Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Å jobbe i stall

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-17, 14:15   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ikke møkkinga som er det kule, det er det å faktisk ha en oppgave å utføre i en stall. Og jeg synes det er den aller beste måten å lære hestelivet på, det å henge rundt, gjøre oppgaver, lære hvor mye arbeid det faktisk er involvert. Det er supersunt, og jeg hadde vært kjempeglad om ungene mine hadde holdt på sånn og fått oppleve alle gledene med det.

Jeg er helt enig. Jeg er ikke selv hestevant, men Storesøster er - og jeg SER hva det å drive med hest gir av ansvarsfølelse og gleden av å stelle for og med et dyr. I tillegg har hun blitt tøff og bestemt av å behandle dyr som er mye, mye større enn henne selv - og tør å ta plass på en annen måte enn tidligere. Hun har hatt egen hest i over ett år nå, og selv om det har vært en bratt læringskurve (for oss alle), er det helt fantastisk å se hvor selvstendig og selvhjulpen hun har blitt. Hun flytter om 1 uke for å gå på videregående sammen med hesten sin. 16 år, og helt klar

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:17   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

"Vår tids slaveri"? Er det seriøst ment? Vet du hva slaveri egentlig er, Charlie?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:19   #43
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Vår tids slaveri"? Er det seriøst ment? Vet du hva slaveri egentlig er, Charlie?

Jeg syns de ungene blir utnyttet, ja. Noen av dem grovt. Men det var en spissformulering.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:19   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

For å si det sånn. Man trenger ikke niåringer som jobber i stallen. Det er ren fritidsgesjeft for dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:22   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg syns de ungene blir utnyttet, ja. Noen av dem grovt. Men det var en spissformulering.

En respektløs spissformulering som oser av manglende kunnskap, spørrumeg. Jeg har aldri vært i en stall hvor det har vært ungenes innsats som har vært tunga på vektskålen for om det går rundt eller ei, gitt. At mange foreldre overvurderer hvilken hjelp det nå egentlig er at en unge maser om å få lov til, og så bruker tre timer på å møkke en boks man selv hadde brukt en halvtime på, samtidig som man hjelper, viser hvordan man skal holde greipet, riste av tørr flis et cetera, det er dog ganske velkjent.

(Ikke noe gæærnt om unger i staller, jeg synes det er topp, men å tro at det er slavearbeid som styrtrike stalleiere kynisk utnytter, det er... i så fall ganske sjeldent, vil jeg påstå.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:30   #46
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Jeg sier ikke at stalleierne er styrtrike. Jeg tenker vel heller det er en betydelig svart økonomi. De styrtrike stalleierne har hestedusj, solarium og mahognidører. Vet noen av dem også. En av dem er rørleggern min.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:33   #47
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Hvor mye "styr" er det egentlig å la hestejentene få ri en gang i blant som "betaling" for møkking og sånt?

Hest har aldri vært min greie så jeg skjønner meg ikke på henging i stall, hest på hel og halv for osv.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:36   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvor mye "styr" er det egentlig å la hestejentene få ri en gang i blant som "betaling" for møkking og sånt?

Hest har aldri vært min greie så jeg skjønner meg ikke på henging i stall, hest på hel og halv for osv.

Ikke veldig mye styr når jeg begrenset det til de 1-2 mest modne og ansvarsfulle. Men skulle jeg latt alle jentene som var innom i stallen ri, så ville det blitt uholdbart. Ikke alle av dem kunne tiltros å ri hestene heller, og mange av dem kjente jeg jo overhodet ikke foreldrene til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:38   #49
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Bare sånn apropos, jeg tenker jo også at jeg ikke bare ville kjørt ungene mine for å "jobbe i stallen" uten å selv ha en samtale med eier om hva dette er for noe, hva de skal og ikke skal gjøre, osv., også for å ivareta mitt ansvar med å passe på mine unger. Ikke dumpe ungene på tunet for å la de i stallen aktivisere mine barn gratis. Så det går begge veier.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:39   #50
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ikke veldig mye styr når jeg begrenset det til de 1-2 mest modne og ansvarsfulle. Men skulle jeg latt alle jentene som var innom i stallen ri, så ville det blitt uholdbart. Ikke alle av dem kunne tiltros å ri hestene heller, og mange av dem kjente jeg jo overhodet ikke foreldrene til.

Nei, de må jo være litt mer enn bare innom, men slike som HI datter som tydeligvis går på ridetimer der og har brukt store deler av sommeren i stallen, burde det ikke være vanskelig å sette pris på.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 14:43   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nei, de må jo være litt mer enn bare innom, men slike som HI datter som tydeligvis går på ridetimer der og har brukt store deler av sommeren i stallen, burde det ikke være vanskelig å sette pris på.

Nå vet jeg jo ikke hvordan det er der, men i stallene jeg kjenner til var det snakk om uhorvelige mengder stalljenter. Som kom jevnlig og gjorde mye arbeid. Selv i den lille stallen jeg holdt til hadde jeg gjerne 5-6 jenter hengende, og det var ofte bare meg der, som "voksenperson" (jeg var 14-21 år). Det er litt på det nivået at for de fleste av dem var det en belønning å få børste hesten. De færreste kunne få håpe på å ri. Mine to faste hestepassere fikk ri ofte, men de hadde jeg jo en avtale med. Jeg var i grunn en veldig grei hesteeier, men alle kunne ikke fått ridd. Det går bare ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 16:39   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Interessant. Jeg innser at jeg ikke forstår meg på sånne hestegreier. Jeg kan ikke helt forestille meg at jeg noen gang ville følt meg heldig fordi jeg fikk lov til å "møkke". Det er visst helt greit at jeg ikke driver med hest. Og helt greit at ikke ungene mine gjør det heller, kjenner jeg.

