Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 12:26   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

"Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Noen som vet hvordan man overfører ebøker fra bokskya.no (eventuelt fra andre pc-lesere) til Kindle?

Jeg finner noen gamle «oppskrifter», så skulle gjerne visst hva som gjelder nå i 2015. Jeg kommer fortrinnsvis til å kjøpe bøker fra digitalbok.no som har «send til Kindle-funksjonen», men akkurat nå har jeg en ebok kjøpt hos Haugen bok jeg gjerne skulle ha overført.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 12:58   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Jeg fulgte en gammel oppskrift på en blogg, det var et av punktene som ikke funket.

Pluginen DeDRM funket ikke i Calibre. Her er en nyere versjon som funket rett før jul. Resten stemte godt med den oppskriften.

https://apprenticealf.wordpress.com/...ls-for-ebooks/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 17:07   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Registrer deg på ebok.no med samme epostadresse som på bokskya. Derfra kan du overføre direkte til Kindle etter å ha gjort et par ting på ebok og amazon (du finner oppskriften enkelt på ebok).

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 17:27   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Registrer deg på ebok.no med samme epostadresse som på bokskya. Derfra kan du overføre direkte til Kindle etter å ha gjort et par ting på ebok og amazon (du finner oppskriften enkelt på ebok).

Hmm, vet ikke om jeg skjønte helt. Bøker jeg har kjøpt på ebok.no kan jeg sende til Kindle. Men ebok.no kan vel ikke sende bøker jeg har kjøpt andre steder fra (f.eks fra Haugenbok.no) til Kindle?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:37   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hmm, vet ikke om jeg skjønte helt. Bøker jeg har kjøpt på ebok.no kan jeg sende til Kindle. Men ebok.no kan vel ikke sende bøker jeg har kjøpt andre steder fra (f.eks fra Haugenbok.no) til Kindle?

I bokhyllen min på ebok får jeg opp bøker jeg har kjøpt alle steder, også Ark og Bokklubben - så jeg kan overføre dem til Kindle derfra. Alle bøkene jeg har i Bokskya er altså også hos ebok - selv om de ikke alle er kjøpt der.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:49   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Jeg kjøper bøker fra bokkilden - de har større utvalg, og bruker denne oppskriften (ser den er oppdatert siden sist)
http://ebokhyllami.blogspot.no/p/kon...le-format.html

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 02:09   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Oppskrift" på å overføre ebøker fra bokskya til Kindle?

Takk! Jeg fikk det til etter halvannen time intens jobbing. Den oppskriften du linket til mkj var med tekje, akkurat det jeg trengte nå på slutten av dagen!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no