Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tannbleking?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 15:39   #41
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tannbleking?

Jeg har bestilt Crest Extreme (eller no`) fra e-bay og de funker alldeles utmerket. Betaler litt forskjellig hver gang, men sist betalte jeg 90nok for en ukes forbruk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:08   #42
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannbleking?

Jeg ville dratt til en tannlege og fått tilpasset skinner jeg. Jeg hadde aldri turt å bruke noe en tannlege ikke godkjenner. Uansett anbefaler man vel en sjekk hos tannlegen før man starter, gjør man ikke? I alle fall fikk jeg intrykk av at det var viktig å sjekke tennene først.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:11   #43
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg ville dratt til en tannlege og fått tilpasset skinner jeg. Jeg hadde aldri turt å bruke noe en tannlege ikke godkjenner. Uansett anbefaler man vel en sjekk hos tannlegen før man starter, gjør man ikke? I alle fall fikk jeg intrykk av at det var viktig å sjekke tennene først.

Den Crest-greia jeg har her selges kun av tannleger i USA.
De aller fleste tåler å få bleket tennene sine med jevne mellomrom - man skal ha ganske dårlige tenner for å ikke tåle det. Men det er selvsagt lurt å forebygge og forberede tannbleking med å skylle tennene med fluorskyll, samt at man burde bruke Sensodyne i en periode etter og under tannblekningsprosessen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:58   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tannbleking?

De blekes veldig gradvis den første gangen. Man bleker til man syns selv det er passe hvitt - ingen Ross-effekt nei.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:59   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tannbleking?

Poenget med å kjøpe skinne av tannlegen er at den da sitter perfekt. Da får man ikke guffen på tannkjøttet - og det bør man ikke få heller.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:04   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannbleking?

Dette SER jo ganske ok ut.

http://www.tannbleking.nu/products/d...annbleking.htm

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 00:52   #47
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Dette SER jo ganske ok ut.

http://www.tannbleking.nu/products/d...annbleking.htm

Jeg har skikkelig lyst til å prøve dette jeg også . Det koster jo ikke så mange kronene...?

White Crest stripes funket ikke på meg, men mulig de var litt gamle.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 08:35   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tannbleking?

Prøv først du da!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 08:47   #49
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tannbleking?

Jeg har tannlegeskinner, og hadde aldri turt noe annet med min ekstremtynne emalje. Kjempefornøyd, jeg har slett ikke kritthvite tenner etterpå, men de ser endelig helt normale ut. Tar en runde en gang annethvert år, dvs hver natt i 10 dager eller noe slikt. 2-300 per runde.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 08:52   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tannbleking?

Jeg tror jeg ville ha gått til tannlegen først, og sjekket hvordan det står til med tennene først. Dessuten: de gangene jeg har fått puss og stell hos tannlegen, gir det en nokså naturlig, blekende effekt. Ikke sånn hollywoodglis, men ikke like gule som før pussen. Og det er er bra mot tannstein og generelt for tannhelsa.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 18:15   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tannbleking?

Er det noen som har prøvd laserbleking? Vurderer å kjøpe det i bursdagsgave til mannen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:16   #52
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Dette SER jo ganske ok ut.

http://www.tannbleking.nu/products/d...annbleking.htm

Er det de man får kjøpt Vita?

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:51   #53
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Prøv først du da!

Tenkte jeg skulle spørre deg om det samme .

Tror jeg prøver meg til uka .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 14:46   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tannbleking?

Noen som vet hvor man får kjøpt Opalescence tannblekingsgele bortsett fra svindyrt hos tannlegen? Jeg har tannlege-skinnen, men mangler gelè.... Noen sier at dentaworks sin fungerer minst like bra, men jeg vet ikke jeg...

Crest? Fungerer det altså?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:44   #55
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Noen sier at dentaworks sin fungerer minst like bra, men jeg vet ikke jeg...

Jeg har fått skinne og blekegele hos tannlegen, men har senere brukt dentaworks sin og den fungerer som bare det.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:48   #56
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tannbleking?

Hvor ofte må man bleke tennene når man begynner med det? Slites emaljen hver gang eller bygger den seg opp igjen?

Jeg har litt svak emalje og er redd for å bleke tennene, selv om jeg synes det trengs. Bør vel komme meg til en tannlege for vurdering, kanskje.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:04   #57
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannbleking?

Må le litt av reklamen oppe på sida ang. tannbleking

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:44   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tannbleking?

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Jeg har fått skinne og blekegele hos tannlegen, men har senere brukt dentaworks sin og den fungerer som bare det.

Det er det jeg har hørt fra flere andre også nemlig...kanskje jeg skal tørre jeg også da??

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:48   #59
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tannbleking?

Jeg gjorde det hos tannlegen. Og fy flate, det var vondt etterpå! Men det ble veldig fint og holdt veldig lenge.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 23:30   #60
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tannbleking?

Noen tips til dere som bleker tennene deres:

-Få sjekket tennene før bleking slik at du vet at du ikke har hull, utette fyllinger eller sykdom i tannkjøtt. Tannlegen kan også si en litt om bleking er greit å utføre hos akkurat deg. Det er nemlig ikke alle typer misfarginger som kan fjernes med bleking, og en del misfarginger kan fjernes av tannlege uten bleking. (Dvs. pusses bort)

-Vær klar over at blekemiddelet IKKE bleker fyllinger og porselenskroner/-broer!!!! Det er ikke uvanlig at folk har bleket på egen hånd og kommer til tannlegen i etterkant fordi porselensfortanna de fikk etter en skade i ungdommen er gul mens resten er blitt kritthvitt. Bleker du tennene ganske mye lysere og har fyllinger i dem, må du regne med å skifte ut fyllingene for å få et godt resultat. Har du mange, kan det bli en dyr affære.

-Bleking av tenner er tryggest hos tannlege, da får du oppfølging av fagpersonell. Velger du å bleke selv, er det en stor fordel å få støpt en skinne hos tannlegen som passer akkurat dine tenner. Blekemiddelet bør nemlig kun berøre tennene og ikke tannkjøtt eller andre strukturer i munnen.

-Ising i forbindelse med behandlingen forekommer hos de fleste i større eller mindre grad. Det er lurt å skylle med fluor underveis og en tid etter behandlingen. Unngå kaffe,te, rødvin og andre sterkt fargede fødemidler mens du bleker for å unngå misfarging.

-Effekten varer normalt i 3-5 år før en må ta en ny runde for å opprettholde fargen.


Synnemor (tannlege)

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no