Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 14:44   #21
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Marianne Gullestad tenkte jeg på, men hun døde for noen år siden.

Men ja, det er vanskelig å komme opp med mange navn i denne kategorien. Tankevekkende.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:47   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Men, man kommer vel ikke på så veldig mange menn heller, dersom kravet er at de skal være noen som folk kjenner igjen.

Frank Aarebrot, Thomas Hylland Eriksen, Dag Hessen og akkurat nå veldig mange rettspsykiatere.

Der har du for øvrig en til: Randi Rosenqvist.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:51   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Litt preget av mine egne fagfelt, men jeg tenker blant annet på

Unni Wikan
Kari Vogt
Marianne Gullestad
Fanny Duckert

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:52   #24
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Hanne Nabintu Herland nekter jeg å tenke på. *trassig*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:53   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Hedda Giertsen! *grøss*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:56   #26
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Er det nå man skal føle seg særdeles lite "våken" ...

På ingen måte. Selv folk som jobber innen forskningsverdenen sliter åpenbart med oppgaven, så jeg synes ikke det er rart at folk utenfor sliter med å hoste opp navn. Problemet er jo nettopp at akademia er ganske lukket ovenfor omverdenen, og å være internasjonalt premiert innen eget fagfelt trenger slettes ikke bety at forskere innen andre fagfelt aner hvem du er, langt mindre at mannen i gata gjøre det. I tillegg så mottar kvinnelige forskere i mindre grad den typen priser som til en viss grad kan skape blest utenfor eget reir, og dermed så sitter vi nå her og sliter.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:05   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

På ingen måte. Selv folk som jobber innen forskningsverdenen sliter åpenbart med oppgaven, så jeg synes ikke det er rart at folk utenfor sliter med å hoste opp navn. Problemet er jo nettopp at akademia er ganske lukket ovenfor omverdenen, og å være internasjonalt premiert innen eget fagfelt trenger slettes ikke bety at forskere innen andre fagfelt aner hvem du er, langt mindre at mannen i gata gjøre det. I tillegg så mottar kvinnelige forskere i mindre grad den typen priser som til en viss grad kan skape blest utenfor eget reir, og dermed så sitter vi nå her og sliter.

Det er jo veldig mange fagfelt som ikke har spesielt stor interesse for andre enn fagfolk. Også er det ikke alltid at de fremste forskerne er de som når best ut i media (eller som ønsker å nå ut i media, for den del).

Det er bare å se på Knut Jørgen Røed Ødegaard, for eksempel: han er vel uten sammenligning den mest kjente norske innenfor sitt felt, men han regnes meg bekjent ikke for å være en størrelse innenfor forskningen. Sant og si vet jeg ikke om han driver forskning i det hele tatt lenger.

Nå snakker jeg om forhold som påvirker begge kjønn. I tillegg er det selvsagt et problem at det både historisk og fortsatt er vanskeligere for kvinnelige forskere å hevde seg enn menn (av en rekke årsaker).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:09   #28
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Jeg tenker på Marlen Ferrer,
for hun var jo med i Big Bang.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:11   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo veldig mange fagfelt som ikke har spesielt stor interesse for andre enn fagfolk. Også er det ikke alltid at de fremste forskerne er de som når best ut i media (eller som ønsker å nå ut i media, for den del).

Det er bare å se på Knut Jørgen Røed Ødegaard, for eksempel: han er vel uten sammenligning den mest kjente norske innenfor sitt felt, men han regnes meg bekjent ikke for å være en størrelse innenfor forskningen. Sant og si vet jeg ikke om han driver forskning i det hele tatt lenger.

Nå snakker jeg om forhold som påvirker begge kjønn. I tillegg er det selvsagt et problem at det både historisk og fortsatt er vanskeligere for kvinnelige forskere å hevde seg enn menn (av en rekke årsaker).

Dette blei jo diskutert, rundt den tida då dei fann Ida. Nå hugser eg ikkje kva han forskaren som fekk æra for Ida-funnet heiter, men han kritiserte jo forskarar flest for å ikkje vere synlege nok og gode nok formidlarar. Knut Jørgen Røed Ødegaard og Arne Torp er jo medieyndlingar med godt medietekke og god formidlingsevne, som dermed også blir veldig synlege. Dei blir gjerne kritisert for dette, sjølv om det kanskje heller skulle vore omvendt, at resten av fagmiljøet burde vore flinkare til å formidle det dei driv med.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:11   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Ødegaard har vel "bare" cand mag grad, men er en glitrende formidler.

