Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Symboler i dødsannonser

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 09:52   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Symboler i dødsannonser

Jeg leste Aftenposten i går, og tittet på dødsannonser.

- Født 1919, seilte fra oss etter et langt og godt liv - greit nok.
- Født 1990, valgte å forlate oss.
- Født 2002.
- Uten fødselsår, 3 jenter og mor.

Forskjellige symboler i forskjellige annonser. Kors, hjerte, sirkel, måne.

Hva slags symbol vil du ha i din dødsannonse, og hvorfor?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:54   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg vil ha et som vi lagde nå da min tante døde. Som er av fjellene der hun og pappa er vokst opp, og som jeg også har sterk tilknytning til.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:55   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg håper de har vett til å ikke ha kors i min, men ellers bryr jeg meg lite.

"-- gikk ut av tiden."
Fin formulering jeg leste en gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:56   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg klarer ikke å la være å lese dødsannonsene i Aftenposten, enda jeg sitter med en ekkel følelse når jeg gjør det. Litt sånn "blir trist, bla videre".

Et helt enkelt kors ville nok være det mest naturlige for meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 09:56   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg har ikke tenkt så mye på det. Men første innskytelse er at det skal være et kors. Jeg er ikke spesielt kristen, men jeg er døpt, konfirmert og gift i den norske kirke. Og vil gravlegges der også.

Hvis ungene skulle dø nå (orker egentlig ikke tenke tanken), så vil jeg ha et hjerte. Fordi jeg er så uendelig glad i dem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:01   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det er i grunn det samme for meg. Sett akkurat hva de vil for min del, dødsannonsen føler jeg er mer for de etterlatte enn den døde.
Jeg har brukt mer tid på å tenke på hva som skal sikres for de gjenlevende (barn og dyr) om jeg/ vi skulle falle fra.

Om jeg skulle komme i den forferdelige situasjonen at jeg måtte lagd en dødsannonse for en av mine så liker jeg godt englene og duene. Håper jeg slipper å tenke mer på det i grunnen.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:02   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Nei, det har jeg ikke noen meninger om. Det får bli hva de etterlatte synes er fint.

Jeg kan for øvrig ikke lese dødsannonser. Det er alt for trist for meg. Huff.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:13   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Men kanskje ikke et kors. De får velge det de som skal glo på steinen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:19   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg syns de etterlatte skal få bestemme det, men jeg håper de ikke velger kors. Skulle jeg komme med et ønske så må det bli en liljekonvall.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:20   #10
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Liljekonvall høres fint ut, Trøtt - har du nevnt det for dem?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:21   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Liljekonvall høres fint ut, Trøtt - har du nevnt det for dem?

Nei og jeg vet ikke helt om det føles naturlig å gjøre det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:30   #12
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg håper de har vett til å ikke ha kors i min, men ellers bryr jeg meg lite.

"-- gikk ut av tiden."
Fin formulering jeg leste en gang.

Den stod i farmoren min sin. Pappa hadde planlagt den lenge, og jeg synes den er fin.

Ellers enig; ikke kors i min, og utover det har jeg heldigvis ikke tenkt på egen annonse. Eller andres, heldig som jeg er.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:35   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det har jeg egentlig aldri tenkt på, men ikke et kors i alle fall.
Jeg leste også en dødsannonse for lenge siden der det sto: "XXX har sluppet hånden min". Den ble jeg litt rørt av - det var en gammel mann som var død.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:37   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det er en vurdering mine etterlatte får ta.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:40   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Egentlig det samme for meg, men kanskje en kross, for å være på den sikre siden lizzom....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:41   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Nå trodde jeg en stund (OK, ikke så lenge) at smilefjesene i HI faktisk stod i de aktuelle dødsannonsene. Og så ble jeg sittende og lure på hvilket smilefjes (eller grinefjes, eventuelt) jeg helst ville hatt i min annonse.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:43   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg regner med at mine etterlatte har vett nok på å ikke sette inn et kors i min, regner med at det blir human-etisk forbund sin logo. Evt. et hjerte eller en fredsdue. Det er uansett ikke min avgjørelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:47   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

I en lokalavis jeg leser iblant, har de begynt med hjerteformede dødsannonser. Har dere sett slikt? Ser helt forferdelig ut, særlig hvis det er mange etterkommere og mye tekst i annonsen.
Kanskje jeg må si til noen at jeg ikke må få sånn...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:48   #19
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Farmoren min hadde sirkel. Det er ganske fint, synes jeg. Jeg skal ikke ha kors, i alle fall.
Hva det skal stå, må vel etterkommerne få lov til å bestemme.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:55   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Denne burde vel si det meste?

Jeg ville kanskje hatt kors, men når det kommer til den aktuelle dagen er det viktigste for meg at det som gjøres føles riktig for de som må stå oppe i det og ordne med alt. Så hvis kors for eksempel er helt feil for barna mine kan de like gjerne velge noe annet i min annonse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no