Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-14, 08:49   #21
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Jeg har sendt med niesen peanøttsmør og mandelsmør på matpakken til skolen. Fikk vite etterpå at en på trinnet er hyperallergisk mot nøtter

Heldigvis gikk det bra da.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 08:52   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg har sendt med niesen peanøttsmør og mandelsmør på matpakken til skolen. Fikk vite etterpå at en på trinnet er hyperallergisk mot nøtter

Heldigvis gikk det bra da.

Men var det snakk om hyperallergi mot peanøtter i tillegg til nøtteallergi? Nøtteallergi og peanøttallergi er to ulike ting og veldig dumt om det røres sammen unødvendig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 08:57   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men var det snakk om hyperallergi mot peanøtter i tillegg til nøtteallergi? Nøtteallergi og peanøttallergi er to ulike ting og veldig dumt om det røres sammen unødvendig.

Det er el ikke så greit for utenforstående å vite at peanøtter ikke er omfattet av nøtteallergi.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:02   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er el ikke så greit for utenforstående å vite at peanøtter ikke er omfattet av nøtteallergi.

Nei, men det må skole og barnehage presisere hvis det innføres veldig strenge restriksjoner på en av delene.

Foreldre til det allergiske barnet må også presisere dette ved info til skole/barnehage selvsagt.

I alle fall er det viktig å unngå å legge unødige begrensninger. Uansett hvor langt man har kommet så er det ikke til å komme forbi at en del voksne tenker på allergiske barn som problematiske å forholde seg til og da er det viktig å ikke lage større forhindringer enn nødvendig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:05   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

En annen ting som kan være nyttig ved alvorlige allergier i møte med skole/barnehage er å få hjelp fra naaf. De kan være behjelpelig med rådgivning, materiell og reiser også rundt med info vet jeg. De er veldig fokusert på gode løsninger og vet mye om temaet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:06   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei, men det må skole og barnehage presisere hvis det innføres veldig strenge restriksjoner på en av delene.

Foreldre til det allergiske barnet må også presisere dette ved info til skole/barnehage selvsagt.

I alle fall er det viktig å unngå å legge unødige begrensninger. Uansett hvor langt man har kommet så er det ikke til å komme forbi at en del voksne tenker på allergiske barn som problematiske å forholde seg til og da er det viktig å ikke lage større forhindringer enn nødvendig.

Også tror du at den slags detaljert info videreleveres til tanter og besteforeldre? Det kaller jeg sterkt opptimistisk. Jeg hadde bare sagt "nøtteallergi", og forhåpentligvis hadde jeg husket å si det, men det er slett ikke sikkert. Ergo slike glipper som det snakkes om over her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:11   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også tror du at den slags detaljert info videreleveres til tanter og besteforeldre? Det kaller jeg sterkt opptimistisk. Jeg hadde bare sagt "nøtteallergi", og forhåpentligvis hadde jeg husket å si det, men det er slett ikke sikkert. Ergo slike glipper som det snakkes om over her.

Nei det tror jeg ikke, men i barnets omgivelser er det viktig med stadig presisering også for å f.eks unngå situasjoner hvor det nøtteallergiske barnet blir sett med en brødskive med peanøttsmør og uvitende voksne slarver om at barnet tydeligvis ikke er nøtteallergisk likevel. Slik slarving kommer sjeldent i øret til foreldre og skole og derfor må man hele tiden være i forkant.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:33   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kan man stole på andre foreldre mhp matpakker?

Kommer an på. I vår forrige bhg var det nøtteforbud, totalforbud. Gjaldt også spor av. Gikk fint, men liten bhg med rundt 25 familier bare. 50 barn i bhg. Men de fikk all mat i bhg, så problemet var mer på ulike tilstelninger når vi foreldre skulle bake.

Dyktige, godt voksne ansatte, lite vikarer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 09:55   #29
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men var det snakk om hyperallergi mot peanøtter i tillegg til nøtteallergi? Nøtteallergi og peanøttallergi er to ulike ting og veldig dumt om det røres sammen unødvendig.

Jeg vet at det er forskjell, men jeg vet ikke hvilken av delene barnet reagerte på. Uansett hadde jeg jo dekket godt opp siden det både var mandelsmør og peanøttsmør i matpakken....

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 10:00   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg vet at det er forskjell, men jeg vet ikke hvilken av delene barnet reagerte på. Uansett hadde jeg jo dekket godt opp siden det både var mandelsmør og peanøttsmør i matpakken....

Nei for helt vanlig nøtteallergi hadde du ikke gjort noe galt. Ved presisert mandelallergi eller peanøttallergi er det jo farlig, men ikke ellers.

Mandelallergi er mindre vanlig enn de to andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 10:05   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Jeg synes sånt kan være vanskelig også, for det er også et spørsmål om hvor mye det er greit å begrense kostholdet til alle de andre barna for at noen ikke skal reagere. Jeg tenker at det kommer litt an på hvor kraftig reaksjonen er og hva det reageres mot.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 12:42   #32
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nei for helt vanlig nøtteallergi hadde du ikke gjort noe galt. Ved presisert mandelallergi eller peanøttallergi er det jo farlig, men ikke ellers.

