Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Bursdagsgaver kjøpt på salg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-11, 10:50   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser det uansett ikke som en plikt å sørge for at mottaker kan bytte gaven. Jeg legger selvsagt alltid ved byttelapp de gangene det er aktuelt, men jeg synes ikke det er "galt" å velge gaver som ikke kan byttes.

Ikke jeg heller - jeg er, som sagt, enig med deg i at det med bytting er den eneste ulempen jeg ser.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:55   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser det uansett ikke som en plikt å sørge for at mottaker kan bytte gaven. Jeg legger selvsagt alltid ved byttelapp de gangene det er aktuelt, men jeg synes ikke det er "galt" å velge gaver som ikke kan byttes.

Jeg er enig. Men jeg tror mange IKKE er enige med oss. Jeg mener å ha lest flere ganger her på FP innlegg à la "og så fikk poden en schtøgg genser i fra svigers, og den hadde svigermonsteret selvsagt kjøpt på salg ( ), så vi får ikke byttet den."

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:57   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er enig. Men jeg tror mange IKKE er enige med oss. Jeg mener å ha lest flere ganger her på FP innlegg à la "og så fikk poden en schtøgg genser i fra svigers, og den hadde svigermonsteret selvsagt kjøpt på salg ( ), så vi får ikke byttet den."

Ja, det har jeg lagt merke til noen ganger også, men som jeg nevnte over, så er det mer et mottakerproblem enn et avsenderproblem, så det er da bare å ignorere glatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:59   #44
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er da virkelig ikke sant. Det er knapt noen varer som ALDRI er på salg, så da er alle førpriser urealistisk høye da.

Det kan du si, og jeg er slett ikke tvert uenig, men vil modifisere litt. Prisen på - eller helt konkret verdien av - en vare varierer over tid. Det vet selvsagt også de aller fleste butikker og tilpasser prisene deretter.
For å ta en bok, som ofte brukes som gave her. Når den er ny, koster den kanskje 200 kr. Det er en OK pris om man verdsetter boken FORDI DEN ER NY. Gjør man ikke det, har den da en urealistisk høy pris. Så kommer den på salg, kanskje til 125 kr. Da kan den - i egne øyne - ha en realistisk verdi. Så øker prisen til 200 kr igjen. Da er prisen urealistisk høy (i mine øyne) - og hensikten er noen ganger også kun å få solgt EN til den prisen, slik at man lovlig KAN annonsere etterpå: Før 200, nå 50. En pris det kan være veldig aktuelt å kjøpe boken som gave til. Men verdivurderingen av den gaven er IKKE 200 kr - hos oss i alle fall. Derimot kan den gjerne være 100 kr, så snart den ikke selges for 50 mer....

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvordan i huleste lærer du barna dine nøytralt å vurdere verdien av en bok?

En nøytral verdivurdering finnes ikke, dette blir alltid preget av skjønn og hva man mener selv en ting er verdt, her og nå. Guttene er opplært til at en ting ved kjøp er verd så mye man selv synes er FORNUFTIG å betale for dette, gitt.... og .... og..... Er ting priset høyere, er en hvilken som helst vare ikke verdt prisen, men er overpriset, og den skal ikke engang vurderes kjøpt. I alle fall ikke uten å prute den til en pris man selv mener den er verdt. Er selger uenig i det, vel så blir det ingen handel. Da får selger finne en annen mulig kunde, eller justere prisen....

Så spørsmålet her blir: Ville du selv kjøpt denne boken om den kostet 200 kr? Nei? OK, da er den ikke verdt 200 kr. 150 kr? Nei? OK, da er den ikke verdt 150 kr. Osv.

Dette er ingenting annet enn markedets lov i egen privatøkonomi. Et prinsipp vi begge synes det er veldig viktig at barn lærer å forstå, tidligst mulig.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:02   #45
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kjøper på salg til venner og familie også. Men da ikke i form av et lager, jeg kjøper når jeg kommer over noe på salg som er midt i blinken til mottakeren. Så får det ligge på vent en stund.

