Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Symboler i dødsannonser

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 12:16   #41
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Mannen min skal få TV - det er nok den han savner mest hvis han savner noe der nede.

Selv ville jeg kanskje hatt en melkerull.

Der nede

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 12:42   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Der nede?

Der nede hadde det kun vært Beat for Beat å se på.


__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:13   #43
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Der nede?

Der nede hadde det kun vært Beat for Beat å se på.



Jeg synes melkerull var en god ide - det vil jeg ha.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:21   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Da pappa døde, valgte jeg et soloppgang-symbol. Jeg visste ingenting om pappas tanker ang. religion, men jeg fant et brev han hadde kladdet til noen, og der sto det at han var religiøst søkende. Så derfor valgte jeg soloppgang, siden det kunne bety oppstandelse, men også fordi pappa var glad i solen og soloppganger, enkelt og greit.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:23   #45
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg har ingen store ønsker, men regner med at familien min kjenner meg såpass at religiøse symboler ikke passer seg. Ellers tenker jeg at det er viktig at de velger det som de synes passer best, siden det er deres sorg. Jeg tror at jeg ikke finnes noe som helst sted når jeg er død (mentalt/åndelig), og hvis jeg har rett så slipper jeg å sitte på en sky eller noe sånt og gremme meg over de valgene de etterlatte gjør.

Da pappa døde valgte vi en fugl. Sånn plutselig nå når jeg leser tråden, så ble jeg bekymret for at den symboliserer sjelen som flyr av gårde eller noe sånt - for det var ikke det jeg tenkte på da symbolet ble valgt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:27   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Egentlig tror jeg at familien min hadde satt opp en lysende engel, en skikkelig märtha-lysende-hippie-new-age-engel, det hadde vært så malplassert og noe som jeg hadde syntes var veldig morsomt.

Jeg var i begravelsen til en venn som var ateist og presten sammenlignet ham med Jesus av alle ting. Jeg synes det var imponerende og søster har allerede lovet meg at hun skal si til presten at "Esme ville gjerne bli sammenlignet med Jesus, om det går. Om så bare at begge likte å snekre."

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:41   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jøss, hvorfor hadde de prest til en ateist?
Det finnes livssynsnøytrale gravferder. Håper familien min har vett til å huske på det også når jeg åker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:43   #48
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jøss, hvorfor hadde de prest til en ateist?

Vet ikke. Men jeg tror nok det er veldig vanlig altså, at familien begraver ateister "tradisjonelt" og da blir det sånn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:50   #49
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Gustav Lorentzen hadde en gitar

Da ble jeg faktisk veldig rørt. Han har bestandig minnet meg om pappa, som også spiller gitar og er sånn tullete og omtrent på samme alder. Da jeg så det, tenkte jeg at min lite troende pappa også må få en gitar i sin annonse, om cirka åtti år selvfølgelig

Jeg hadde sansen for solnedgangen. Egentlig mest fordi de som kjenner meg vil kunne knytte den til min alltid eksisterende solskyhet. Jeg liker mørket, at sola går ned, å sitte i skyggen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:19   #50
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Selv vil jeg gjerne ha et kors. Til jenta vår som døde valgte vi et hjerte.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:35   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg aner ikke, akkurat det bryr jeg meg ikke om. Fikk jeg velge, vil jeg vel helst slippe kors, men utover det, er jo både begravelse og dødsannonse for de etterlatte, så hva de velger å gjøre der, får de bestemme selv.

Jeg husker omtrent ingenting fra da mamma døde, men jeg tror vi hadde en fredsdue i dødsannonsen. Men husker jeg irriterte meg over at avisen satt mitt elste, single søsken øverst på midten og vi fikk mange spørsmål fra bekjente om mamma hadde hatt en partner de ikke viste om.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 15:53   #52
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg så en annonse i lokalavisen i dag. der var det tre flyvende fugler. Den syntes jeg var veldig enkel og fin.
Jeg likte ingen av symbolene i linken som var lagt ut.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:05   #53
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det er svært begrenset hvilke symboler man kan ha i dødsannnser i Norge, man kan ikke velge selv; det er avisene som trykker dem som bestemmer. Aftenposten setter standarden så vidt jeg har forstått, og de tillater stort sett de symbolene som ble linket til tidligere i tråden. I Sverige er det vanlig med mye mer variasjon. Aftenbladet tilbyr bilde av avdøde i annonsen, så dette ser ut til å være i endring her i landet også. Aftenposten tar forøvrig 3900,- for å trykke en dødsannonse.

Jeg vil ha vedlagte bilde hvis jeg kan få.

Ben "never forget" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: gif Never.gif (63,6 KB, 7 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:26   #54
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg tipper det er millimeterpris på dødsannonser, evt modulpris, som for alle andre annonser, så da er prisen avhengig av størrelsen. Jo mer tekst, jo dyrere. Med andre ord dyrere å ha tolv barn enn ett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:55   #55
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Gustav Lorentzen hadde en gitar

Da ble jeg faktisk veldig rørt. Han har bestandig minnet meg om pappa, som også spiller gitar og er sånn tullete og omtrent på samme alder. Da jeg så det, tenkte jeg at min lite troende pappa også må få en gitar i sin annonse, om cirka åtti år selvfølgelig

Jeg hadde sansen for solnedgangen. Egentlig mest fordi de som kjenner meg vil kunne knytte den til min alltid eksisterende solskyhet. Jeg liker mørket, at sola går ned, å sitte i skyggen

Det hadde vi i svigerfars begravelse også. Isteden for dikt så hadde vi et lite utdrag fra en sang han likte veldig godt.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:11   #56
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

"Joika Bolla F.00/00-19xx D.00/00-20xx

BRB "

(Satser på at jeg er for reinkarnasjon innen den tid).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:27   #57
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg ville hatt symbolene for tro, håp og kjærlighet.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:42   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå trodde jeg en stund (OK, ikke så lenge) at smilefjesene i HI faktisk stod i de aktuelle dødsannonsene. Og så ble jeg sittende og lure på hvilket smilefjes (eller grinefjes, eventuelt) jeg helst ville hatt i min annonse.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 18:02   #59
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vil du ikke nevnes i dødsannonsen min?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 18:19   #60
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Humanistsymbolet skal i min dødsannonse, tror jeg. Det er for få utvetydige sosialistsymboler.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no