Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 11:07   #41
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har pc-er, xbox, ps2 og Wii, og kan ikke helt se behovet for noe håndholdte greier. Dessuten så er jeg bare ikke noe fan av de der små greiene som sier piiiip-piiip.

Piip-piip? Her er all lyd forbudt når det spilles. Også høylytt knurring/hyling/fresing ved tap av liv. :hater piip-piip: Et par nabobarn har testa grensene mine og ikke respketert husregelen her om null lyd, og vips! Der fikk de lov til å legge fra seg hele spilledingsen, gitt! :streng:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:34   #42
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Guttungen blir 3,5 år før han får sin første håndholdte (altså til jul). Jeg tror det blir en DS. Han har fra før PS2, PS3 og Xbox, så det mangler ikke på konsoller akkurat. Den håndholdte ønsker jeg ham for bruk på flyturer, restaurantbesøk etc. Jeg tror barn har godt av å bli introdusert for spill jeg da. Han er rågod på å koordinere disse spilledingsene sine, og har blant annet lært mange bokstaver og enkel regning ved hjelp av spill. Det trenger ikke å være hjernedødt selv om det er tv-spill.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:11   #43
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Jeg tror Jonas var rundt 3 da han arvet Nintendo Gamecube av storebror.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 12:22   #44
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Men dere som har gitt både til stor og liten, bruker de under 5 år konsollene? klarer de det? og er det noe vits? Storesøster på 6 skal få til jul, men jeg er veldig i tvil om lillesøster på 4 1/2 også skal få.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:11   #45
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Mine kommer ikke til å få det før de lærer seg å drive meg fra forstanden uten. Jeg synes ikke helt at det er verdt å ha (men jeg vet jo at det ikke er for meg heller )

De er 1 og snart 4 nå, regner med det blir en stund til. Spillmaskin til min 4-åring er i hvert fall uaktuelt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:18   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Men dere som har gitt både til stor og liten, bruker de under 5 år konsollene? klarer de det? og er det noe vits? Storesøster på 6 skal få til jul, men jeg er veldig i tvil om lillesøster på 4 1/2 også skal få.

Snuppa på 3,5 får det til. Hun var veldig misunnelig på en eldre fetter som hadde (han var 5 og er skremmende god). Vi er bare litt påpasselige med hva slags spill vi kjøper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:30   #47
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Snuppa fikk gameboy da hun var 11 år. Eller fikk gjorde hun strengt tatt ikke, hun kjøpte den brukt for egne oppsparte penger.

Før det hadde hun ikke uttrykt noe ønske om spilleinnretninger.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:23   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Vi har ikke.

Ingenting prinsippielt, men vi foreldrene er ikke så intressert at det gjør noe, så det har ikke blitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:25   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Guttungen blir 3,5 år før han får sin første håndholdte (altså til jul). Jeg tror det blir en DS. Han har fra før PS2, PS3 og Xbox, så det mangler ikke på konsoller akkurat. Den håndholdte ønsker jeg ham for bruk på flyturer, restaurantbesøk etc. Jeg tror barn har godt av å bli introdusert for spill jeg da. Han er rågod på å koordinere disse spilledingsene sine, og har blant annet lært mange bokstaver og enkel regning ved hjelp av spill. Det trenger ikke å være hjernedødt selv om det er tv-spill.

Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:27   #50
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:43   #51
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten, nå kjenner jeg at det er LITT prinsipp også. Jeg mener bestemt at det å lære seg å fordrive tiden uten intens, involvert underholdning, for eksempel på restaurant og i fly, er en viktig egenskap. Det er også derfor vi ikke har dvd i bilen.


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:57   #52
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

For meg er det prinsipp.

Jeg har mye mer sansen for puslespill, smykkelaging, sykkel og bok
- g.a.m.e.l.d.a.g.s

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:59   #53
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Vi har Playstation 2, og har hatt det et års tid. Det ble kjøpt inn av mannen og ungene som en gave til mamma.
Det er klart jeg også satte pris på det, siden jeg er en sangglad sjel som gjerne har singstar-kvelder med venner, men den helt store bruken er det faktisk ikke. 12-åringen synger litt en gang i blant, og de to minste spiller kanskje maks en gang i måneden. Mor har sangkvelder noen ganger i året.

Noe håndholdt har vi ikke, ei heller dvd i bilen. 6-åringen har ved et par anledninger ytret ønske om en gameboy, men det virker som det er mest når hun har sett noen andre som har det. Det stikker ikke så dypt, for hun glemmer det igjen i løpet av et par dager.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 16:05   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

For meg er det prinsipp.

Jeg har mye mer sansen for puslespill, smykkelaging, sykkel og bok
- g.a.m.e.l.d.a.g.s

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 00:34   #55
vimsemamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: fra østlandet
Innlegg: 6
vimsemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

10 år når h*n fikk kjøpe seg ds ...
ps2 arvet vi når h*n var 5, ellers hadde vi drøyd det enda lenger.

er litt streng på t spill og tv generelt

vimsemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 00:38   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Playstation 2 har gubben hatt lenge, så den er utprøvd i et par år. Sin egen PSP fikk eldstemann når han var 5.5 år. Minsten har ikke prøvd noe sånt enda. Men han er jo bare 2.5 og skjønner ikke noe av det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 08:36   #57
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Sebastian var 5 når han fikk DS.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 08:38   #58
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Playstation fikk han vel inn på rommet sitt i mai i år, men han har spilt en stund. Vsmile fikk han når han var 3 faktisk.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 20:25   #59
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Eldste fikk Nintendo DS da hun var 10. Minsten ønsker seg det nå.

Vi har alltid hatt playstation.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 20:27   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammelt var ditt barn da h*n fikk nintendo ds, gameboy o.l

Minstebarnet fikk PSP i sommer, da var han seks og et halvt. Ser ikke noe problem med det, da de første par ukene var over begrenset han spillingen helt av seg selv. Ellers er det jo bare å legge den vekk om man syns de ikke skal spille.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no