling (ja jeg vet at strålingsnivået er ganske lavt, men er det forsket nok på dette?). Det har tidligere vært flere som har fått problemer med hodepine blant annet og jeg mener å ha hørt at mobil ikke var anbefalt å ha i lomma for det kan redusere fertiliteten til menn. (Dette er flere år siden jeg har hørt og det har muligens endret seg en del.) Også er det vettug bruk av mobil, hvor flink vil et barn være til å tenke på pengebruken oppi det hele. Det er utrolig mye man kan bli lurt på om man ikke leser det med liten skrift f.eks i reklamer. Nei, jeg er nok skeptisk til mobil hos de yngste.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:34   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Eldste her er 7,5 år. Hun har en mobiltelefon som hun har med seg de dagene hun skal gå alene hjem fra skolen. Ellers ikke. Vi har ikke noe fokus på at det er HENNES telefon, og hun har ikke fått den som gave eller med fokus på at "nå får du mobil". Det er bare en gammel en, som vi har tatt i bruk til dette formålet.

Hun er ikke opptatt av den. Kan ikke sende mld. Ønsker ikke selv å ha den med seg. Det er ikke stor stas for henne og jeg tror knapt det er andre i klassen som har.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:35   #15
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Eldste fikk mobil når hun ble 10 år.
Mellomste har ike ennå, hun er 8, men jeg kommer til å kjøpe et kontantkort til en gammel mobil som hun kan ha med seg om jeg vil det. (gjorde det samme med eldste).
Minsten på snart 5 får ikke på flere år ennå

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:38   #16
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Min gutt fikk mobil til jul, da var han 8 år.Da hadde flertallet av klassekameratene fått mobil.
Minstemann på 7 har ikke fått mobil, og maser heller ikke om det (ennå).

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:39   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Turbo fikk i fjor vår før skolestart men han var 6 da.så stemte 6 år.
Vi har ikke hustelefon så den har mere vært brukt hjemme når han er alene hjemme.
(Han går ikke på SFO så kommer ofte hjem med skolebussen før jeg er hjemme)
Tror han har tatt den med seg bort 2 ganger. på det året.

og så stemte jeg har ikke fått enda. For snoopy er bare 3 år

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 26-05-10 kl 09:58.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:42   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

LilleVenn går i første klasse og har ikke mobil. Såvidt jeg vet er det ikke mange i klassen som har det heller. Hun nevner innimellom at hun har lyst på, men det store maset har ikke startet enda. Veldig mange av andreklassingene har mobil.

Selv har jeg ikke satt noen alder for når hun skal få mobil, vi har sagt at hun får når hun trenger det, det vil si når hun begynner å farte rundt i større avstand fra hjemmet.

Jeg tror det hadde tatt henne sånn ca 5 min. å beherske mobilen...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:44   #19
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Vi har ikke hjemmetelefon, så Poden får mobil til niårsdagen. Han skal slutte på SFO, og da kommer han til å være alene hjemme litt. Da trenger han tilgang til telefon, syns jeg.

Han er nok mest interessert i spillene og kameraet, og har ønsket seg en lysegrønn telefon som kan åpnes og lukkes. Jeg tror det blir en enklere modell i første omgang.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:47   #20
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Når får barna mobiltelefon?

Jeg har en skolestarter til høsten, da er hun riktignok ikke mer enn fem år, men jeg tenker at mobilen ike ligger langt unna da. Kanskje hun får til seksårs dagen. Dette er fordi hun etterhvert får gå mer ute alene og vi bor slik til at det er veldig mange barn i nærheten som hun kan gå inn til etc. Derfor synes jeg det er betryggende at hun har mobilen med seg når hun er ute og farter.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no