Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor mange sminkeprodukter bruker du normalt en vanlig arbeidsdag?
Sminke? Slikt bruker ikke jeg (på jobb) 45 19,15%
1-2 53 22,55%
3-4 64 27,23%
5-6 40 17,02%
7-8 20 8,51%
9-10 7 2,98%
11-12 1 0,43%
13-14 1 0,43%
15-16 1 0,43%
Mer enn 17 0 0%
Noe annet 3 1,28%
Deltakere: 235. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-11, 18:51   #21
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 770
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Jeg bruker:

mineralfoundation
øyenskygge
rouge
lipgoss/lebestift

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:54   #22
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Primer, concealer, foundation og rouge (mineralsminke)
Øyenskygge som brukes som eyeliner
To øyenskygger på lokket
Maskara

8 stk.

Ja og så lipgloss eller eos da..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:59   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.036
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Tror det vanligvis er omtrentlig 5

Solpudder, øyenskygge (for tiden bare svart), mascara, lipliner og lipgloss. Som regel også concealer også, når jeg tenker meg om.

Jeg ønsker egentlig også å bruke foundation, men synes aldri at jeg finner rett farge, så jeg har gitt opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:06   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Ingen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:12   #25
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Til vanlig bruker jeg 9

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:13   #26
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Wow! 16?? Ser for meg at du er rålekker på jobb!
Selv bruker jeg alt fra 2-8 deler. Alt etter hvor mye tid jeg har.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:15   #27
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.899
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Alltid mascara
Av og til øyenskygge, brynblyant, lipgloss og mineralfoundation i tilegg

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:21   #28
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.094
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

På en god dag:foundation, rouge, øyeskygge, mascara og lipgloss.
På en dårlig dag: mascara.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:21   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.871
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Foundation, bittelitt eyeliner, mascara, lipgloss eller lebestift. Altså fire produkter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:23   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Normalt
2 x primer (ansikt + øyne)
1 x concealer
1 x foundation
1 x blush
3-4 x øyenskygge
1 x mascara

Eventuelt
1 x face color
1 x brow color
1 x eyeliner
1 x lipgloss

Til fest bruker jeg gjerne også mineral veil, kanskje en ekstra øyenskygge eller i alle fall en som er litt mer shimmer og/eller knall, legger eyeliner også nede/under øyet og ja ... Dett var dett tror jeg!

En vanlig arbeidsdag kommer jeg altså til max 14 produkter, jevnt over 9-10.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:28   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

16?

Jeg bruker maskara og foundation. Lipgloss hvis jeg skal ut (dvs noe mer avansert enn å skulle på jobb, hente i barnehagen osv).

Tidligere så var det pudder (ikke i Florida) 2 øyeskygger, eyeliner og maskara. Men jeg har avansert litt etter Mac-demo. Det er jo mye som ikke direkte synes som primer, hvitt pudder, øyeskyggegrunneren. Og jeg er ikke oversminket, bare litt mer grundig for tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:30   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Tidligere så var det pudder (ikke i Florida) 2 øyeskygger, eyeliner og maskara. Men jeg har avansert litt etter Mac-demo. Det er jo mye som ikke direkte synes som primer, hvitt pudder, øyeskyggegrunneren. Og jeg er ikke oversminket, bare litt mer grundig for tiden.

Samme her. Jeg bruker stort sett Bare Escentuals da, men gjør et bedre grunnarbeide, om man kan kalle det det, enn tidligere. Jeg ser langt fra oversminket og superstylet ut, og sminker meg stort sett med veldig nøytrale og rolige farger i hverdagen.

Når det er sagt; jeg kan fint gå på jobb med bare mascara også jeg altså, evt. litt foundation og blush i tillegg ...eller ingenting - det skjer dog ikke veldig ofte.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:30   #33
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.094
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tror det vanligvis er omtrentlig 5

Solpudder, øyenskygge (for tiden bare svart), mascara, lipliner og lipgloss. Som regel også concealer også, når jeg tenker meg om.

Jeg ønsker egentlig også å bruke foundation, men synes aldri at jeg finner rett farge, så jeg har gitt opp.

Jeg synes denne er genial, særlig når man ikke har så mye å dekke over. Den er helt nøytral i fargen, men når den påføres "fanger" den opp pigmentene i huden og den får en fin glød.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:32   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.036
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg synes denne er genial, særlig når man ikke har så mye å dekke over. Den er helt nøytral i fargen, men når den påføres "fanger" den opp pigmentene i huden og den får en fin glød.

Høres supert ut. Den skal jeg prøve. Siden jeg bruker solpudder trenger jeg ikke egentlig så mye farge, men jeg vil at underlaget skal bli jevnere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:33   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Jeg kommer til tider usminket til jobben. Det vil si når Pelenmannen er på reise (som hele denne uken). Jeg begynner sminkingen når jeg og Herremannen venter på hans t-bane, men blir jeg ikke ferdig så drar jeg på jobb og fortsetter, det får de tåle. Jeg gidder ikke sitte i bilen å gjøre meg ferdig.

5 øyeskygger, en er sort og bare til å skygge ut eyelinern, en er neutral og brukes som base (over øyeskyggegrunenneren som er mer kremaktig), to brune (eller lilla) for å få mørkere der jeg skal ha det mørkere og så en lys øverst og inn mot øyekroken. Og plutselig har jeg brukt 5 i stedet for to som jeg brukte tidligere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:34   #36
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.074
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Svarte 3-4. Mineralpudder, øyeskygge, maskara. Av og til flytende foundation, av og til leppestift.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:34   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.846
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Jeg bruker ikke øyeskygge til daglig, bare til fest. Så til daglig 8-9, til fest 12.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:38   #38
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Ingen, hverken til hverdag eller fest.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:38   #39
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.927
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Hm. 2 til 4, tror jeg; vanligvis mascara og lip gloss. Rouge om vinteren og øyeskygge av og til. Noen ganger i uka glemmer jeg å sminke meg, og det er helt greit det også. :enkel:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:40   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange sminkeprodukter bruker du en vanlig arbeidsdag?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg synes denne er genial, særlig når man ikke har så mye å dekke over. Den er helt nøytral i fargen, men når den påføres "fanger" den opp pigmentene i huden og den får en fin glød.

Takker for tips jeg også - må prøves!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no