Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Varg Vikernes

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 13:19   #21
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varg Vikernes

Han har vel selv sagt at han tar fullstendig avstand fra nazisme nå og har blitt et bedre menneske, men han mangler vel "litt" på å være en man stoler på uansett.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:26   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Jeg hørte engang et intervju med fyren hvor han hevdet at han ikke lenger var nazist - "nå er jeg bare satanist."

Akk ja.

Jeg håper inderlig dette gruppemedlemskapet handler om at gutten din rett og slett har blitt fenget av musikken og ikke aner hvilken ondskap den mannen har utført. Og så håper jeg inderlig, etter at du har tegnet og forklart litt om hvilken fyr han tilfeldigvis er blitt fan av at gutten din kjølner betraktelig og melder seg ut av fangruppa fort som fy.

Ikke en fyr man vil assosieres med, nei.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:34   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Uansett hva VV mener om dette og hint så er han jo en stor tosk uansett. Jeg hadde blitt forbannet om barnet mitt var fan av dumme folk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:49   #24
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg liker det suggererende i det hele. Også er jeg jo en skranglerocker da. Men det skal innrømmes at det er 15 år siden sist jeg hørte på det. Det kan jo hende det ikke har tålt tidens tann.

Det går sikkert an å overvurdere innflytelsen og betydningen musikken hans har hatt, hvis man virkelig går inn for å overvurdere, men bare hvis man tar sats og har tilløp. På egne meritter tåler den fortsatt å høres på den dag i dag. (Ser bort fra det våset han laget i fengsel.)

At fyren som lagde musikken var og meget mulig fortsatt er en tulling og et rasshøl er en annen sak. Skulle man kvitte seg med all musikk, kunst, litteratur osv. skapt av tullinger og rasshøl ville verdenskulturen vært rimelig mye fattigere. For fjortiser kan det dog være vanskelig å trekke opp et klart skille her.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:54   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Har dere noe linker til saklig info om han? Femtenåringen påstår bare at "neida, V V er ikke nynazist". Han har lest biografien og sett dokumentarer, sier han, men jeg aner jo ikke hvilken vinkling disse har hatt. :skremt nå:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:01   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Wikipedia, faktisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:02   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

De jeg kjenner som sorterer innunder satanister er veldig grepa folk. Alle har det til felles at de ikke omgås VV.

Han er jo ikke noen stor person i det hele tatt. Han er en skikkelig sorry loser såvidt jeg kan skjønne.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:04   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Vi har hatt en liten samtale på messenger, guttungen og jeg, og han har slettet seg fra gruppa. Men vi skal likevel prate om det. Han liker den type musikk, og det kan jeg ikke gjøre noe med, men litt saklig info skader ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:06   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Wikipedia, faktisk.

Er det noe i dette?

Sitat:

Hans nye navn skal være fransklydende og har ingen assosiasjoner til hans tidligere navn overhodet. Årsaken til navneskiftet skal være å kvitte seg med det belastede navnet Varg Vikernes. I følge ham selv er navneskiftet en markering for å ta avstand fra sitt tidligere image som satanist og nynazist, samt ønske om å «være en normal person som ikke forbindes med kriminalitet for enhver fremtid»

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:07   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Jøsses, det var da litt av en avhandling på wiki om ham.
Kort oppsummert - han er ikke satanist eller nazist eller noe som helst lenger, og har et nytt navn som høres fransk ut siden han ikke er VV lenger heller. Jeg tor jeg vil kalle ham Pierre heretter jeg.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:08   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren

På egne meritter tåler den fortsatt å høres på den dag i dag. (Ser bort fra det våset han laget i fengsel.)

Kanskje jeg skal prøve igjen. Jeg vurderer han ikke opp mot annen musikk og hvilken innflytelse han har hatt på sjangeren.

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren

At fyren som lagde musikken var og meget mulig fortsatt er en tulling og et rasshøl er en annen sak. Skulle man kvitte seg med all musikk, kunst, litteratur osv. skapt av tullinger og rasshøl ville verdenskulturen vært rimelig mye fattigere.

Ja, jeg tenkte litt på det i stad, sånn generelt. Jeg mener at Burzum ble ulovlig i en periode, men husker ikke om det var reelt eller bare et rykte. Det har i såfall blitt reagert mye sterkere overfor ham, enn for andre musikere som har vært relativt onde.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har dere noe linker til saklig info om han? Femtenåringen påstår bare at "neida, V V er ikke nynazist". Han har lest biografien og sett dokumentarer, sier han, men jeg aner jo ikke hvilken vinkling disse har hatt. :skremt nå:

Kan du finne ut hvilke dokumentarer og biografier han har lest så skal jeg nok greie å grave frem korrekt info. Sier han noe om hvorfor han er fan? Er det musikken, ideologien, eller kultfenomenet tror du?

Den engelske Wikiteksten var for øvrig ganske utfyllende og god, så vidt jeg kunne se, og henviser til at Vikernes fremdeles har nazistiske tekster på hjemmesiden sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:08   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Ehm, sier han ikke at han fortsatt er satanist, da? :hearsay:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:08   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Divine - den type musikk - er det blackmetal han tenker på da? (VV har drevet med litt ulikt, det eneste han mangler er vel snart norske tradisjonsrike slåtter).

Isåfall er ikke det det verste altså. Det er hyggelige folk med tunge frakker i skinn bare - de går rundt i gatene som vanlige menn og er morsomme på fest som alle andre.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:09   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Det er jo de koselige gutta som hører på svartmetall. Så lenge han ligger unna DJ Nattefrost.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:13   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jo de koselige gutta som hører på svartmetall. Så lenge han ligger unna DJ Nattefrost.

Fiskegratengen...

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:16   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Divine - den type musikk - er det blackmetal han tenker på da? (VV har drevet med litt ulikt, det eneste han mangler er vel snart norske tradisjonsrike slåtter).

Ja, det går mye på det. Og så litt Gispy Kings innimellom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:17   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Kan du finne ut hvilke dokumentarer og biografier han har lest så skal jeg nok greie å grave frem korrekt info.

Han sier han leste biografien på hjemmesiden til Burzum, og så har han sett
Satan rides the media fra NRK.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:18   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Hehe - det høres ikke ut som om han er så hardt angrepet enda.

Han jeg bor sammen med og delvis jeg har vokst opp som svartkledde med sort neglelakk - det går så fint så. Les Nemi og senk skuldrene. Og lær ham forskjellen på Burzum og på annen blackmetal.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:19   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vikernes

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og lær ham forskjellen på Burzum og på annen blackmetal.


Skal JEG lære han det? Jeg har jo null peiling. Ha ha ha ha.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 14:20   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vikernes

Jeg kan betro at en av gutta som vel skal med når de skal lage filmen om de sortkledde har ytret sterkt at han ønsker sin rolle spilt av Reese Witherspoon.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no