Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 09:32   #41
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Pm bruker jeg i forbindelse med kjøp/ salg og holde kontakten med enkelte venner her inne.

Har selv fått pmer som det her er snakk om.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:34   #42
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.


Har selv fått pmer som det her er snakk om.

Hvordan reagerer dere på slike?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:36   #43
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Det har ikke vært like lett å holde seg saklig for å si det sånn.

Enkelte må vel bare få frem sine meninger koste hva det koste vil virker det som og det at noen ikke gjør som de vil er nok ikke lett for dem det gjelder virker det som, dette er min erfaring.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:38   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Mange blir sinte når de får røde prikker. Noen har behov for å si fra når de blir sinte, noen har behov for å forklare seg når de mener seg urettferdig behandlet, noen krever at andre forklarer seg når de mener at disse andre oppfører seg urettferdig. Det er like sannsynlig at det blir en slutt på denne typen PM-er som at det blir slutt på røde prikker som mottageren synes er usaklige eller slemme.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:46   #45
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mange blir sinte når de får røde prikker. Noen har behov for å si fra når de blir sinte, noen har behov for å forklare seg når de mener seg urettferdig behandlet, noen krever at andre forklarer seg når de mener at disse andre oppfører seg urettferdig. Det er like sannsynlig at det blir en slutt på denne typen PM-er som at det blir slutt på røde prikker som mottageren synes er usaklige eller slemme.

Jah.
Da kan jeg ikke gjøre annet enn å oppfordre til å ikke sende meg slike pm'er.
Jeg gidder rett og slett ikke å svare på dem.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:51   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jah.
Da kan jeg ikke gjøre annet enn å oppfordre til å ikke sende meg slike pm'er.
Jeg gidder rett og slett ikke å svare på dem.


Men det trenger du jo ikke?

*ser ikke problemet*

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:53   #47
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Enig med Kirsebær. Man kan bare la være å svare.

Jeg har bare fått den typen PM en gang som jeg kan huske, og da var det på sin plass siden jeg hadde hisset meg grundig opp over noe jeg hadde misoppfattet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:09   #48
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Men det trenger du jo ikke?

*ser ikke problemet*

Det er noe med den innbarka, forbaskede folkeskikken som sitter i da...
Jeg er muligens indoktrinert.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:12   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det er noe med den innbarka, forbaskede folkeskikken som sitter i da...
Jeg er muligens indoktrinert.

:Prøver hardt å ikke le:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:48   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:Prøver hardt å ikke le:

Pft!
Bare le du, det er sunt. Har jeg hørt...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:53   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Folkeskikkens veier er uransakelige.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:55   #52
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Jeg bruker det enten ved kjøp/salg, dersom jeg har noe privat å si som jeg ikke vil (eller trenger) å dele med hele forumet (men aldri sånne "forklar denne prikken"-ting), eller dersom jeg ikke får sagt det jeg skal si i en prikk. I tillegg har det en gang eller to hendt at jeg har søkt opp innlegg om et tema, funnet noen veldig gamle tråder, og sendt PM med spørsmål i stedet for å fortsette tråden.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:56   #53
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Jeg bruker vel PM slik andre har nevnt her, kjøp/salg, og privat kommunikasjon som passer bedre på PM.
Jeg har også fått en slik rød-prikk-oppklarings-PM, og jeg må si at jeg rållet litt ekstra da ja.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:03   #54
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Folkeskikkens veier er uransakelige.

Jah.
Det kan bli et umenneskelig press, faktisk.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 11:13   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Jeg bruk/er sjelden PM - det går helst på hjelp/råd. Enten at jeg spør en moderator og en sjelden gang har jeg gikk beskjed/tips om nettbruk til ferske nettvenner.

Noen ganger har jeg kjent igjen noen fra RL eller blitt gjenkjent - og da er det veldig greit at det bakveien. Andre mer private hilsener til kjente fra RL eller nærmere venner herfra eller fra andre nettfora går innimellom på PM.

Rett og slett ting jeg ikke finner det naturlig å blåse opp for alle her inne.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:22   #56
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

Jeg bruker PM-systemet for å kommunisere med HP, som jeg har bestemt skal være min personlige terapeut.

Til han skriver jeg gjerne daglig 11-13 PM'er (22-23 i helgene dersom jeg har fri) tilsvarende ca. 4-5 A4-sider hver der jeg forteller litt om alt fra både tanker jeg gjør meg rett før jeg sovner, alt om min familie, mine tanker om hver enkelt tråd som dukker opp på FP (og gjerne en lengre utredning dersom han har skrevet noe eller kommet med en informasjon som admin), mine soppinfeksjoner og min fordøyelse med gradering av mengde luft, utseende på avføringen osv.

Jeg er sikker på at han setter veldig pris på dette. De gangene han ikke svarer, og det er i grunnen ganske ofte, antar jeg at det er fordi han er målløs av både beundring, andakt, innlevelse og takknemlighet for at jeg har valgt nettopp ham som mottaker for alle mine gullkorn.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg plutselig har fått begrensede PM-rettigheter.

HP, det har skjedd en feil! Ikke fortvil, du er ikke glemt. Jeg har printet ut og sendt alt til deg rekommandert!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:26   #57
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:43   #58
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

I min prøveperiode på SG sendte jeg avgårde en hyggelig prikk. Altså kommentaren var hyggelig, men etter 2 glass rødvin kom jeg til å trykke feil så det ble ett tyttebær isteden Da var jeg veldig glad for at vedkommende sendte en pm og spurte hva i huleste det var jeg holdt på med.

Ellers bruker jeg pm for til de jeg har lyst til å si noen ord til, som ikke egner seg på forumet

Men det er sjelden og med min korte fartstid på dette forumet er det få som har blitt sendt. Har fått pm når jeg har blitt gjenkjent av jenter som kjenner meg fra før av, og det setter jeg pris på!

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:03   #59
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pm'er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke...

Bruker PMer til å avtale treff og kjøp/salg. Svært lite annet.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:27   #60
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PM-er. Hvordan bruker dere dem? Og ikke ...

HP! Line* ler av våre nære bånd. Utesteng henne!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no