Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Emo

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 22:36   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan ser man forskjell på emoere og gothere?

Emo er light og mer punk. Mye striper og converse og ikke fullt så svart.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:37   #22
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan ser man forskjell på emoere og gothere?

Det er stor forskjell på sminke og klær.
Og musikk.
Gothere går ofte i mørke lange kjoler i fløyel/velour, blonder, relativt pent men tungt sminket. Eller skinn, tunge store sko osv.
Emo har er som punkede gothere, striper, hullete hansker, netting, tung overdreven sminke ofte med tårer eller andre symboler tegnet. Converse eller allstar sko.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:38   #23
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emo

Kanskje det hjelper med en illustrasjon?



Ben "needs lovez" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Emokatt.jpg (93,0 KB, 172 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:39   #24
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Gothere hører på en annen type musikk, de kler seg i svart og er inspirert av gotisk romantikk og er mørkt sminket.

Nei nei ikke bare svart, mørk rød, mørk lilla osv.. Mørke farger.
Gothkjoler er nydelige!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:49   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Gothere hører på en annen type musikk, de kler seg i svart og er inspirert av gotisk romantikk og er mørkt sminket.

Og emo er lit søtere på en måte eller hvoran man skal beskrive de.
Bruker mer farger enn gothere i klærne bla.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 01:25   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emo

Hva skal foreldrene gjøre om de da får en sønn/datter som velger seg emo/goth stilen?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 09:55   #27
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva skal foreldrene gjøre om de da får en sønn/datter som velger seg emo/goth stilen?

Jeg ville snakket med barnet mitt i så tilfelle. Det behøver ikke være sånn at barnet er dypt deprimert og selvskadende som en del av det ytre uttykket. Hadde også hatt åpent hus for vennene og generelt vært lit mer på alerten. Kanskje jeg også hadde snakket med skolen. Dersom barnet hadde blitt mer og mer tilbaketrukket hadde jeg blitt bekymret og kanskje snakket med helsesøster på skolen.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 10:39   #28
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ah høres ut som meg når jeg var ung, bare at jeg hørte på metall.
Jo mer deprimert jo bedre.
Men ja, jeg hadde varslet noen, ekstreme emo's er ikke bra, de påvirker hverandre veldig negativt. Jo mer de kan dra hverandre ned jo bedre virker det som.

Som meg og Minus det med selvskading. Men metall hører jeg på ennå da.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 15:41   #29
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Emo

Min datter ble døpt EmoJane i russetiden, Jeg sendte henne et brev på nettby i dag for å spørre henne hva hun mente at Emo var, hun svarte dette :

Mitt navn i russetiden var EmoJane, hehe

Begynte som en musikk sjanger.

Men det er faktisk en forkortelse av emotinell, som egentlig betyr at man har masse følelser.
går i mye svart, eller knalle farger...
Manger ser på det som emo hvis man er selvskadere, noe som er helt feil.

er en stil.. og en musikk sjanger...

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 16:03   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Emo er de som i vår ungdom hørte på The Cure. Goth er de som kler seg som vakre vampyrer.

Emo er mer truendes til å lese Bjørneboe og spille trist musikk alene på rommet, gothere er mer truandes til å delta i rollespill.

Hadde ett av mine barn lagt seg på en emo stil så hadde jeg begynt å følg med på tegn til depresjoner. Hadde jeg fått en liten gother måtte jeg vel sett om ikke noen av mammas gamle effekter fortsatt kunne glede noen.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:42   #31
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Jeg ønsker en gother velkommen anytime. Emo derimot, får varselklokkene til å ringe litt.
Ser vi er på linje der Smilefjes.


Mor til 4: Nå er det nå engang slik at mange Emo driver med selvskading, det er ikke til å stikke under en stol.
Men selvsagt er det mange Emoer som ikke gjør det og, akkurat som det finnes gothere som går med pigger og gothere som ikke går med pigger.
Men at det er en del av emokulturen for ekstreme emoer bør det ikke finnes tvil om. Det holder ikke at emo lightsene sier at emo ikke handler om selvskading når faktum er at emo ekstremene driver med blant annet det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:49   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Den har sitt utspring i en type punk musikk. Det er en trist/deprimert undertone i musikken og den handler generelt om å ha det for jævlig. Ungdommene som i Norge tilhører emo miljøet er ofte kraftig sminket, går i særegne og fortrinnsvis svarte klær ispedd diverse striper, skriver deprimerende sanger og dikt, de er jevnt over deprimerte og selvskading er et utrykk for den indre smerten de har.

Ehrm. Emo er ikke en type punkmusikk (selv om noen uten filla peiling på musikk påstår det). De som tilhører emomiljøet er ikke nødvendigvis mer deprimerte enn andre tenåringer, og det er ingen automatikk i at man også driver med selvskading.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva skal foreldrene gjøre om de da får en sønn/datter som velger seg emo/goth stilen?

Man skal være en god forelder, akkurat som man skal hvis de får en sønn/datter som velger å spille fotball/bli ungdomspolitiker/skate/danse ballet/ri hester/spille dataspill/you name it.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:55   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Datteren min har snakket endel om EMO i det siste. Hun synes de har en kul klesstil.
Hadde ikke blitt krise her om hun hadde kledd seg som de. Hun legger foreløpig ikke annet i det enn en klesstil.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 18:59   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan ser man forskjell på emoere og gothere?

Gothere er hakket gladere.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva skal foreldrene gjøre om de da får en sønn/datter som velger seg emo/goth stilen?

Det er få steder folk er så snille mot hverandre som i goth/metall-miljøet. Jeg har aldri opplevd slåsskamper på metallkonserter. Det var en som prøvde å yppe til slagsmål på Elm en gang i gamle dager. Da kom det en stor skummel fyr bort til ham og snakket med ham til han roet seg og gikk hjem.
Emo-miljøet er jeg mer skeptisk til, men det er nok fordi jeg vet så lite om det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:05   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Gothmiljøet i Oslo kjennetegnes før øvrig av svært oppegående mennesker, med høyere utdannelse enn gjennomsnittet i befolkningen. At de i tillegg liker rødvin og fløyelskorsetter ser jeg ikke på som annet enn positivt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:06   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Gajamor - det må da ha vært eksen min? Jeg fikk forøvrig juling utenfor Elm mer enn en gang før om åra.

Jaja - jeg er enig - metall/gothmiljøet er veldig hyggelig. Med greie folk.

Forskjellen på gothere og emo'ere? Tja - emo har klær med mønster og sikkerhetsnåler, gothere har sort fløyel-ish. Og gjern noen nydelige sorte heksekjoler. Emo har converse sko, gothere har tunge støvler i en eller annen variant.

Musikken til en gother er gjerne en del tyngre og en gother er ikke så deppa av seg.
Den mest typiske forskjellen er kanskje at en gother gjerne er sosial, mens en emo er innadvendt vil jeg si.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:07   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Gothmiljøet i Oslo kjennetegnes før øvrig av svært oppegående mennesker, med høyere utdannelse enn gjennomsnittet i befolkningen. At de i tillegg liker rødvin og fløyelskorsetter ser jeg ikke på som annet enn positivt.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:07   #38
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Jeg synes Gothere ser skumle ut : pingle:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:07   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg synes Gothere ser skumle ut : pingle:

Er meninga det.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 19:09   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Jeg syns ikke de ser det spor skumle ut, men wannabes, som alle andre som har behov for å skille seg ut og sette merkelapp på seg selv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no