Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Varg Vikernes

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 11:10   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varg Vikernes

Femtenåringen har blitt fan av Varg Vikernes på Facebook, og jeg ble lettere panisk da jeg så det. Jeg aner ikke noe om bakgrunnen for dette, men mulig det har noe med musikk å gjøre. Jeg kommer til å spørre han om hvorfor han er fan, og be han revurdere.

På Varg Vigernes' Facebook-side står det under info:
Personal Information:Philosopher, teaching wisdom of ancient European belives and traditons.Personal Interests:Musician.

Det virker jo tilforlaterlig, men hva er det han står for nå for tiden? Er han fortsatt satanist? Er han nynazist? Eller har han blitt stueren på sine "eldre" dager? Jeg trenger info!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:12   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varg Vigernes

Kunne du ikke bare spurt hvorfor guttungen er fan til å begynne med?
Da får du antakelig svar på hva slags image han opererer med for tiden. Om du får et ærlig svar, altså.

Men ja, usja. Skjønner godt at du reagerer, og det er godt at du tar tak i dette.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:16   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Ja, jeg skal selvsagt spørre. Eller rettere sagt, jeg har allerede sendt en mail og spurt. Jeg kommer selvsagt ikke bare til å si "Du får ikke lov". Jeg er jo interessert i å høre hans forklaring.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:18   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Han er neppe stueren. Kjent nazisympatisør. Og drapsmann, not to forget. (Overlagt, til og med. Kaldblodig drapsmann.) Jeg hadde tiltet om mitt barn så mye som nevnte det navnet med positivt fortegn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:20   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Det er ikke så ofte jeg bruker ordet "ond", men den mannen tror jeg er ond.

:veldig hjelpsom:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:23   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Enig med Monsoon (og Polyanna), men jeg hadde nok spurt litt først og funnet ut hvor mye han egentlig visste. Som over gjennomsnittet musikkinteressert må jeg si at musikken hans (den tidlige, har ikke hørt noe av materialet etter at han havnet i fengsel) er fantastisk. Jeg vil kanskje tro at en tenåring som ikke levde midt oppi det som skjedde på nittitallet syns Vikernes er spennende. Nå skal det forresten lages en amerikansk ungdomsfilm om hele den perioden.

Hvis det bare er musikken han er interessert i, er jo det på et vis fair, men han bør vite at ved å være offetlig fan av Vikernes så sender man ut kraftige signaler om sine egne sympatier, og da er jeg mest bekymret for nazisiden selvfølgelig. Satanistrock har jeg lite i mot.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:34   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Ved å sympatisere med Varg Vikernes så sender man også ut signaler om at man sympatiserer med nynazisme, ondskap, drap og satanisme. Jeg er av de som selv hørte på en del black metal i Varg-Vikernes-tiden, men jeg hadde blitt skikkelig forbanna og skuffet om noen av barna mine viste sympati med Varg Vikernes.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:37   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Sønnen min viser ingen sympati for noe av det ovennevnte, så jeg håper og tror at han har hørt musikken og blitt fan uten å sette seg noe mer inn i det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:38   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Ja, finn ut hva han egentlig vet. Godeste Vikernes er vel heller ikke den som har mest kred i det miljøet nutildags, om det har noe å si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:40   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sønnen min viser ingen sympati for noe av det ovennevnte, så jeg håper og tror at han har hørt musikken og blitt fan uten å sette seg noe mer inn i det.

Det er forskjell på å faktisk vise sympati, og det å sende signaler om sympati. Jeg mener man sender signaler om sympati med Varg Vigernes som person ved å melde seg inn i en gruppe som omhandler ham med positivt fortegn, det betyr selvsagt ikke at man gjør det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:40   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Jeg tror nok også Christian (han het det før, og jeg synes godt han kan minnes på det iblant ) fremstår som en rebell, og det er klart ungdommer digger rebeller. Sid Vicious var jo også en rebell, og var et idol for mange ålreite ungdommer. Drugs & punk, ikke akkurat hyggelig det heller. Og slike idoler har man jo alltid hatt. Men Vikernes er så skummel, han har jo vist at han er villig til å drepe for å få det som han vil. Men det er kanskje ikke så lett for tenåringer å se forskjellen, at man ikke kan "liksom-digge" sånne folk. Han er mer enn en opprører, han er farlig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:40   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Godeste Vikernes er vel heller ikke den som har mest kred i det miljøet nutildags, om det har noe å si.

Absolutt ikke. Jeg har ikke platene hans i samlingen min, selv om jeg syns musikken er bra. Jeg vil rett og slett ikke støtte fyren på noe som helst vis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:42   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er forskjell på å faktisk vise sympati, og det å sende signaler om sympati. Jeg mener man sender signaler om sympati med Varg Vigernes som person ved å melde seg inn i en gruppe som omhandler ham med positivt fortegn, det betyr selvsagt ikke at man gjør det.

Ja, jeg er helt enig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:43   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

(Jeg må bare kommentere at du synes Burzum er bra, glitter. Jeg synes det er så håpløst crap. Det høres jo ut som om han trommer i vei på mors grytesamling. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:47   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Jeg må bare kommentere at du synes Burzum er bra, glitter. Jeg synes det er så håpløst crap. Det høres jo ut som om han trommer i vei på mors grytesamling. )

Jeg liker det suggererende i det hele. Også er jeg jo en skranglerocker da. Men det skal innrømmes at det er 15 år siden sist jeg hørte på det. Det kan jo hende det ikke har tålt tidens tann.

Når vi først er inne på (tidligere) satanister, Ulver skal spille på Øya! Jeg er sånn her:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:48   #16
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Varg Vigernes

Denne mannen er ond ja!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:52   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Varg Vigernes

Jeg ville tatt en prat om nazisme og drap og sånt med tenåringen. Og gjort det klart at det gruppemedlemsskapet der er blant de som kan finne på å dukke opp igjen når han skal søke seg jobb for eksempel. Om han vil høre på musikken og får mening ut av det - ikke bare heldig men greit nok. Om han allerede nå i så ung alder vil knytte navnet sitt opp mot en nynazist og avsløre for hele verden at han ikke eier kritisk sans - ikke like greit.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:25   #18
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varg Vikernes

Tenåringer mangler ofte kritisk sans og gjengen bestemmer. V.Vikernes er ikke noe godt forbilde for noen, men tenåringer gir gjerne beng i det.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:44   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Fant ikke han Jesus og strikketøyet i fengselet, da?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:07   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varg Vigernes

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fant ikke han Jesus og strikketøyet i fengselet, da?

Han fant Hitler i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no