Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Når kan barna få hel rå gulrot?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 11:17   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Når kan barna få hel rå gulrot?

Jeg hørte noe om at man ikke skal gi det mens de er små, men hvorfor har jeg hørt det tro?
Hittil har jeg kun gitt han raspet, han er 2 år.

Noen som vet?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:18   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Det har vel med å gjøre at de kan sette biter i halsen ganske lett, samme som med nøtter.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:19   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

De kan sette biter i halsen. Jeg tror det er veldig individuelt når de er store nok til å tygge gulroten ordentlig, men to-tre årsalder vil jeg si.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:19   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Turbo fikk gulerot i tynne staver da han var 1 - 1 1\2 år.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:29   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Jeg gir disse små "knaskerøttene" til min 2-åring, da deler jeg den gjerne på langs i fire staver. Knaskerøttene er ikke så harde som de vanlige gulrøttene heller. Imidlertid slipper jeg henne ikke avgårde med gulrot, da er hun sammen med meg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:37   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Sønnen min brukte mye tid på å venne seg til å spise biter, slet med brekninger og ting som satt seg fast i halsen. Han spiste det meste som 2-åring og jeg tenkte at det var på tide å prøve hel gulrot. Det førte til at han satt en bit i halsen, mistet pusten sånn skikkelig og ganske lenge, og til slutt og heldigvis litt spying. Først nå når han har nærmet seg 2,5 gir vi ham gulrøtter som ikke er revet. Det har gått mest i egendyrkede (som er litt mer crispy) eller knaskerøtter.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:21   #7
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Så om jeg deler de i staver burde det være greit da.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:22   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Sønnen min brukte mye tid på å venne seg til å spise biter, slet med brekninger og ting som satt seg fast i halsen. Han spiste det meste som 2-åring og jeg tenkte at det var på tide å prøve hel gulrot. Det førte til at han satt en bit i halsen, mistet pusten sånn skikkelig og ganske lenge, og til slutt og heldigvis litt spying.


Skummelt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:26   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Jeg har gitt hel, rå gulrot fra halvtårsalderen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:29   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Vesla her får det under oppsikt. Hun var 1 år i august.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:50   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Det har vi gitt en god stund.. sikkert fra han var ett år gammel. Men han har aldri vært en slik som får ting i halsen - hadde han fått det lett ville vi nok ventet til han ble større.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:58   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Eg har heilt skrekken for heil gulrot og ingen her har fått det før dei er 4-5 år.
Veslebroren til ei venninne døde pga gulrotbit i halsen da han var 2 år gammal så eg syns det er skummelt.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:06   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Eg har heilt skrekken for heil gulrot og ingen her har fått det før dei er 4-5 år.
Veslebroren til ei venninne døde pga gulrotbit i halsen da han var 2 år gammal så eg syns det er skummelt.

Oj, så grusomt! Skjønner godt at det har gjort inntrykk. Jeg ble skikkelig redd da poden satte gulrot i halsen. Det var ikke slik det vanligvis var når han satte mat i halsen/brakk seg, det var akkurat som om han ikke fikk puste i det hele tatt, og det tok tid. Både jeg og han fikk panikk, men det gikk heldigvis bra.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:16   #14
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Eg har heilt skrekken for heil gulrot og ingen her har fått det før dei er 4-5 år.
Veslebroren til ei venninne døde pga gulrotbit i halsen da han var 2 år gammal så eg syns det er skummelt.

Huff, så trist. Det er sånt man aldri glemmer.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 14:23   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kan barna få hel rå gulrot?

For noen historier. Skummel og ikke minst utrolig trist.
Tror jeg ga det fra tidlig alder ett år ca, men da skal det sies at han gnagde litt og spyttet ut når han fikk av en bit. Det er vel først nå i det siste at han faktisk spiser litt av den.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no