Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Emo

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-09, 09:37   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Perhonen - du har en super innstilling!

Det er mange som synes det å ta på seg en stil som bryter litt er en fin måte å bli mer synlig i verden på. Og det er jo bare klær - det er ikke farlig.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 16:58   #62
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Perhonen - du har en super innstilling!

Det er mange som synes det å ta på seg en stil som bryter litt er en fin måte å bli mer synlig i verden på. Og det er jo bare klær - det er ikke farlig.

De fleste går jo kledd i det samme, ikke veldig mange skiller seg ut. Jeg er så stolt av ham når jeg er med ham der han ferdes. Han er en flott ungdom, selv om han ikke syns det selv.
Moren til hans beste venn er dessverre ikke enig. Hun skammer seg over sin sønn, og er forbannet på min fordi hun mener den ene påvirker den andre. Og det gjør de nok. Men jeg syns det er flotte gutter jeg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:33   #63
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Moren til hans beste venn er dessverre ikke enig. Hun skammer seg over sin sønn, og er forbannet på min fordi hun mener den ene påvirker den andre. Og det gjør de nok. Men jeg syns det er flotte gutter jeg.


Tenk å skamme seg over sin egen sønn

Du virker som en flott og oppegående mamma. Sønnen din er heldig som har deg!

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 21:54   #64
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Mora mi skammet seg alltid over meg. Nå er det jeg som skammer meg over henne.
Jeg synes løsningen til Perhonen er rimelig mye bedre.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:02   #65
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Tenk å skamme seg over sin egen sønn

Du virker som en flott og oppegående mamma. Sønnen din er heldig som har deg!

Tusen takk. Og jeg er heldig som har ham. Jeg har lært masse av den gutten. Og av vennene hans.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:06   #66
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mora mi skammet seg alltid over meg. Nå er det jeg som skammer meg over henne.
Jeg synes løsningen til Perhonen er rimelig mye bedre.

Jammen ikke lett å være deg heller Smilefjes.
Jeg har vært veldig heldig. Har verdens flotteste, om enn noe merkelige foreldre. Penger fantes det nesten ikke, men hjerterom for de meste merkelige og fornøyelige personligheter. Det var plass for alt og alle. Men at de syntes jeg var noe merkelig i deres øyne tror jeg nok. Ozzy Osbourne kan ikke sammenlignes med Jim Reeves liksom.
Jeg er glad jeg ikke har samme musikksmak som sønnene mine, tror jeg ville blitt veldig lei. Og noe av det som spilles er sørgelig, men allikevel utrolig vakkert. Husker selvsagt ikke hva artisten av denne vakre musikken er. Det er noe med å leve ut det en strever med og, både i klær og musikk. Jeg bare undres om han vil være der som voksen også, eller om det er bare for en periode i livet.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 08:20   #67
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Jeg er litt sånn som voksen som jeg var før. Men med selvtillit og med mange flere sider og bein å stå på.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 04:29   #68
Uke-chan
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
Uke-chan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Emo

Må si jeg trekker på smilebåndene når jeg ser hvordan noen her definerer emo og goth :3
Emo - emosjonell, gir uttrykk for følelser gjennom klær og musikk. Det er ofte triste ting, men man skal ikke trekke en strek fra emo til selvskading og depresjon. Mange såkalte emoer er melankolske, de synes det er deilig å være triste, og av emosjonelle tekster kan man jo bli trist. Særlig hvis man kjenner seg igjen i tekstene. Jeg har alltid syntes stilen er tøff, for folk skiller seg ut i forhold til vanlige folk. Mørkt og mystisk er tøft :3

Pent, men tungt sminket innen goth fikk meg også til å flire litt. Jeg kom nemlig til å tenke på en venninne av meg som kjører full Gothic Lolita, og hun rører ikke sminke ved mindre søsteren eller jeg tvinger henne ^^
Bare for et eksempel :3

Når det kommer til hva en som forelder burde gjøre om en har en sønn/datter som velger stilen, er å være åpen, men å se ting fra flere synspunkter. Du trenger ikke synes noe særlig om det, men skal man ikke støtte barna sine? Jeg har aldri opplevd noen støtte fra mine foreldre i mine, blant annet i klesvalg, og det gjør noe med en. Kanskje en som forelder blir redd for at noe negativt skjer med barnet, men jeg på min side har aldri opplevd noe særlig negativt med emo/goth-miljøer. Fordi mange av dem har blitt mobbet eller holdt utenfor, er de stort sett fordomsfrie og behandler hverandre pent.

Jeg vil også påpeke at selvskading skjer i alle miljøer. Foreldre bør ikke bare være obs på emo eller goth-barn, men være generelt årvåken, for det skjer i alle miljøer, samme med depresjoner. Jeg har møtt flere emoer som har hatt en helt fin oppvekst og som har satt seg i respekt og ikke blitt noe særlig mobbet, de har et fint liv og har knapt tenkt tanken på selvskading, og vet om flere "mainstream"-folk som har skadet seg selv. Det skjer i alle miljøer

Uke-chan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 08:48   #69
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Hva kan man si? Smilefjes og Perhonen m.fl.:

Kjenner ikke noe særlig til emoene, men skriver under på at goth/metal -folka ikke trenger være så skumle. Skal jeg bedrive litt fullstendig udokumentert synsing så mistenker jeg at folk i en del subkulturer er vel så gode på samhold og vennskap som mer konforme som enten føler at de ligger godt an i popularitetskonkkurransen eller er veldig redde for å tape den.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 08:58   #70
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emo

Jeg kjenner (til) voksne emo'er. Subkultur er subkultur, tror egentlig det er ganske tilfeldig hva for en subkultur man havner i, oen har bare et ønske om å gå en annen vei enn den mest opptrådte. Jeg tror det kan være sunt også.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no