Sånn gjør jeg det også, fordi jeg ikke har råd til å kjøpe ting på fullpris alltid. Alternativet da er å kjøpe ala noe ansiktskrem de har på rema. Da hamstrer jeg heller fine ting jeg har kjøpt på salg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:03   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg kjøper på salg og har en liten "reservekasse". Da jeg hadde barnehagebarn og dårlig økonomi gikk alle gaver fra denne. Nå har jeg større barn og bedre økonomi og jentene har sterkere synspunkter på hva de ulike venninnene skal få. Dermed er det oftere slik at jeg går ut og kjøper spesifikke presanger. Men jeg synes fremdeles at gavekasse er en utmerket ting og har som sagt fremdeles en "i reserve". Om vi får gaver som vi har fra før og som ikke kan byttes så går de inn i vår gavekasse. :enkel:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:04   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Det er også veldig greit å ha et lite lager for de tilfellene der det er bursdager med veldig kort varsel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:07   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

Det kan du si, og jeg er slett ikke tvert uenig, men vil modifisere litt. Prisen på - eller helt konkret verdien av - en vare varierer over tid. Det vet selvsagt også de aller fleste butikker og tilpasser prisene deretter.
For å ta en bok, som ofte brukes som gave her. Når den er ny, koster den kanskje 200 kr. Det er en OK pris om man verdsetter boken FORDI DEN ER NY. Gjør man ikke det, har den da en urealistisk høy pris. Så kommer den på salg, kanskje til 125 kr. Da kan den - i egne øyne - ha en realistisk verdi. Så øker prisen til 200 kr igjen. Da er prisen urealistisk høy (i mine øyne) - og hensikten er noen ganger også kun å få solgt EN til den prisen, slik at man lovlig KAN annonsere etterpå: Før 200, nå 50. En pris det kan være veldig aktuelt å kjøpe boken som gave til. Men verdivurderingen av den gaven er IKKE 200 kr - hos oss i alle fall. Derimot kan den gjerne være 100 kr, så snart den ikke selges for 50 mer....


En nøytral verdivurdering finnes ikke, dette blir alltid preget av skjønn og hva man mener selv en ting er verdt, her og nå. Guttene er opplært til at en ting ved kjøp er verd så mye man selv synes er FORNUFTIG å betale for dette, gitt.... og .... og..... Er ting priset høyere, er en hvilken som helst vare ikke verdt prisen, men er overpriset, og den skal ikke engang vurderes kjøpt. I alle fall ikke uten å prute den til en pris man selv mener den er verdt. Er selger uenig i det, vel så blir det ingen handel. Da får selger finne en annen mulig kunde, eller justere prisen....

Så spørsmålet her blir: Ville du selv kjøpt denne boken om den kostet 200 kr? Nei? OK, da er den ikke verdt 200 kr. 150 kr? Nei? OK, da er den ikke verdt 150 kr. Osv.

Dette er ingenting annet enn markedets lov i egen privatøkonomi. Et prinsipp vi begge synes det er veldig viktig at barn lærer å forstå, tidligst mulig.

Hm. Hæh?

Det var veldig mange tanker rundt et lite tema. Men jeg har skjønt at dette med gaver kan være komplisert. Jeg er så enkel i toppen at jeg tenker at jeg kjøper gaver til skolebarn mellom 50 og 120 kr. Av og til kommer jeg over tilbud, og jeg kjøper da fremdeles varer til mellom 50 og 120 kr. Det gjør at jeg sparer penger, og det gjør av og til at bursdagsbarnet får en finere gave enn det ellers ville fått. Og kanskje litt mindre byttbar. Hva som er den riktige markedsverdien på varen bryr jeg meg ikke så mye om kjenner jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:20   #49
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm. Hæh?

Det var veldig mange tanker rundt et lite tema. Men jeg har skjønt at dette med gaver kan være komplisert. Jeg er så enkel i toppen at jeg tenker at jeg kjøper gaver til skolebarn mellom 50 og 120 kr. Av og til kommer jeg over tilbud, og jeg kjøper da fremdeles varer til mellom 50 og 120 kr. Det gjør at jeg sparer penger, og det gjør av og til at bursdagsbarnet får en finere gave enn det ellers ville fått. Og kanskje litt mindre byttbar. Hva som er den riktige markedsverdien på varen bryr jeg meg ikke så mye om kjenner jeg.

dulter på deg!!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:20   #50
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm. Hæh?

Det var veldig mange tanker rundt et lite tema. Men jeg har skjønt at dette med gaver kan være komplisert. Jeg er så enkel i toppen at jeg tenker at jeg kjøper gaver til skolebarn mellom 50 og 120 kr. Av og til kommer jeg over tilbud, og jeg kjøper da fremdeles varer til mellom 50 og 120 kr. Det gjør at jeg sparer penger, og det gjør av og til at bursdagsbarnet får en finere gave enn det ellers ville fått. Og kanskje litt mindre byttbar. Hva som er den riktige markedsverdien på varen bryr jeg meg ikke så mye om kjenner jeg.

Neida, hva hver enkelt her gjør er på ingen måte noe jeg engang har tenkt å legge meg borti. Jeg svarte på hva som gjøres hos OSS, og også hvorfor. Og med det regner jeg meg som ferdig med saken. HIs spørsmål er besvart. Andres også.