Mandelallergi er mindre vanlig enn de to andre.

Ah, jeg trodde mandler var på linje med andre nøtter. Der ser du.. Men det var uansett bare tilfeldig at det ikke var f.eks hasselnøttsmør.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 16:44   #33
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Høres ikke lett ut det der med matpakkefrokost inne i bildet. Heldigvis får mine all mat i barnehagen; da kjører de rett og slett slik at all mat er uten det han er allergisk for. Det vil si, jeg trodde iallfall de hadde full kontroll. Men så kommer greia: Vår gutt er allergisk for nøtter, mandler og peanøtter - altså hele sulamitten. Noen kaller de tre tingene for "nøtter" som samlebegrep selv om mandler f.eks ikke er nøtter. Da gjelder det å ha tunga rett i munnen. Noe styrer i barnehagen ikke klarte da det ble bestilt kake til jubileumsfeiring, foreldrekaffe: Hun hadde angivelig bedt om nøttefri kake. Da vi kom til foreldrekaffen hadde alle barna fått beskjed om å vente til foreldre kom med å spise kake. Stolte kom de og dro oss med for å se kaken - de hadde altså full tilgang selv om de hadde fått beskjed om å vente; det jeg mener å formidle er at en impulsiv unge kunne fint ha stukket en finger i kaka og smakt. Hva slags kake var det? Marsipankake....Altså mandler. Bakeren som tok bestillingen har gjort helt rett, kaken var nøttefri siden mandler ikke er nøtter men den som bestilte har bommet med å kun tenke nøttefritt siden han er allergisk for mandler og peanøtter også. Det kan med andre ord fint fort bli skummelt selv om man trur at både den og den har kontroll.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 19:04   #34
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er virkelig imponert om foreldrene greide å følge opp dette, det er jo alt mulig som er penslet med egg, og det skal godt gjøres at ingen av barna noen gang spiste rester av pannekakene til frokost. Men risikoen ble sikkert redusert endel kanskje.

Ja, tror hans avdeling fikk frokost i barnehagen, men ellers gikk det bra, så vidt jeg vet. Var mye mumling blant endel foreldre, da, ikke alle var like forståelsesfulle, men de fleste fulgte nok reglene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:04   #35
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Her har vi nettopp fått beskjed om at en elev på trinnet er hyperallergisk mot nøtter, og på ukeplanen sto det at ingen fikk ha peanøttsmør på skiva. Eller nugatti. Ingenting med spor av nøtter.
Men peanøttsmør er altså helt greit? Jeg har ingen anelse, og synes vi har fått for lite informasjon. Hva mer kan vårt barn ikke ha med seg eller spise til frokost?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:10   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Det er ikke uvanlig at man reagerer på både peanøtter og andre nøtter. De fleste med nøtteallergi spiser varer hvor det står "kan inneholde spor av nøtter", noe annet blir umulig å forholde seg til i lengden. (De inneholder jo stort sett ikke spor av nøtter).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:12   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Her har vi nettopp fått beskjed om at en elev på trinnet er hyperallergisk mot nøtter, og på ukeplanen sto det at ingen fikk ha peanøttsmør på skiva. Eller nugatti. Ingenting med spor av nøtter.
Men peanøttsmør er altså helt greit? Jeg har ingen anelse, og synes vi har fått for lite informasjon. Hva mer kan vårt barn ikke ha med seg eller spise til frokost?

Siden det står at ingen får ha peanøttsmør på skiva bør du ikke sende det med, men du kan godt spørre om eleven både har nøtte og peanøttallergi. Ved peanøttallergi er det ofte vanskeligere enn med nøtteallergi fordi peanøttallergi også kan bety at det kan komme sterke reaksjoner på andre belgfrukter.

Men som sagt.. Har dere fått beskjed om å holde det unna så hold det unna, men å be om presisering må være helt ok. Hvis det er skolen som forhastet har trukket slutningen er det viktig å få oppklart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:14   #38
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Jeg vil tro det blir nevnt på foreldremøtet nå til uka. Hvis ikke skal jeg spørre selv.
Det sto "ingenting med spor av nøtter", og det er jo nesten alt..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:21   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Jeg vil tro det blir nevnt på foreldremøtet nå til uka. Hvis ikke skal jeg spørre selv.
Det sto "ingenting med spor av nøtter", og det er jo nesten alt..

At ikke noen skulle ha med noe med spor av nøtte og peanøtter? I så fall er det veldig spesielt og da bør det informeres grundig og presiseres godt.

Jeg ser ikke for meg at det kan være det som menes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 22:22   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilrettelegge for barn med matvareallergi i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

At ikke noen skulle ha med noe med spor av nøtte og peanøtter? I så fall er det veldig spesielt og da bør det informeres grundig og presiseres godt.

Jeg ser ikke for meg at det kan være det som menes.

Du har jo sett beskjeden fra vår barnehage, og jeg tror det er sånt som fort skrives før man har skjønt rekkevidden av det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no