Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terassebeis - farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-12, 14:28   #21
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi holder på å bestemme oss for det samme. Vi har hvitt hus med skifer på listene, vi skal male muren på huset og beise terrassen, men har ikke funnet ut hva vi vil ha ennå. Jeg syns egentlig alle de nye grå fargene så fine ut, jeg må rett og slett ta meg en tur og se tror jeg.

Drivved fargen, er ikke den litt brunlig eller husker jeg feil?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 20:56   #22
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Nesten ferdig!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 11:49   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Nesten ferdig!

Fin husfage!

Hva heter den?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 12:00   #24
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Fin husfage!

Hva heter den?

Grå Skifer

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 00:48   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Drar opp denne. Hadde nesten bestemt meg for shimmergrå, men ser at naturgrå har litt mer brunt i seg, og det liker jeg bedre. Mrn så var det noen som sa i en annen tråd at den blir for lys?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 01:51   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Jeg beiset for to år siden og brukte terrassebeis uten farge. Skal beise igjen i år, og kommer til å bruke uten farge denne gangen også; synes det ble fint.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 08:23   #27
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Her viser Kokosbolle fargen "Strå". http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=153609
Jeg synes den var veldig fin, mye finere enn på et lite fargekart.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 09:26   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Her viser Kokosbolle fargen "Strå". http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=153609
Jeg synes den var veldig fin, mye finere enn på et lite fargekart.

Enig i at den er fin, men jeg kunne tenkt meg mer grått. Naturgrå ser perfekt ut på Jotuns fargekart, men jeg vet ikke hvordan den er i virkeligheten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 09:55   #29
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vår ble ganske grå, men husker ikke fargenavnet. Tar bilde og sjekker de i kveld.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 09:55   #30
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Drar opp denne. Hadde nesten bestemt meg for shimmergrå, men ser at naturgrå har litt mer brunt i seg, og det liker jeg bedre. Mrn så var det noen som sa i en annen tråd at den blir for lys?

Vi beiset naturgrå i fjor, i år byttet vi til shimmergrå og jeg liker den mye bedre. Naturgrå var så lyst, nærmest hvit. Shimmergrå er det mer farge på, lys grå.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:06   #31
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi valgte nordisk tre i fjor - angrer ikke et øyeblikk, en litt "gyllen" grå farge som beholder strukturen i treverket godt. Meget fornøyd!



Vår ser i grunnen noe mer shimmergrå ut irl sett ifht. fargekartet til Jotun over her, men så har vi beiset 3-4 lag også, i år og i fjor. På kartet er fargen for nordisk tre helt feil av alt jeg har sett av prøver etc. andre steder, så også hva gjelder vår terrasse. Uansett veldig fornøyd med resultatet. Her er (litt av) vår terrasse:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg terrasse_heim.jpg (247,1 KB, 90 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 05-06-13 kl 10:33.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:14   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Skyggebilde fra da jeg holdt på å beise andre og siste halvdel i forrige uke:

Nå er til og med peisen vasket ned og nymalt også, så nå er alt bare fryd og gammen!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg terrasse_skygge.jpg (304,4 KB, 86 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 05-06-13 kl 10:33.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:15   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Oi, dæven. Beklager monsterbilder.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:17   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Det var fint, Bomull! Noterer meg nordisk tre.

Vi har hus som er beiset i så mørk brun at det nesten er svart. Stølsbrun, heter den.


Vi har terrasse på nesten 40 m2 med sol fra morgenen til 1900, så den bør ikke være for mørk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:20   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Naturgrå blir nesten hvit. BTDT. Kan vise bilde senere i kveld.

Om jeg ikke skulle valgt noe mørkere enn Strå som vi endte med hadde jeg valgt shimmegrå eller nordisk tre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:21   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Vi beiset naturgrå i fjor, i år byttet vi til shimmergrå og jeg liker den mye bedre. Naturgrå var så lyst, nærmest hvit. Shimmergrå er det mer farge på, lys grå.

Akkurat det samme som vår erfaring med Naturgrå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:22   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Naturgrå blir nesten hvit. BTDT. Kan vise bilde senere i kveld.

Om jeg ikke skulle valgt noe mørkere enn Strå som vi endte med hadde jeg valgt shimmegrå eller nordisk tre.

Takk for tips! Så nemlig i en annen tråd at du en gang vurderte naturrgrå. Den blebfprnlys, altså? Jeg kannikke helt skjønne det ut fra Jotusn fargekart, den seriene lysene ut enn skimmergrå,bare ber brun.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:24   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for tips! Så nemlig i en annen tråd at du en gang vurderte naturrgrå. Den blebfprnlys, altså? Jeg kannikke helt skjønne det ut fra Jotusn fargekart, den seriene lysene ut enn skimmergrå,bare ber brun.

Jeg kunne ikke skjønne det jeg heller, men det er helt sant altså. Moren min og mannen hennes trodde vi hadde beiset med hvit. Så vi har altså lekestativ og platting på lekehuset i lys lys gråhvit.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:26   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Så stor og fin terrasse dere har, Bomull. Digg.
Vi har planer om å bare beise kun et strøk med shimmergrå, for å la treverket skinne igjennom. er livredd for å få sånne kuttestriper midt på planken men det er vel bare å sette i gang en dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:28   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Så stor og fin terrasse dere har, Bomull. Digg.
Vi har planer om å bare beise kun et strøk med shimmergrå, for å la treverket skinne igjennom. er livredd for å få sånne kuttestriper midt på planken men det er vel bare å sette i gang en dag.

Haha, og enda har dere ikke sett hele! Vi har hele 160 kvm + 15 kvm på lekestua. Det er nesten litt for mye å beise altså, men når det er sagt - jeg elsker terrassen vår!! Tredje sommeren den skal nytes i fulle drag. Dansedrømmeplass!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no