Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-17, 01:10   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Jeg vurderer å kjøpe egen tursekk (og ikke bruke herresekkene vi har liggende) for de 2-3 turene jeg gjør hvert år. Noen ganger er det overnattingstur hvor 2 voksne bærer det meste av telt, soveutstyr, mat, klær til 5 pax. Andre ganger er det hytte til hytte 2-3 netter med lakenpose og stormsekk. Både sommer og vinter.

Hvor mange liter trenger jeg da, mon tro? Noen som har tips til merke også? Lurer på Osprey, og så syns jeg Deutersekkene ser bra ut.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 01:12   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Må vel bli 60-80 liter et sted?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 02:34   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Jeg elsker Osprey Xena. Det er veldig greit å ha 85, så kan du bare snøre inn på sidene osv. så den leker mindre sekk hvis du ikke trenger så mye.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 08:29   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Jeg har osprey variant 55. Den er litt liten til camping, og den er er designet som en klatresekk og er dum mhp sovepose utenpå. Xena er nok bedre. Mannen har Xenith 88 men den er svææær. Og tyngre. Jeg ville ikke hatt den for hytte-til-hytte ...
Ville kjøpt Osprey Aura AG 65 til hytte-til-hytte og Osprey Xena til camping. Komromisset er Xena til begge formål. Xena 70 og Xena 85 veier nesten det samme så ville valgt 85. 300g mer enn Aura ...
En Deuter veier fort over 3kg ...
Folg med på nettet så får du den på tilbud.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 00:28   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Har forsket videre på denne, og tror jeg går for en Aura 50 liter i small. Noen som har den og som vil dele erfaringer?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 07:33   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange liter tursekk for hytte til hytte?

Størrelsen ser i hvert fall grei ut. Jeg bruker nå en Bergans Helium 55 til camping med telt og veksler mellom den og en Lowe Alpine 30 ved hytte til hytte i 2-3 dager sommerstid.

Anbefaler sterkt at du prøver sekken på, helst med vekt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no