Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Varg Vikernes

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 14:21   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Skal JEG lære han det? Jeg har jo null peiling. Ha ha ha ha.

Hehe - si at du kjenner noen mammaer som kjenner enkelte av disse gutta. Da finner han nok fort ut at han liker hiphop eller noe sånt bedre.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:24   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det går mye på det. Og så litt Gispy Kings innimellom.

Presenter ham for programmet til Infernofestivalen istedet og fortell ham at Varg Vikernes er bare so fifteen years ago.

Jeg syns blackmetalmiljøet i all hovedsak består av veldig hyggelige, intelligente og greie folk, men det skal ikke stikkes under stol at det er et temmelig blendahvitt miljø.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:24   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Han har også sett, skal vi se:

Sitat:

True Norwegian Black metal og Once upon a time in norway

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:25   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Han sier han leste biografien på hjemmesiden til Burzum, og så har han sett
Satan rides the media fra NRK.

Da kan du jo informere han at en bio skrevet av personen selv ikke nødvendigvis trenger å være spesielt korrekt.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan betro at en av gutta som vel skal med når de skal lage filmen om de sortkledde har ytret sterkt at han ønsker sin rolle spilt av Reese Witherspoon.

Jeg kan jo gjette hvem det er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:27   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Du kan også hilse fra meg og si at teknikeren til Satyricon er ørten ganger tøffere enn gutta selv. ...og til og med han er jo en liten pusekatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:31   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da kan du jo informere han at en bio skrevet av personen selv ikke nødvendigvis trenger å være spesielt korrekt.

Det har jeg selvsagt gjort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:37   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det har jeg selvsagt gjort.

Slik du beskriver det videre virker det ikke som han er helt lost, altså. Jeg kan fint forstå at mystikken rundt hele den perioden virker spennende på en oppvoksende generasjon, som ikke var midt oppi det. Jeg vet det arrangeres Black Metal Guided tours i Oslo, og et av stoppene er selvsagt Helvete.

Men ta en prat om signaleffekt og assosiasjon til feil personer, men forklar at han gjerne må utforske den type musikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:38   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Eller du kan bare si at du traff på en haug bekjente av dette miljøet på mammaforumet du er med på. Det ødelegger nok en hel del av den kule greia skulle jeg tro.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:39   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller du kan bare si at du traff på en haug bekjente av dette miljøet på mammaforumet du er med på. Det ødelegger nok en hel del av den kule greia skulle jeg tro.

Det pluss full aksept for å høre på slik musikk burde dytte han over på gangster-rappen ganske kjapt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:40   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Han gikk jeg på skole med ... Christian altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:43   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det pluss full aksept for å høre på slik musikk burde dytte han over på gangster-rappen ganske kjapt.

Og da klinker man til med den ræppelåta med at det ikke er lett å være rapper fra vestkanten på full rulle i bilradioen. :gir oss ikke før han kjøper fiolin:

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:51   #52
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varg Vikernes

Varg Vikernes er neppe særlig stueren, nei.

Jeg gikk på gymnaset da Varg Vikernes herjet som verst, i et av "nedfallsområdene" hans. Jeg husker godt den enorme oppmerksomheten han og miljøet fikk den gangen. Jentene stimlet rund Vikernes som bier rund honningkrukken på byens utesteder. Alle ryktene som gikk om alt fra heksesabatter på Fløyen til rituell ofring av kaniner (!). Småguttene hang opp plakater av Vikernes og gikk under betegnelsen "hobbysatanister". Det mest populære partytemaet blant helt streit ungdom var satanistparty etc.

Det at ungdom den gang ble fasinert var ikke bra, men samtidig ikke så rart med tanke på all mediaoppmerksomheten miljøet fikk, det at ungdom i dag blir fasinert er liksom hakket verre syns jeg. For nå er det vel nazisympatien han er mest kjent for, eller?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:52   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Han vil nok få en liten oppblomstring med filmen som kommer, basert på alle satanisters yndlingsbok, Lords of Chaos.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:53   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Rituell ofring av kaniner faktisk.
Da snakker vi ond altså.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:55   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Yndlingsbok ja...

Jeg håper de får med seg scenen med Fenriz som river opp kofferten sin for å finne en tekst så vekkerklokka nesten skvetter av bordet på Elm, tar ut papiret, smekker kofferten sammen igjen og hiver den tilbake på gulvet uten å legge merke til at han har kløpet fast sitt eget hår i lokket på den. Hehe...

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:59   #56
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg mener at Burzum ble ulovlig i en periode, men husker ikke om det var reelt eller bare et rykte.

Hva da "ulovlig"? Ikke særlig lett å sensurere eller forby musikk som sådan her til lands; det kan kanskje være hinder mot lovlige nyutgivelser i tilfeller hvor rettighetene er uklare (eller den som sitter på rettighetene ikke vil ha noe av nyutgivelser).

Selve musikken (med tekster) til fyren inneholder forøvrig temmelig lite eller ingenting som i det hele tatt kan ligne på nazistiske eller rasistiske ytringer, og forsåvidt mer Odin og sånt enn Satan. (Ikke noen mangel på generell misantropi og andre negative følelser, men de fleste av tekstene er nokså abstrakte/personlige.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:04   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Hva da "ulovlig"? Ikke særlig lett å sensurere eller forby musikk som sådan her til lands; det kan kanskje være hinder mot lovlige nyutgivelser i tilfeller hvor rettighetene er uklare (eller den som sitter på rettighetene ikke vil ha noe av nyutgivelser).

Jeg kan åndsverksloven.

Jeg mener å huske at det ble sagt at Burzumskiver var ulovlige å selge, men det er jo gjerne slike rykter som oppstår, og som selvfølgelig øker kultstatusen til Vikernes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:09   #58
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg mener å huske at det ble sagt at Burzumskiver var ulovlige å selge, men det er jo gjerne slike rykter som oppstår, og som selvfølgelig øker kultstatusen til Vikernes.

Kan vel ha vært snakk om noen komplikasjoner i forbindelse med at Vargtassen ble dømt til å betale en haug med millioner i erstatning.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:10   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Glitter, jeg husker det ryktet jeg også, men jeg husker ikke lenger om det faktisk var sånn. Det forelå jo aldri noen dom på det såvidt jeg vet.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:13   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Kan vel ha vært snakk om noen komplikasjoner i forbindelse med at Vargtassen ble dømt til å betale en haug med millioner i erstatning.

Ja, det er i allefall en logisk forklaring.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Glitter, jeg husker det ryktet jeg også, men jeg husker ikke lenger om det faktisk var sånn. Det forelå jo aldri noen dom på det såvidt jeg vet.

Nei, jeg har googlet litt og ikke funnet noe, og jeg tror en eventuell dom ville dukke opp. Det kan jo for eksempel hende at en sensureringshappy KRFer uttalte seg i avisen om at musikken hans burde fobys også har ryktet ballet på seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no