Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Sensor" til tv-dekoder?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-12, 00:04   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Sensor" til tv-dekoder?

Vi har kjøpt en nydelig gammel skjenk vi har lyst å bruke som tv-benk. Men den har ikke noen åpning til tv-dekoderen (Altibox, Lyse). 3 skuffer i midten og ett skap på hver side. Løvebein.

Anyway, min mann nevnte noe om at det skal gå an å få tak i en slags sensor til å feste utenpå skuffen eller skapet, slik at boksen kan stå inni der men allikevel reagere på fjernkontrollen. Har mannen min rett, eller er dette bare science fiction?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 09:39   #2
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: "Sensor" til tv-dekoder?

Vi planla tilsvarende løsning med fjernkontroll fra Logitech Harmony:
http://www.logitech.com/en-us/remote...s/devices/5874
Denne sender radiobølger fra fjernkontrollen inn til en mottaker i skjenken. Radiobølger går gjennom trevegger. Derfra kan du spre signalet til flere infrarød "blastere" som plasseres rett ved utstyret du skal styre (siden disse kun mottar infrarødt signal). Best av alt; du får styrt både tvboks, tv, lydanlegg m.m. fra samme fjernkontroll. (Men ja - den er ganske dyr).

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 09:47   #3
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Sensor" til tv-dekoder?

Vi har en logitech fjernkontroll som styrer alle dippedutter. I tillegg har vi en dings min kjære kaller ir-rf som gjør om signalene så fet funker. Ikke spør meg mer, jeg er totalt uinteressert, men det er visst bare å Google ir-rf ifølge min kjære.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 10:56   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sensor" til tv-dekoder?

Takk, dere. Jeg tenkte først "350 kr, dyrt?" før jeg så at det var i dollar.
Får høre med mannen. Vi kan jo ha boksen stående oppå skjenken en periode, i hvert fall, men ikke som noen varig løsning. *finslig*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 17:13   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Sensor" til tv-dekoder?

Det finnes diverse løsninger med "ir-repeatere", men ikke erfaring med dette. Har sett løsninger ned i under 50 dollar, der man har en mottaker og med ledninger fram til en IR-sender som festes over IR-mottaket på enheten man skal styre.

Men denne skjenken - hvor lukket er den? Husk at PVR o.l. gir fra seg en del varme. Jeg er ikke noe stor fan av "lukkede" løsninger å ha slikt utstyr i.

Generelt skulle jeg ha ønsket at flere enheter brukte RF i stedet for IR. Men IR blir det rimeligste for produsentene.....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 17:25   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Sensor" til tv-dekoder?

Vi har det, har festet den på lydplanken som henger over tv'n.
Finnes flere forskjellige, funker supert det!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no