Og, siden jeg ser byttbarhet er et tema som nevnes: Det er noe som kun oftes en tanke i ett tilfelle hos noen av oss. Dersom mottakeren er en person ingen i huset kjenner særlig, og gaven ikke er veldig \"slik alle (gutter/jenter) i den alderen kan gjøre bruk av\".

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:22   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden får mye lego og bøker, og gir også nesten alltid bort slikt, og da er det alltid en viss sjanse for at mottageren har akkurat den boken eller legotingen fra før. Jeg er ikke sikker på hva "nøytrale ting som alltid faller i smak" innebærer, men jeg tenker jo at kanskje særlig om man kjøper noe som er midt i blinken, så er det en viss risiko for at vedkommende har dette fra før, eller at noen andre kjøper det samme.

Ulike typer lego, bøker, hobbyting, pet shop osv.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:36   #52
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke jeg heller - jeg er, som sagt, enig med deg i at det med bytting er den eneste ulempen jeg ser.

Vi pleier å putte en del ting snupsen får som egentlig burde byttes også i gaveesken, og heller kjøpe noe nytt til henne i butikken. Så kan vi gi bort byttetingen i gave en annen gang.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:38   #53
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Vil presisere at mitt "lager" gjelder leker til barnebursdager. Ikke gaver til familie. Da kjøper jeg gaver som de ønsker eller trenger.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:53   #54
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Grunnen til at jeg ikke gjør det er at gutta er veldig opptatt av å få være med å bestemme hva som skal kjøpes. Det er visst veldig viktig.

Sånn gjøres det her også.
Samt at jeg er veldig dårlig på å handle på salg for å ha liggende til en anledning, men jeg ser nytteverdien av det......:tidsklemme:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:55   #55
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den eneste ulempen jeg kan se med å gjøre det sånn er jo at det kan bli litt dumt hvis gaven skal byttes. Men jeg har ingen problemer med prinsippet i å kjøpe bursdagsgaver på salg.

Jeg har også for vane å handle inn litt bøker på mammutsalg som jeg gir til barnas venner til bursdag. Da pleier jeg å si ifra til foreldrene at de er kjøpt på salg, så de kan bytte dem hos meg i stedet for i bokhandelen. Dvs hvis jeg ikke har en annen bok liggende som de vil ha, kjøper jeg noe annet i stedet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:58   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Snuppa har bursdag i januar. Hun får gaver med langt høyere verdi enn det hun ville fått hvis hun hadde hatt bursdag i mai. Folk kjøper tydeligvis ofte for en 100-lapp uansett.

Jeg er forøvrig enig med HI at det er verdien som spiller størst rolle og svært underordnet hva prisen faktisk er. Men det er visst ikke alltid sånn det fungerer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:09   #57
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg har ingen problemer med at ting er kjøpt på salg. Jeg har også et lite gavelager. Akkurat nå er det ganske stort.

50 kronersgrensen som de insisterer på i klassen gjør det til en dyd av nødvendighet skal vi i det heletatt gi bort noe som ikke er rusk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:10   #58
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vil presisere at mitt "lager" gjelder leker til barnebursdager. Ikke gaver til familie. Da kjøper jeg gaver som de ønsker eller trenger.

Det er jo ikke noe motsetning i å kjøpe inn ting famile/venner ønsker eller trenger, når de er på salg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:14   #59
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Jeg synes det er helt greit, gjør det selv, men jeg synes man må tenke over før prisen litt.
Jeg gir ikke en gave jeg har gitt 20 kr for til noe vi har avtale om 100 kr med, selv om varen har kostet 150 kr før.
Og jeg gir ikke en gave jeg har betalt 100 kr for til noen vi har 100 kr deal med, om før prisen er 600 kr, men kanskje opptil 2-300 kr.

Det med førpriser kan bli litt galt om produktet har hatt en veldig høy førpris, noe jeg selv har opplevd, man visste ikke den var kjøpt billig og følte at en var nødt til å gi dyrere tilbake enn det avtalen var, om dere skjønner det jeg mener!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:16   #60
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsgaver kjøpt på salg

Litt paa kanten, men vi hadde meget god tilgang paa hygiene/kosmetikkprodukter en stund, ala bodylotion, saaper, kremer, shampoo etc. fra baade dagligvaremerker til parfymerimerker. Aldri i verden om jeg kunne faa meg til aa gi "bare" disse produktene som gaver, uansett hvor mange, uansett hvor fine gavesett etc. For meg var de jo gratis, og jeg fölte alltid at jeg derfor maatte kjöpe noe ekstra ved siden av, selv om de hadde höy verdi for mottaker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no