Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 00:24   #61
Berberen
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8
Berberen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, det jeg mente var: Det finnes vel også arabere, altså folk som kom, koloniserte og ble værende, og som har "arabisk" dna? Eller kom de og dro? Eller kom og blandet seg og ble tynnet ut?

(Skal lese linkene når jeg ikke er så trøtt - det virker enklere å spørre deg direkte).

Jeg syns egentlig at historien om den arabiske kolonialisering av Nord-Afrika er altfor lite kjent. Særlig når man ser hvilken betydning det nå har for millioner og millioner av mennesker som lever i krigsområdene.


Norsken din fungerer forresten helt godt nok.

Som det er seint, jeg svarer kort, i morgen skal jeg gi mere om det.
Hvis mann ser på DNA, det like så mye arabisk gener hos spanjoler enn hos Berberne. Spania var også en del av den arabisk koloni i 800 år.
Kanskje den gutten du snakker om har mere gener fra vandaler enn fra araber.
Dessverre jeg må stå tidlig i morgen.
God natt.

Berberen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 06:44   #62
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Takk, Berberen. Da har jeg lært litt nytt.

Håper du tør og hive deg uti det og bli med på andre diskusjoner også. Vet det er vanskelig når en er redd for å skrive feil (jeg er selv ordblind), men ingen biter her inne. Dessuten så er folk såpass ærlige at forstår en ikke alt så er det da bare å spørre hvordan det ble ment.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 09:30   #63
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Opprinnelig lagt inn av Berberen, her.

Som det er seint, jeg svarer kort, i morgen skal jeg gi mere om det.
Hvis mann ser på DNA, det like så mye arabisk gener hos spanjoler enn hos Berberne. Spania var også en del av den arabisk koloni i 800 år.
Kanskje den gutten du snakker om har mere gener fra vandaler enn fra araber.
Dessverre jeg må stå tidlig i morgen.
God natt.

Men Nabbe sa ikke at barna hennes var berbere, gjorde hun? Jeg trodde de hadde avstamning etter de arabiske "kolonisatorene". :maler på det samme:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:51   #64
Berberen
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8
Berberen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Nabbe sa ikke at barna hennes var berbere, gjorde hun? Jeg trodde de hadde avstamning etter de arabiske "kolonisatorene". :maler på det samme:

Hei
Man må vite at de som er blitt forvandlet har en dype hatt overfor de som er autentisk. Man kan si de har utviklet en selv hatt. Alt som kan minner dem om deres tilstand (vi kaller dem mutaner) gjør dem rasende. En berber arabisert/islamisert skal gjør alt for å bli akseptert av sine nye herrer (araberne). Det er årsaken mann finne flere terrorister som er fra nordafrika. Ett eksempel er den som drepte Nederlander Van gog. Han er en berber arabisert /islamisert , helt perfekt til å bli brukt i den slags gjerninger.
Arabisk invasjon var ikke så stor at det kunne latt en spor i genene. Det var noen tusener(titall) som kom til nordafrika.
De okkuperte ikke en halvdel av en kontinent i løpe av en dag. men de brukte deres ideologi til å rekrutere eller tvang, som i tilfelle av den europa invasjonen. De brukte trusler om hvis de unge mennene ikke kjemper for islam, familliene deres blir utslettet, elle solgt som slaver i østen (ikke glemme at islam tillatter slaver).
Berberne som erobrert spanian var ikke særlig motivert til å kjempe mot ett folk som de har alltid levde i fred side om side.De er årsaken til at tarik ibn ziad (en mutaner) brente båtene da de kom til spania, og sa til dem at de er nødt å slås.
Som sagt , jeg er veldig dårlig på Norsk, så jeg holde meg her. Men hvis noen ville vite mere om det temaet, vi har sartet en side http://www.amz.no/

Berberen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:59   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Norsken din fungerte i hvert fall helt fint til å forklare det jeg lurte på. Jeg trodde faktisk at araberne hadde blitt værende som en egen folkegruppe i nord-afrika, så dette var opplysende.

I hvilke land bor berbere? Marokko og ...?


Jeg syns historien om arabeisk slavehandel i nord-afrika er forferdelig og fortjener å fortelles. Også det at det har pågått til våre dager. Jeg kjenner bare til ringvirkningene av det i Sudan, men antar at historiene er like ille i andre land.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:45   #66
Berberen
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8
Berberen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Norsken din fungerte i hvert fall helt fint til å forklare det jeg lurte på. Jeg trodde faktisk at araberne hadde blitt værende som en egen folkegruppe i nord-afrika, så dette var opplysende.

I hvilke land bor berbere? Marokko og ...?


Jeg syns historien om arabeisk slavehandel i nord-afrika er forferdelig og fortjener å fortelles. Også det at det har pågått til våre dager. Jeg kjenner bare til ringvirkningene av det i Sudan, men antar at historiene er like ille i andre land.

Hei , Azul
Området som er befolket av Imazighene(Breberne" strekker seg fra kanari øeyene (kalte Guanche)-Marokko hvor de er i flertalle -Mauritanie (de er alle mutaner ,som vampir legenden)- algerie - tunisia (dem også er alle mutaner)- Lybia det fines fremdeles 2 million Egypte (noen få hundre tusener i siwa området) - Nord niger - nord mali Der er det våpnet kamper http://m-n-j.blogspot.com/ (til den som sier at Touaregene er ikke Berber, kan se på flagget deres ). Det er touaregene som reddet Berber skriften, Tifinagh.
Det er vanskelig å si hvor mangue berber tallende som finnes på grunn av den arabisk racisme politikken som benekter vår eksistance. Mais vi anslår dem for å vær rundt 60 million i nord afrika.

Berberen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:47   #67
Berberen
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8
Berberen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Norsken din fungerte i hvert fall helt fint til å forklare det jeg lurte på. Jeg trodde faktisk at araberne hadde blitt værende som en egen folkegruppe i nord-afrika, så dette var opplysende.

I hvilke land bor berbere? Marokko og ...?


Jeg syns historien om arabeisk slavehandel i nord-afrika er forferdelig og fortjener å fortelles. Også det at det har pågått til våre dager. Jeg kjenner bare til ringvirkningene av det i Sudan, men antar at historiene er like ille i andre land.

Hei , Azul
Området som er befolket av Imazighene(Breberne" strekker seg fra kanari øeyene (kalte Guanche)-Marokko hvor de er i flertalle -Mauritanie (de er alle mutaner )- algerie - tunisia (dem også er alle mutaner)- Lybia det fines fremdeles 2 million -Egypte (noen få hundre tusener i siwa området) - Nord - nord mali - niger Der er det våpnet kamper http://m-n-j.blogspot.com/ (til den som sier at Touaregene er ikke Berber, kan se på flagget deres ). Det er touaregene som reddet Berber skriften, Tifinagh.
Det er vanskelig å si hvor mangue berber tallende som finnes på grunn av den arabisk racisme politikken som benekter vår eksistance. Mais vi anslår dem for å vær rundt 60 million i nord afrika.

Berberen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:25   #68
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Caucasian brukes på engelsk om oss.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no