Jeg tenker akkurat det samme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 17:53   #53
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tenker akkurat det samme.

Jeg tipper det er det samme -forholdet jeg har til hund, med bæsjeplukking, sleiking i ansiktet og skitne labber overalt i huset. Jeg synes det er skikkelig, skikkelig ekkelt - men innser at jeg er på kollisjonskurs med store deler av Norges befolkning

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 18:12   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Jeg er ikke i nærheten av å være et hestemenneske, men jeg hadde nok ikke latt "hvem som helst" få ri hesten min selv om de møkket (kan man si det?) i stallen der hesten min var.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 18:17   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Interessant. Jeg innser at jeg ikke forstår meg på sånne hestegreier. Jeg kan ikke helt forestille meg at jeg noen gang ville følt meg heldig fordi jeg fikk lov til å "møkke". Det er visst helt greit at jeg ikke driver med hest. Og helt greit at ikke ungene mine gjør det heller, kjenner jeg.

Jeg er 39 år, har drevet med hest i 32 av dem og hatt egen hest i mange, mange år. Fortsatt synes jeg det er helt utrolig koselig å møkke. Å stelle klart i MIN stall til MINE hester gir meg rett og slett klump i halsen av glede.

Da meldingen kom om at den ene hesten min var gravid måtte jeg ta fem minutter med gledestårer før jeg fortalte det til resten av familien.
Og på toppen av det føler jeg meg utrolig heldig som har fått lov å beholde en hobby jeg føler så sterkt for i så mange år. Jeg begynte å ri igjen nå i vår. Da hadde jeg ikke hatt tid til å ri på tre år.
Helt uvesentlig. For hestene var der hele tiden

Jeg tror du på ha sykdommen for å forstå

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 18:33   #56
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tipper det er det samme -forholdet jeg har til hund, med bæsjeplukking, sleiking i ansiktet og skitne labber overalt i huset. Jeg synes det er skikkelig, skikkelig ekkelt - men innser at jeg er på kollisjonskurs med store deler av Norges befolkning

Helt sikkert. Jeg har ikke sånn happyforhold til hund heller, og sleiking like jeg ikke. Men det ble bedre når broren min fikk hund, jeg liker henne, og hun får til nød sleike meg på føttene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 18:59   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Helt sikkert. Jeg har ikke sånn happyforhold til hund heller, og sleiking like jeg ikke. Men det ble bedre når broren min fikk hund, jeg liker henne, og hun får til nød sleike meg på føttene.

Jeg har hund, men er strengt talt et kattemenneske. Han får IKKE lov til å sleike på meg, det er bare ekkelt. Men han er babyen min da

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 21:01   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Da jeg hadde hest, sto den i en stor privatstall med mange konkurransehester og ingen rideskole. Det var 12-årsgrense for å være hestepasser, men det var mange barn i stallen som hang litt rundt og gjerne ville hjelpe til. Stalleieren hos oss var opptatt av at hestepasserne skulle lære både å ta seg skikkelig av hestene og å ri skikkelig, så hun hadde egen hestepassertime hver uke - og det var elativt stor forventning om at hestepasserne skulle få låne hest og være med på den timen. Min hest var en stødig og trygg gammel hest, så det var trygt å låne ham bort til hestepasserne av og til. jeg hadde vanligvis en eller to hestepassere - litt avhengig av hvor mye de kunne være i stallen.

Det er klart det er mye hjelp i en flink hestepasser - og mine fikk også belønnig for det i ridetimer og til og med start i lave klasser noen ganger. Men det er som mave sier - det er ofte mye oppfølging som må til når de minste ungene jobber i stallen. Jeg brukte mye tid til å lære opp mine jenter. Men når de hadde ansvar for å slippe ut/møkke/ta vare på hesten, ble det belønnet med ridetime etterhvert - selv om det måtte mer enn en dags jobb til for hver time.
Nå er det jo vanlig at man har stellekurs hvor man betaler for å lære grunnleggende hestestell på rideskolene rundt om.

Jeg er forresten ganske uenig i at stallunger blir brukt som slaver i stallene rundt om, altså. men det tar ofte litt tid før man blir så nyttig at man kan forvente lønn i form av ridetimer. Og det er ikke barebare å låne bort 500 kg hest til hvermsomhelst heller. Man skal være rimelig sikker på at vedkommende som skal låne hest, faktisk mestrer hesten slik at både hest og rytter er trygge.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 23:19   #59
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Fungerer stallen og det som skjer der litt som barnevakt/fritidsaktivitet for disse småjentene? Og det er opplæring som skjer der, og jentene opplever mestring, glede og sosialt fellesskap med dyr og mennesker? I såfall hadde ikke det vel vært helt urimelig om foreldrene faktisk måtte betale stallen for heste-SFOen.

Jeg har forøvrig ikke sykdommen, men jeg tror jeg forstår litt av greia likevel.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-17, 23:23   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å jobbe i stall

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Fungerer stallen og det som skjer der litt som barnevakt/fritidsaktivitet for disse småjentene? Og det er opplæring som skjer der, og jentene opplever mestring, glede og sosialt fellesskap med dyr og mennesker?

Ja, det er akkurat sånn det har vært i stallene jeg har hatt befatning med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no