Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Airfryer oppskrifter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-19, 21:09   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Airfryer oppskrifter

Jeg fikk Philips Airfryer XXL til jul, og har i dag "forsket" litt på hva jeg kan lage. Vi har prøvd litt av hva vi hadde i fryseren, men sliter med å forstå lengden på steketid mtp hva som står på posen.

Så da spør jeg her - noen retter dere har god erfaring med og gjerne steketid/temperatur. Frosne/fersk.

Alt vi har prøvd er 1/2 fabrikata.

Løkringer - Frosne - 6 min, 180 gr. Fantastisk gode.

Kyllingklubber - Frosne - 10 min - 180 gr. Veldig gode.

Vårruller - Frosne - 8 min - 180 gr. Ble litt overstekt og seige i konsistensen.

Chilli cheese poppers - Frosne - 6 min - 180 gr. Veldig gode, men litt lenge stekt.

Noen som har prøvd sweet potato fries? Hvilket merke?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-19, 21:45   #2
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Dette lurer jeg også på, fikk det samme i julegave. Noen som har laget hjemmelaget fries?

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-19, 21:49   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Har også fått airfryer til jul, og henger meg i tråden.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-19, 22:39   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Nok en med julegave, henger også her å venter. Hjemmelaget feies skal vi forsøke i morgen så håper på gode tips på det.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-19, 22:47   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fuja, her.

Dette lurer jeg også på, fikk det samme i julegave. Noen som har laget hjemmelaget fries?

Vi har, brukte metoden i det oppskriftsheftet som fulgte med. Ble bra.

Vi har hatt lenge, brukes bare til chips. Bør sikkert prøve noe annet også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-19, 23:52   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Vi har ikke like god erfaring med hjemmelagde fries, så vi bruker typ Hoff etc. Blir mye bedre enn i ovnen.

Fantastisk til hjemmelagde vårruller!

Helstekt kylling. Blir utrolig saftig og ferdig på ganske kort tid.

Alt av type nuggets, onion rings, fiskepinner, kyllingvinger etc. blir veldig bra. Bedre enn i vanlig ovn.

Vi har også grillrist slik at vi kan steke kjøtt o.l.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-19, 18:04   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Pomfrien ble strålende, og jeg mistenker at det store trikset er det jeg ikke har gjort før, nemlig la dem ligge i vann en stund først.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-19, 18:15   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Dette er godt: skrell poteter, del dem i gode chunker, kok de i 5-10 min i vann med en teskje natron. Hell av vannet, bruk litt olje på potetene, og ha de i fryeren til de er gyldne og sprø. Veldig sprø på utsida, deilig myke på innsida.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-19, 23:35   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Baconsurrede dadler blir fantastiske i airfryeren. 180 grader i 12-15 minutter. Vi bruker vår til å lage vanlig og søtpotetfries, fish and chips, nuggets samt til å varme vårruller, løkringer og lignende.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 00:35   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Airfryer oppskrifter

Vi bruker denne hver dag, flere ganger om dagen. Dette er faktisk den mest geniale kjøkkendingsen vi har anskaffet oss.

Steke pizzasnurrer, rundstykker (halvstekte frosne 5 min 190 grader).

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no