Er ikke Gro Nylander forsker?

Hun var den første jeg tenkte på, så kom jeg til Helene Uri. Og alle de som jobber på det instituttet jeg opprinnelig sogner til. Men ingen der er landskjente, verken kvinner eller menn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:11   #31
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Jeg kjenner en til som jeg tror når litt ut i media: Kristin Braa. Camilla Stoltenberg er også profilert som direktør i Folkehelsa.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:13   #32
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Er Helene Uri mest kjent som forsker eller som forfatter?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:15   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Er Helene Uri mest kjent som forsker eller som forfatter?

Blei ikkje ho ganske kjend gjennom å kritisere forskarmiljøet, eigentleg? Eg veit bare at ho er språkforsker, ikkje kva ho forskar på innan språk...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:16   #34
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker på Marlen Ferrer,
for hun var jo med i Big Bang.

Det er jo nettopp slike opptredener som gjør forskere til kjente fjes for folk flest, og de blir ikke mindre forskere av den grunn.

Igjen: Takk for alle gode innspill!

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:17   #35
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.556
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Sanna Saaroma tenker jeg på.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:18   #36
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Monica Kristensen og Helene Uri. Pluss folk jeg kun kjenner til fordi jeg har studert ved samme sted de har forsket/tatt doktorgrad etc.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:19   #37
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Blei ikkje ho ganske kjend gjennom å kritisere forskarmiljøet, eigentleg? Eg veit bare at ho er språkforsker, ikkje kva ho forskar på innan språk...

Jo, blant annet gjennom en roman, altså som forfatter.

Det er vel også noen damer på kriminologi man bør komme på - Liv Finstad, for eksempel.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:28   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Dette blei jo diskutert, rundt den tida då dei fann Ida. Nå hugser eg ikkje kva han forskaren som fekk æra for Ida-funnet heiter, men han kritiserte jo forskarar flest for å ikkje vere synlege nok og gode nok formidlarar. Knut Jørgen Røed Ødegaard og Arne Torp er jo medieyndlingar med godt medietekke og god formidlingsevne, som dermed også blir veldig synlege. Dei blir gjerne kritisert for dette, sjølv om det kanskje heller skulle vore omvendt, at resten av fagmiljøet burde vore flinkare til å formidle det dei driv med.

Jeg er på ingen måte uenig i at mange forskere burde være mye flinkere til å vise seg frem (eller vise frem forskningen sin, kanskje heller) i media, og at forskningsformidling er svært viktig. : presiserer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:31   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Dette blei jo diskutert, rundt den tida då dei fann Ida. Nå hugser eg ikkje kva han forskaren som fekk æra for Ida-funnet heiter, men han kritiserte jo forskarar flest for å ikkje vere synlege nok og gode nok formidlarar. Knut Jørgen Røed Ødegaard og Arne Torp er jo medieyndlingar med godt medietekke og god formidlingsevne, som dermed også blir veldig synlege. Dei blir gjerne kritisert for dette, sjølv om det kanskje heller skulle vore omvendt, at resten av fagmiljøet burde vore flinkare til å formidle det dei driv med.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er på ingen måte uenig i at mange forskere burde være mye flinkere til å vise seg frem (eller vise frem forskningen sin, kanskje heller) i media, og at forskningsformidling er svært viktig. : presiserer:

Enig. Men det henger i hop. Skal man ut i media og formidle som forsker, må man være aktiv forsker som publiserer vitenskapelig. En av de mest aktive "forskerne" i media (kvinne) hadde sist jeg sjekket ingen vitenskapelige publikasjoner selv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 15:39   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjent norsk, kvinnelig forsker - hvem tenker du på da?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ødegaard har vel "bare" cand mag grad, men er en glitrende formidler.

Han holder nå på med en doktorgrad, ser det ut til, så et hovedfag må han vel i alle fall ha karret til seg på et tidspunkt.

Hele Uri har doktorgrad i lingvistikk, men har vel "meldt seg ut" av akademia og forsker så vidt jeg vet ikke lenger.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjent, kvinnelig forsker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no