Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terassebeis - farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-12, 22:16   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Terassebeis - farge?

Noen som har beiset terasse, og vil skryte litt av fargen sin?

Tror terassen her blir ferdig i helga, og jeg har ikke tenkt på fargen i det hele tatt enda. Huset er malt i grå skifer med hvitt rundt vinduene..

Vil veldig gjerne se bilder!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:43   #2
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Å her vil jeg følge med, må og beise terrassen og spurte senest i går mannen om hvilken farge vi skulle gå for. Men vi er ikke flinke til å ta valg

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:53   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi har honningfarget, men tror kanskje ikke det blir så pent ved siden av skiferfarge.
Men vær også klar over at terassebord ikek skal beises samme året som de blir lagt. De bør vistnok tørke et års tid før dere tenker på det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 22:57   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi beiset platten (og alle de andre trappene) grå. Veldig fornøyd. Men det avhenger sikkert av husfargen også, hvilken terassebeis som blir fin til. Vi har hvitt hus og hvite lister og rekkverk, så synes gråfargen passer fint til.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 23:00   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal antakelig beise huset vårt i samme farge som ditt, og vi har lurt litt på terrassegrå eller kanskje naturgrå. Jeg må holde fargekartene opp mot hverandre før jeg avgjør noe, tror jeg.

Forrige eier har beiset terrassen i noe som minner mistenkelig om burmateak (jeg har ikke fargekoden, men det er det nærmeste jeg kommer ut fra fargekartet), og kledningen er lysegrå. Huset er grått og oransje, rett og slett, jeg er ganske utålmodig etter å få beiset det om …

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 06:37   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har honningfarget, men tror kanskje ikke det blir så pent ved siden av skiferfarge.
Men vær også klar over at terassebord ikek skal beises samme året som de blir lagt. De bør vistnok tørke et års tid før dere tenker på det.

Pappa er malermester, og når han sier det bør behandles innen et par måneder etter det er lagt, tror jeg nok på ham. Det gjorde de selv for en del år siden, og terassen holder seg kjempefint

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 07:41   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Shimmergrå?

Det er selvsagt ikke hjemme hos meg, men jeg skal ha en gråfarge. Tror jeg vil velge naturgrå.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 08:03   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Dere som har farge på beisen, holder det seg fint i årevis eller beiser dere hvert år evt annenhvert?

Vi la en ny platting på gressnivå for endel år siden og beiset den delen i en farge. Husker ikke hva den het nå, men den er i en mørk bruntone. Det har blitt skikkelig slitt under der hvor bordet og stolene står. Men det er kanskje meningen at man skal beise hvert år? Vi har ikke gjort noe mer med det men lurer på å beise alle terasseflater men tør ikke ta sjansen....

Vi har også grått hus med hvite lister så grått evt hvitt ville kanskje vært det fineste?
Vil gjerne se bilder når dere har beiset.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 08:15   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal ha grått på hytta, og så skal vi ha grått nå når vi har på ny terassebeis her hjemme. Men jeg er usikker på hvilken farge.

Fjellgrå ser ok ut på bilder, men på selve fargekartet ser den litt grønn ut.
Shimmergrå var kanskje ikke så dumt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 09:25   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal bruke naturgrå, den tror jeg må passe til flere nøytrale farger.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 09:46   #11
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Drivved er nydelig

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 09:50   #12
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Her har en blogget Drivved terrassebeis fra Maxbo. http://blog.stylizimo.com/2011/08/be...r-terrace.html

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 09:53   #13
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Der jeg jobbet tidligere solgte vi mest av fargen burmateak, så når jeg skulle kjøpe ny beis satset jeg på at den sikkert var fin.
Det ble oransje!

Tror jeg skal prøve å se hvordan det blir med en av de grå i år.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 10:40   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Hvis det er shimmergrå som er vist på det store bildet over her, og som er såpass lys så blir vel naturgrå nesten hvit da?
Tror vi skal satse på naturgrå til vårt grå hus med kvadergrå farge sånn at det ikke blir kræsj med gråfarger.

Må dra ut og titte på disse fargene en dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:05   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvis det er shimmergrå som er vist på det store bildet over her, og som er såpass lys så blir vel naturgrå nesten hvit da?
Tror vi skal satse på naturgrå til vårt grå hus med kvadergrå farge sånn at det ikke blir kræsj med gråfarger.

Må dra ut og titte på disse fargene en dag.

Naturgrå har mer beige i seg, er ikke fullt så kald. Du kan se den beiset på et gulv i katalogen Jotun har for terrassebeis.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:29   #16
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal legge ny platting nå og har bestemt oss for Sibirsk Lerka som er vedlikeholdsfritt. Den er dyr ja men da slipper vi dette styret.

Gleder meg skikkelig til ny platting, den vi har nå er over 20 år gammel.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:38   #17
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Naturgrå har mer beige i seg, er ikke fullt så kald. Du kan se den beiset på et gulv i katalogen Jotun har for terrassebeis.

Ja, enig i at den virker varm. Jeg velger naturgrå siden huset vårt er Skagengul med rødt tak. Det spørs om husfargen din (Trådstarter) går mot kald eller varm farge. Jeg skal ha svart kunstrottinggruppe og kvitte meg med den eldgamle i honningbeiset furu.

Egentlig vil jeg heller ha grå kunstrotting, men har ikke funnet noen hjørnegrupper til en pris jeg vil betale. Denne fra Hageland koster 5990 og det er jaggu dyrt nok.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:56   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Mrs S: Sjekk ut www.trademax.no om du ikke har sett der. Jeg så en fin rimelig grå gruppe der.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:17   #19
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi skal også beise ny terrasse denne sesongen. Malte huset i en mellomgrå farge i fjor sommer (kvartsgrå), og den foreløpige planen er å velge en beisfarge som ikke er i gråtoner, for å få litt kontrast. Jeg har sett på Jotuns "Strå", synes den virker fin.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:24   #20
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Terassebeis - farge?

Vi har burmateak men synes den er stygg. Tror jeg skal fjerne den, og bruke shimmergrå.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no